Jump to content
IGNORERAD

Pensionärsvisa extension


Esspe

Recommended Posts

Folket som sköter det där lilla kopieringskontoret vid sidan om immkontoret fixar det mesta, men de är dyra som fan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    37

  • Jive

    29

  • biker

    22

  • gst

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

27 minuter sedan, skrev Jive:

Behövdes det något under bordet?

Nej, inget och det var dom som föreslog det när hon var där för att ta reda på vad som behövdes för att få visa.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Men innebär förslaget att du kunde göra det där? Åka ut och göra på thai ambassaden funkar ju men knappast byta i Thailand.

Har du ett giltigt O-A tror jag inte att man bara kan få det bytt till ett O. Vad dom nog menar är att när ditt O-A gått ut skall du söka ett O-visa istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Har du ett giltigt O-A tror jag inte att man bara kan få det bytt till ett O. Vad dom nog menar är att när ditt O-A gått ut skall du söka ett O-visa istället.

"Gått ut"? Menar du när det är dags att förlänga extension of stay?

För övrigt har du fel. Man kan få bytt O-A till O!

Jag har extension of stay baserat på non imm O-A retirement och har blivit erbjuden att byta till O - närhelst jag vill.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En massa troende är det, nästa mer än i kyrkan.

Vänta och se.....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-29 at 09:02, skrev Jive:

"Gått ut"? Menar du när det är dags att förlänga extension of stay?

För övrigt har du fel. Man kan få bytt O-A till O!

Jag har extension of stay baserat på non imm O-A retirement och har blivit erbjuden att byta till O - närhelst jag vill.

Med gått ut menar jag naturligtvis nästa gång det är dags för förlängning. Vad gäller ditt nästa påstående tror jag att du missförstått det hela men det får framtiden utvisa. Kom gärna igen och berätta om hur du fått byta från O-A till O i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Med gått ut menar jag naturligtvis nästa gång det är dags för förlängning. Vad gäller ditt nästa påstående tror jag att du missförstått det hela men det får framtiden utvisa. Kom gärna igen och berätta om hur du fått byta från O-A till O i Thailand.

Jag kommer tillbaka och berättar när jag har bestämt mig och vad resultatet blev.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jive:

Jag kommer tillbaka och berättar när jag har bestämt mig och vad resultatet blev.

Berätta då vad det kostade också ;) I nuläget är det väl inte lönt att byta, om det inte är väldigt akut, då försäkringskravet förmodligen kommer att gälla för Non-O baserade extensions också inom en snar framtid om det funkar för dom med O-A.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Esspe:

Berätta då vad det kostade också ;) I nuläget är det väl inte lönt att byta, om det inte är väldigt akut, då försäkringskravet förmodligen kommer att gälla för Non-O baserade extensions också inom en snar framtid om det funkar för dom med O-A.

Ja, jag kommer att berätta det hele.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...