Jump to content
IGNORERAD

De skrivs om Maipenrai.se


Sune2000

Recommended Posts

Vikingen73

Jag hatar feministkärringar med alldeles för stora fördomar, dom är bara avis på alla män som inte kollar in deras feta rumpor utan bara kollar in dom underbara thaitjejerna när dom är på semester.Åååååå vad jag retar upp mig.pajaser

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Baa

    7

  • noBuzz

    4

  • broder tuk tuk

    4

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

broder tuk tuk va e du.Det blir väl Måne som får svara som vanligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

vikingen 73

tror inte det hela handlar så mycket om avundsjuka. farangtanter får nog det de vill ha även om de har fetarumpor. men av någon underlig anledning har de hakat upp sig på man med thaitjejer. manshat? eller rasism? både och kanske?

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eller kan det röra sig om missförstånd och dåliga erfarenheter? Det är väl vad som vanligen styr fördommar? Till exempel sådana som att feminister som grupp på något sätt skulle ha någonting emot Svensk-Thailändska förhållanden?

Ni gnäller över den ena fördommen och skickar vidare nästa.

Ha en bra kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

thailändska kvinnor är väl en av de få invandrargrupper som det är legitimt att offentligt yttra sig väldigt negativt om. att offentligt yttra sig sina fördomar om t.ex. araber eller kurder skulle snabbt leda till problem. går väl bra genom att man först angriper den svenska mannen och mer indirekt angriper den förtryckta, tysta, utnyttjade thailändska slavinnan. härligt inskränkt särskilt sedan man missar en viktig del av problematiken i svensk/thai förhålanden. nämligen att thaitösen i vissa fall kan ställa till med en hel del problem för sin man genom t.ex. spel.

ha det

Neil

Jo, men vi lever ju också i ett tvärt-om-land. Allt som är uppenbart bra och produktivt i samhället måste det klankas ner på. Däremot saker som all statistik pekar på är negativa för samhället, måste hyllas till skyarna. Detta i kombination med total mörkning av tillänglig statistik, försöker de balansera svenssons dåliga erfarenheter med dessa - "Jaha, så det är kanske inte så galet ändå då...". Skötsamhet och slit blir inte belönat i detta land, det blir kontraproduktivt i det långa loppet för gruppen på grund av medias "balanseringsstrategi".

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Jo, men vi lever ju också i ett tvärt-om-land. Allt som är uppenbart bra och produktivt i samhället måste det klankas ner på. Däremot saker som all statistik pekar på är negativa för samhället, måste hyllas till skyarna. Detta i kombination med total mörkning av tillänglig statistik, försöker de balansera svenssons dåliga erfarenheter med dessa - "Jaha, så det är kanske inte så galet ändå då...". Skötsamhet och slit blir inte belönat i detta land, det blir kontraproduktivt i det långa loppet för gruppen på grund av medias "balanseringsstrategi".

Kommersiell media har en målsättning som överröstar alla andra - att sälja lösnummer. Det är företag vi har att göra med. Företag som vill tjäna pengar. Detta innebär att den smaskigaste versionen är den som kommer presenteras.

Man kan inte gärna klandra dem heller, men det är tråkigt att medias verklighetspresentationer ofta sväljs med hull och hår utav alla deras konsumenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Neil!

Att falangkärringarna retar upp sig på thaitjejerna och gubbarna bottnar nog mest i att de har fått inställningen att Lasse eller Berra köper en hemhjälp och sängvärmare.

I jämlikhetens förlovade land är givetvis ett sådant beteende högst föraktfullt.

Går aldrig att hitta en genuin svenska som "take care" på samma sätt som lilla Noi gör.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Ähhh hennes gubbe bytte väl ut henne mot en söt thai redan efter första semestern :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns dom som ser thaitjejer enbart som en handelsvara,

som inte gör annat än skryter hur mycket sex dom köper,

hur många prostituerade som dom har utnyttjat.

Om dom menar allvar eller är troll som bara driver med oss vet man inte

Men det är lätt för vissa

att tro att alla svenskar med thaifruar är torskar när man läser sånt

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, men vi lever ju också i ett tvärt-om-land. Allt som är uppenbart bra och produktivt i samhället måste det klankas ner på. Däremot saker som all statistik pekar på är negativa för samhället, måste hyllas till skyarna. Detta i kombination med total mörkning av tillänglig statistik, försöker de balansera svenssons dåliga erfarenheter med dessa - "Jaha, så det är kanske inte så galet ändå då...". Skötsamhet och slit blir inte belönat i detta land, det blir kontraproduktivt i det långa loppet för gruppen på grund av medias "balanseringsstrategi".

Detta gäller såväl barn i skolan, sport, idrott som i vuxenvärlden inom jobb m.m.

Samhället i allmänhet, mediabilden av detta har jag inte tänkt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Neil!

Att falangkärringarna retar upp sig på thaitjejerna och gubbarna bottnar nog mest i att de har fått inställningen att Lasse eller Berra köper en hemhjälp och sängvärmare.

I jämlikhetens förlovade land är givetvis ett sådant beteende högst föraktfullt.

Går aldrig att hitta en genuin svenska som "take care" på samma sätt som lilla Noi gör.

BTT

Klart det gör, Broder. Det kräver bara att man investerar lika mycket tillbaka.

Jämställdhet och jämlikhet ställer inga mer komplicerade krav än att du skall behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

Det här är ju en utav de vanligaste anti-feminist-fördomarna som finns, och att tro att man kan förvänta sig något annat i Thailand är samma sak det.

Kanske uppskattar vissa hur man fördelar sina investerar i sitt förhållande kulturellt i Thailand, men det är borde vara same same egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Det finns dom som ser thaitjejer enbart som en handelsvara,

som inte gör annat än skryter hur mycket sex dom köper,

hur många prostituerade som dom har utnyttjat.

Om dom menar allvar eller är troll som bara driver med oss vet man inte

Men det är lätt för vissa

att tro att alla svenskar med thaifruar är torskar när man läser sånt

Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att dra liknelser mellan prostitution och kärleksförhållanden.

Jag tycker personligen inte att det är att utnyttja någon att betala för att ha sex med denna, det är en handelstransaktion liksom massage.

Jag vidhåller dock att kärlek inte köps för pengar, och även fast jag vet att många utav er skakar på huvudet och tycker att jag inte har lärt mig min läxa i livet, så kan jag säga att den inställningen har jag aldrig fått en anledning till- och kommer jag aldrig att ändra på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, men vi lever ju också i ett tvärt-om-land. Allt som är uppenbart bra och produktivt i samhället måste det klankas ner på. Däremot saker som all statistik pekar på är negativa för samhället, måste hyllas till skyarna. Detta i kombination med total mörkning av tillänglig statistik, försöker de balansera svenssons dåliga erfarenheter med dessa - "Jaha, så det är kanske inte så galet ändå då...". Skötsamhet och slit blir inte belönat i detta land, det blir kontraproduktivt i det långa loppet för gruppen på grund av medias "balanseringsstrategi".

Ja precis, för att inte tala om mörkningen av alla bärlistor.

Quote

Eller kan det röra sig om missförstånd och dåliga erfarenheter? Det är väl vad som vanligen styr fördommar? Till exempel sådana som att feminister som grupp på något sätt skulle ha någonting emot Svensk-Thailändska förhållanden?

Ni gnäller över den ena fördommen och skickar vidare nästa.

Ha en bra kväll.

Så ung och redan så klok.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte bara fetaUlla och hennes maffiasystrar som gnäller över blandförhållande Thai/Swe. Nyfikenheten hos icke Thairesenärer/"experter" uppfattas även det som ifrågasättande av förhållanden. Men trots allt är det oftast så att det finns kärlek med i bilden, i alla fall från den "gubben", tror nog att det är ganska få av damerna som ogillar sin farang även om det inte är himmelriket som dom hittat.

Sedan ger sig traditionen med att "ta hand om" tillkänna och då gäller det att inte snöa inne och börja (ut)nyttja detta utan att fortsätta vara "svensk" i sitt förhållande med respekt för sin partner och dennes liv och kultur. Problemet är ju att det finns för mycket antagande istället för vetande och detta ger god grogrund för misstänkligörande av de mest seriösa förhållanden.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Korp,

Finns många sätt att se det på. Jag lägger inte alla mixade förhålladen i en grupp. det vore ju inte rättvisst. Men flera grupper verkar dock stämma in på det du beskriver.

Och tyvärr så är väl kvinnobrist på mindre orter i Sverige vara en orsak. Nu kan jag omöjligt avgöra hur många som bor på mindre orter i av medlemmarna här. Men om man bor på mindre ort och kanske är skild med barn så kanske det är svårt att hitta sin nya kärlek. Man kanske hittar den på semsterresa till Asien eller annanstans.

Sen är det ju som också skriver att många gillar thaibrudar. Kanon. Och med tanke på invånarantalet i Thailand så borde det ju vara lättare att hitta  en tjej där..

Nåväl.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,håller med dig till 100%.Nu orkar jag inte själv kommentera alla olika fördommar som finns om blandrelationer men en sak är säker,jag är j-vligt trött på dom,har hört dem i 16 år nu och det är tur att frugan inte lyssnar så bra på svenskt skitsnack(hon har nog av det thailändska)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill inte försvara de dåliga insändaren på något sätt. Men många män (även på detta forum) utnyttjar tjejerna. Många invandrartjejer (även thai) hamnar i dåliga förhållanden. Många män (även på detta forum) har nog svårt att hitta tjejer i sverige, så därför söker de tjejer någon annanstans..Obs, jag skriver många inte alla.

Kan det inte vara så enkelt som att vissa Svenska män tycker att Svenska kvinnor är oattraktiva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Kan det inte vara så enkelt som att vissa Svenska män tycker att Svenska kvinnor är oattraktiva?

Satt och tittade på de kvinnliga passagerarna när jag skulle åka hem senast, både Thai och farang. Det som slog mig var att inte en enda av alla farangdamer såg ut att ha tvättat håret på en vecka, medans samtliga Thaidamerna satt där med sitt underbara välskötta hår.. Har aldrig varit med om en Thaitjej som skulle visa sig offentligt med ovårdat hår.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan det inte vara så enkelt som att vissa Svenska män tycker att Svenska kvinnor är oattraktiva?

Kan det inte vara så, att svenska kvinnor tycker att vissa svenska män är oattraktiva när de öppnar munnen och därför måste leta kvinnor i t ex Thailand, där intellektuella tillkortakommanden inte blir så tydliga?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

citat Knasen

Har aldrig varit med om en Thaitjej som skulle visa sig offentligt med ovårdat hår.. [img alt= :great: ] ""

För att inte tala om kropps och fotodören hos vissa av medpassagerarna, hade oturen att hamna framför ett par senaste resan, fotsvett så det stod det härliga till, fick efter en stund be vederbörande (svensk backpackerska) ha fötterna på golvet, skulle ALDRIG hända med en Thaidam. Fråga, vad föredrar man som man? Rätt svar ??? ? Just det.

MVH

Baa (som inte påstår att alla svenskor har fotsvett)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Citat från: Durian skrivet igår kl. 23:33[/]Eller kan det röra sig om missförstånd och dåliga erfarenheter? Det är väl vad som vanligen styr fördommar? Till exempel sådana som att feminister som grupp på något sätt skulle ha någonting emot Svensk-Thailändska förhållanden?

Ni gnäller över den ena fördommen och skickar vidare nästa.

Ha en bra kväll. 

Så ung och redan så klok.  :great:

Håller med Joints...

MvhMagrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

generaliseringarna flödar på om allt och alla just nu :)

Personligen funderar jag på varför det är så otroligt provokativt för en del personer, tillräckligt många för att det ska vara ett samhällsfenomen, med svensk-thailändska relationer.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det märkligt att en pass liten grupp invandrare kan väcka så mycket indignation hos så många, eller är dom så många, kanske "vi" Thaifrälsta är mer känsliga och tar åt oss alldeles för lätt?

Enligt tidigare postad statistik finns ju inte så förfärligt många Thaiändskor i Sverige, kanske dom syns mer för att dom ler? En icke så vanlig svensk sysselsättning, kanske om de som klagar mest skulle försöka le istället för att gnälla och vips är problemet borta.

Prova att le mot en Thailändska och Du får ett leende tillbaka, gör det samma mot en svenska och du blir misstänkt för både det  ena och andra.

Baa (som gillar leenden)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan det inte vara så, att svenska kvinnor tycker att vissa svenska män är oattraktiva när de öppnar munnen och därför måste leta kvinnor i t ex Thailand, där intellektuella tillkortakommanden inte blir så tydliga?

Och ändå så är det de Svenska kvinnorna som gnäller över att Svenska män finner kärleken hos Thaidamer, borde de inte bli glada över att bli av med dessa män?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...