Jump to content
IGNORERAD

FYI: Thai för nybörjare.


honken

Recommended Posts

Har kollat upp lite under en tid nu, och till hösten nu så kommer det troligen börja en kurs för nybörjare i Thai.

Kurs från: 16 sept, 12 veckor varje onsdag 18:00-19:30Pris: 1100krKursutbudet uppe: ca 18 maj.Länk: http://www.abf.se/st...rtalPageId=2017

Och infon jag fick var att om allt går som det ska så kommer kursen genomföras.Men som sagt, man får vänta tills på måndag för att se om de fått ihop allt som de själva tänkt sig.

Ska bli kul och se om de får ihop allt, lär själv skriva upp mig.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

är man ansluten till facket kan man

få hjälp med studie avgiften.

kolla med era fack

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det finns en fortsättningskurs också (om tillräckligt många anmäler sig) för de som kan grunderna/redan har gått en nybörjarcirkel.

Samma pris, dag och antal gånger men den startar ca 19.45 och håller på till ca 21.15.

Jag såg att den inte låg uppe på nätet... men den kommer nog upp på måndag eller tisdag.

Hälsningar

Lasse

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid

Link to comment
Dela på andra sajter

From i morgon ska fortsättningscirkeln ligga uppe på nätet  :great:

Lasse

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

From i morgon ska fortsättningscirkeln ligga uppe på nätet  :great:

Lasse

Hmms, när får man svar då?

Skickade in förfrågan för länge sedan, ringt också, men ingen hör av sig..

Har ni sommarlov eller vaddå?  :whistle:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken & Falken... nääääh vi har inte semester förrens nästa vecka, jag har missat den här tråden ett tag så jag såg inte att ni hade skrivit här, men jag var inne o kollade alldeles nyss och även om jag inte kan se att vare sig Honken (som jag tror att jag pratade med per telefon för ett tag sen) eller Falken är anmäld så såg jag att en person anmält sig  den 6/7.. så jag antar att det är Falken... fast med ett annat alias där så klart :mdr: , Just nu är det 7 st anmälda på maximalt 9 platser.

Så här funkar det. cirkeln ligger uppe tom anmälningsdatumet. Ca 2-3 veckor innan start får de som anmält sig en kallelse till cirkeln, har då något inträffat som gör att man inte kan vara med ska man snarast meddela det (konsumentverkets avtal säger 7 dagar innan startdatum, även om vi kan vara flexiblare) annars får man betala en administrationsavgift.

Hoppas det kan vara svar på era frågor

Lasse

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är bra killar så ni kan höra när snackar om er he he.

Men det är inte poppis när dom förstår att ni kan Thailändska. av nån konstig annledning.

men vi falanger är ju klever he he

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Honken & Falken... nääääh vi har inte semester förrens nästa vecka, jag har missat den här tråden ett tag så jag såg inte att ni hade skrivit här, men jag var inne o kollade alldeles nyss och även om jag inte kan se att vare sig Honken (som jag tror att jag pratade med per telefon för ett tag sen) eller Falken är anmäld så såg jag att en person anmält sig  den 6/7.. så jag antar att det är Falken... fast med ett annat alias där så klart :mdr: , Just nu är det 7 st anmälda på maximalt 9 platser.

Så här funkar det. cirkeln ligger uppe tom anmälningsdatumet. Ca 2-3 veckor innan start får de som anmält sig en kallelse till cirkeln, har då något inträffat som gör att man inte kan vara med ska man snarast meddela det (konsumentverkets avtal säger 7 dagar innan startdatum, även om vi kan vara flexiblare) annars får man betala en administrationsavgift.

Hoppas det kan vara svar på era frågor

Lasse

Du har ett PM nu som du kan få undersöka lite :)

Sen kan du nog blänga lite på telefonisterna på ABF som skulle skicka vidare mitt nummer för att man skulle bli uppringd (vilket jag inte blivit än till dags datum).

Clion:

haha man måste vara lite sneaky ibland :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej forumister.

Hur säger man god natt/ sleep well.

Säger man. Nån dee. Eller säger man något annat?

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är bra killar så ni kan höra när snackar om er he he.

Men det är inte poppis när dom förstår att ni kan Thailändska. av nån konstig annledning.

men vi falanger är ju klever he he

hej clion har upplevt same thai ,,, många tycker inte om falang som pratar thai  

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det är bra killar så ni kan höra när snackar om er he he.

Men det är inte poppis när dom förstår att ni kan Thailändska. av nån konstig annledning.

men vi falanger är ju klever he he

Men de slår bara över till Isaan, Lao eller kambodjanska om de inte pratar detta redan från början så frågan är vem som är clever... Frugan bratar bara Thai med kompisar som inte kan Isaan eller Lao.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej forumister.

Hur säger man god natt/ sleep well.

Säger man. Nån dee. Eller säger man något annat?

MVH BanFang

ราตรีสวัสดิ์ râat-dtree sà-wàt

Innan jag visste hur man skulle uttala det blev det varianter som Latle sawat, lat dee sawat och liknande. Nu när jag slog upp det på http://www.thai2english.com/dictionary/4048.html så ser jag att det betyder lycklig (sawat) natt (raat-dtree) mem också att raat-dtree betyder Vit nattjasmin. Man säger alltså Lycklig vit nattjasmin när man går och lägger sig...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...