Jump to content
IGNORERAD

Laptopp


L200

Recommended Posts

Men tydligen så har vissa flygbolag förbud endå

 

The laptop itself is not banned but you must consider the battery in it. For batteries under 100 Wh, they are allowed in checked luggage if they are mounted in the device. If they are outside of the laptop, then the airline has the final word but it is OK from a security standpoint.

If the battery is between 100 and 160 Wh, then you need approval from the airline but again is OK from the perspective of CATSA. Specifically for Air Canada, those are not allowed in checked baggage but are OK in carry-on. So check the rating on your laptop battery. You can usually find this in the specs for the battery online or printed onto the battery but that requires opening the laptop on some models. 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 timmar sedan, skrev L200:

Kan man ha den i resväskan,eller måste den ligga i handbagarset 

Utifrån svaren tycks det som att det vare tacksamt med mer info om din planerade resa.

Måste finnas massor av experter här på detta område.

När jag reste med dottern för tre veckor sedan (Norwegian) så hade hon sin laptop i sitt handbagage. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl egentligen inte riktigt svar på din fråga, men är du rädd om laptopen så ta den i handbagaget. Jag skulle aldrig lägga nåt i incheckat bagage som jag inte kan bli av med, däri räknar jag min laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...