Jump to content
IGNORERAD

De skrivs om Maipenrai.se


Sune2000

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Baa

    7

  • noBuzz

    4

  • broder tuk tuk

    4

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Wohoo! Vi är kända som sexhandlare! Vissa vet verkligen att missuppfatta och se det de vill se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är den här texten som menas:

Äntligen någon som säger sanningen.

Jag har länge varit bedrövad av att se detta "lagliga" hanterande med stackars oskyldiga Thailändska kvinnor få fortgå.

Jag har i studie syfte varit inne och tittat på ett av Sveriges största forum för "Thailandsälskare" som de kallar det, det är en skrämmande läsning der dessa figurer berättar om hur de har tagit hit sina kvinnor ifrån Thailand. (Varning för känsliga personer)

Dom har till och med dolda undersidor för dom invigda som berättar de värsta förskräckligheter jag läst.

Och namnet på forumet betyder.

"Dom som inte spelar någon roll"

Jag har turistat i Thailand i flera omgångar och känner landet som mitt andra hem.

Tack till mitt resebolag att dessa herrar inte får utnyttja kvinnorna på vårat resort.

Men tvi vale för dessa höga herrar som gör detta mot dessa kvinnor.

Mv

MiaPia i Norrtälje.

Mai bra pen rai = Det är fel att utnyttja kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den tjejen som har skrivit detta jobbar och förmodligen äger är Freys resebyrå i Norrtälje. Sista gången jag bokar eller rekommenderar denna resebyrå. Har sagt till mina nära och familj att inte gynna dom. D.S dom är extremt dyra och lägger på en jävla massa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon känner landet som sitt andra hem men vet inte vad mai pen rai betyder? Jag kan i och för sig tänka mig att en hel del kan reta upp sig på mpr, speciellt om man väljer att fokusera på några speciella inlägg och ser dem som synonyma för hela forumet. Det är ganska lätt och göra så plus att det fungerar bra i tidningar osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underhålland läsning, tyckte detta var ett klockrent svar till huvudinlägget.

Quote

13 maj 2009 13:42 Bamse (Ej registrerad)

Herregud, snacka om att skjuta sig själv i foten. Vem är det egentligen som gör skillnad på folk!

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon bor på ett resort knutet till ett svenskt resebolag och känner Thailand som sitt andra hem.  :D

Detta låter som urtypen av den inskränkte svenssonturisten som oftast lyckas missa verkligheten omkring sig p.g.a. att det egna viftande pekfingret alltid skymmer sikten. Det faktum att hon dessutom smyger omkring här och upprörs utan att våga stå för det ökar ju bara mina associationer till en svensk bitter tant som gömmer sig bakom sin gardin och förargas över de som inte är lika inskränkta och bittra.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Detta måste vara urtypen för den svenska bittra kvinnan som inte fattat något. Varför ingen vill ha käringen. Utan en vacker dam som har något innanför pannbenet

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Detta måste vara urtypen för den svenska bittra kvinnan som inte fattat något. Varför ingen vill ha käringen. Utan en vacker dam som har något innanför pannbenet

There, there... Som alltid så måste jag påpeka att den inställningen bara kommer föda mer fördommar och hat.

Det vore ju däremot trevligt om damen kunde sätta sig och resonera om saken här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag antar att det är den här texten som menas:

Äntligen någon som säger sanningen.

Jag har länge varit bedrövad av att se detta "lagliga" hanterande med stackars oskyldiga Thailändska kvinnor få fortgå.

Jag har i studie syfte varit inne och tittat på ett av Sveriges största forum för "Thailandsälskare" som de kallar det, det är en skrämmande läsning der dessa figurer berättar om hur de har tagit hit sina kvinnor ifrån Thailand. (Varning för känsliga personer)

Dom har till och med dolda undersidor för dom invigda som berättar de värsta förskräckligheter jag läst.

Och namnet på forumet betyder.

"Dom som inte spelar någon roll"

Jag har turistat i Thailand i flera omgångar och känner landet som mitt andra hem.

Tack till mitt resebolag att dessa herrar inte får utnyttja kvinnorna på vårat resort.

Men tvi vale för dessa höga herrar som gör detta mot dessa kvinnor.

Mv

MiaPia i Norrtälje.

Mai bra pen rai = Det är fel att utnyttja kvinnor.

Känns väl mer som de syftar på Soisixten.se där, med tanke på de inlägg som gjorts på reseguiden.se ang SS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Highlander

Inte visste ja att sørlæningarna var så innsnøade!

Fast de er ju klart ,5cm snø= kaos

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Känslig tråd detta.

Misstänker att Miapia sitter och läser vad som skrivs.

Man vill ju inte ge henne vatten på sin kvarn.

Bara konstaterar att Miapia säkert inte är Ingegerd.

Ingegerd njuter ju av livet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte försvara de dåliga insändaren på något sätt. Men många män (även på detta forum) utnyttjar tjejerna. Många invandrartjejer (även thai) hamnar i dåliga förhållanden. Många män (även på detta forum) har nog svårt att hitta tjejer i sverige, så därför söker de tjejer någon annanstans..Obs, jag skriver många inte alla.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Vill inte försvara de dåliga insändaren på något sätt. Men många män (även på detta forum) utnyttjar tjejerna. Många invandrartjejer (även thai) hamnar i dåliga förhållanden. Många män (även på detta forum) har nog svårt att hitta tjejer i sverige, så därför söker de tjejer någon annanstans..Obs, jag skriver många inte alla.

Vilka menar du utnyttjar kvinnor? Nu tror jag säkerligen att det finns män som gör det även här på MPR, precis som i resten utav världen. Men jag har aldrig hört det uttalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill inte försvara de dåliga insändaren på något sätt. Men många män (även på detta forum) utnyttjar tjejerna. Många invandrartjejer (även thai) hamnar i dåliga förhållanden. Många män (även på detta forum) har nog svårt att hitta tjejer i sverige, så därför söker de tjejer någon annanstans..Obs, jag skriver många inte alla.

Jag undrar vad du menar med "svart att hitta tjejer i Sverige"? Menar du att det beror pa att dessa man ar fula, fattiga, socialt "svaga", blyga? Eller menar du att det beror pa att de soker en viss kategori av kvinnor, vilket Thailandskor passar i? Eller menar du att dessa man inte tycker svenska kvinnor duger at dem, eller inte passar dem?

Amnet och fragan ar intressant och du far garna utveckla det lite?

Stereotyp bilderna av en svensk man i en relation med en thailandsk kvinna, ar ju ofta att kvinnan ar en fattig, lagutbildad, desperat foredetta prostituerad, samt att mannen ar en medelalders, socialt handikappat, mansgris som inte lyckats skaffa sig en svenska kvinna trots flera ars letande.

Jag personligen staller mig fragande till dessa stereotyp bilder, vilken ar sa otroligt starkt i Sverige och svensk media.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak är ju jävligt säker... visst fan utnyttjar jag min älskling.

Jag har nämligen något hon saknar! Och det utnyttjar jag så gott jag kan!!

Igår t.ex fick hon lova att inte tvätta mina kläder på 3 dagar om hon skulle få något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är helt otroligt att ni alls orkar bry er om sådana där bittergummor. Problemet med den sortens människor är att det i de flesta sammanhang är duktiga på att påpeka andras bristande moral och uppförande,men mindre bra på att ta tag i sina egna problem.

Jaja spelar roll..nu ska jag återgå till att längta till min Pattaya vecka i juni.. :dance1:

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

alltid viktigt att bemöta fördomar var de än dyker upp.särskilt viktigt för många medlemmar på MPR då fördomar na mot thai/svenska par faktiskt skapar en del svårigheter.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det var väl trevligt att insändarskribenten känner sig som hemma på sin skyddade resort i Thailand. Får väl hoppas att hon törs ta en utflykt i verkligheten då och då. Hon skulle kanske lära sig något av det.

Herr Chang ha talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentarer på GD.se får inte kränka andra personer eller utpeka dem som brottsliga. De får inte heller innehålla hets mot folkgrupp eller på annat sätt ha något rasistiskt innehåll. Vi förbehåller oss rätten att redigera dina kommentarer samt att publicera ett urval i papperstidningen. Tänk på att hålla en god ton.

väldigt bra formulerat på GD`s regler om insändare :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Men...men... ni är väl inte För censuren i Sverige?

Det är jag faktiskt inte, hellre en vädrad fördom som kan bemötas än en knuten näve i fickan. Balansgången börjar när någon tar illa upp och det skadar någon. Men jag hoppas på att man kan omvända de inskränkta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra svarat btt du har cellerna kvar.jag tänkte först å tiga i jäl  idi*ten det är då fan att det ska skrivas

skit om los . ps Det här är nog för svårt för måne o kommentera

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

thailändska kvinnor är väl en av de få invandrargrupper som det är legitimt att offentligt yttra sig väldigt negativt om. att offentligt yttra sig sina fördomar om t.ex. araber eller kurder skulle snabbt leda till problem. går väl bra genom att man först angriper den svenska mannen och mer indirekt angriper den förtryckta, tysta, utnyttjade thailändska slavinnan. härligt inskränkt särskilt sedan man missar en viktig del av problematiken i svensk/thai förhålanden. nämligen att thaitösen i vissa fall kan ställa till med en hel del problem för sin man genom t.ex. spel.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...