Jump to content
IGNORERAD

Varför låses och raderas trådar? Fogdens officiella bär-tråd.

Fogden
 Dela

Recommended Posts

Varför låses och raderas trådar så fort sanningen skrivs?passar det inte familjen MPR? Bara detta om thailänska bärplockare och deras förtjänster respetive utlägg, vore väl intressat att få läsa sanningen,,,

Dela på andra sajter

• Svar 469
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Fogden

160

• Surin P3

35

• Baa

25

• måne

15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför låses och raderas trådar så fort sanningen skrivs?passar det inte familjen MPR? Bara detta om thailänska bärplockare och deras förtjänster respetive utlägg, vore väl intressat att få läsa sanningen,,,

Kan vi få lite exempel på trådar som har låsts och trådar som raderats?

Eller du kanske bara generellt vill veta varför trådar låses eller raderas...?

Vi raderar inte trådar så ofta... Senast var den 11. April och då på skribentens begäran.

Jo, generellt är det så här att de trådar som bryter emot våra forumregler raderas.

Trådar som det finns flera av, t.ex. en tråd om en nyhet i Thailand, låses med en länk till den "officiella" tråden för att under lätta läsningen på forumet.

Fast å tredje sidan, om du menar t.ex. "Förstagångsresenär" tråden...?

Den flyttades till Nightlife pga diskussionen igen gick dit den brukar gå.

Och där den borde hamnat ifrån första början.

Men det var ju inte det du frågade om... Så ditt svar har du överst i detta inlägg.

Dela på andra sajter

Nej, nej, nej Fogden.

Vi flyttar inte trådar så fort sanningar skrivs.

Då skulle vi ju flytta på trådar hela dagarna.

Vilka sanningar pratar du om? Kan du skriva ett inlägg med alla dina tankar om detta så slipper jag dra ur dig allt.

Dela på andra sajter

Fanns en tråd i fjol om bärplockare,där ändrades och raderades sanningen hela tiden,liksom härom dagen startade någon en tråd om hur tahiländare blir lurade och utnyttjade,när sanningen skrevs raderades tråden fort

Dela på andra sajter

Dom ligger kvar men sanningen om bemanningsföretagens utnyttjade får inte nämnas,så varför överhuvudtaget diskutera bärhandeln?redan för ett år sedan skrev jag om just detta vad det kostade men det raderades snabbt.Vet ej varför men kanske bemaningsföretagen tycker att det är olämpligt skriva sanningen,,men som det nu verkar är det fler än just jag som fått reda på vad det egentligen handlar om..

Dela på andra sajter

det var en tråd om körkort för thailändskor i sverge för en eller ett par veckor sedan som det blev lite liv i.dagen efter var tråden kraftigt nerbantad utan att det stog något om att inlägg blivit raderade

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Så du menar att vi styrs av bemanningsföretagen?

Eller så kanske du inte hittat just det inlägget du skrev... Har du sökt ordentligt på forumet?

Dela på andra sajter

det var en tråd om körkort för thailändskor i sverge för en eller ett par veckor sedan som det blev lite liv i.dagen efter var tråden kraftigt nerbantad utan att det stog något om att inlägg blivit raderade

Du menar denna tråd?

http://www.maipenrai...i-sverige-4344/

Jag personligen bantade ner den tråden pga att vissa förstörde en viktig fråga för många.

Vill man kasta skit och vara allmänt otrevlig kan man göra det i en tråd som handlar om just skitkastning.

Dela på andra sajter

Nej menade tråden om norrlänskabärmaffian som var uppe i fjol,samt den som var uppe nyss om vad det kostar en thai att komma till sverige,det skrev jag redan i fjol men det raderades och var visst inte lämpligt,,

Dela på andra sajter

Jag frågar igen, Fogden...

Har du sökt på forumet på ordet "bärplockare"?

Alla trådar finns kvar.

Dela på andra sajter

Vet ej om ni styrs av bemanningsföretagen? men var ju flera som hade sina släktigar boende hos mig och dom skrev vad dom fick betalt för sina bär och hur mycket dom hade tjänat,men det stämmde ju inte så raderades fort.

Verkar som om det endast är jag som är norrlänning i detta forum eftersom jag känner till bär och grännshandeln..

Dela på andra sajter

De släktingar som bodde hos dig skrev alltså här på MPR?

Då kanske vi ska leta efter deras inlägg. Vad har de för medlemsnamn?

Dela på andra sajter

Jag sökte redan i fjol och då var jag anklagad för att sprida lögner även om Repe intygade att hans 4 kusiner åkte från mig med 500000bath efter avslutad säsong,,dessutom skickade jag in bärlistor på vad bemaningsföretaget betalade sina plockare men även dom raderades snabbt

Dela på andra sajter

Nej den är inte raderad,men kan du visa exakt var sidan är där jag la utbärlisorna och sidan där jag blev anklagad för att vara någon annan (sven eller gubben).dessutom visa dom  sidor där någon andrejvdenruskige eller vad fan han kallar sig kom med fakta och det jag skrev var lögner..

I fjol skrev jag att dom fick betala 75000bath för biljett i år har någon annan skrivit att bemaningsföretagen höjt till 150000,vilket är sanning,,,

Dela på andra sajter

Varenda lista jag kopierade och la ut försvann omedelbart,har spart varenda lista sedan 11 år tillbaka när jag började med handel av bär så lite vet jag i alla fall om priser och handel med bär

Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Va fasen. P3 har lite för mycket hyffs men det har inte jag. Ta din spann och gå och plocka dina egna bär istället för att lipa här över din spillda reklam!!!

Mr Lamai

Dela på andra sajter

Mr Lamai

Blev det för dålig förtjänst med din slavhandel i fjol?eftersom du måste höja till 150000bath i år?

Dela på andra sajter

Mycket märkligt dom som kommer till mig åker från Bangkok-Luleå ToR för 45000bath och ni tar 150000

Dela på andra sajter

Ursäkta fogden men jag måste tyvärr påpeka att du likt Don Quijote slåss mot väderkvarnar. Vi på MPR representerar ingen bärmaffia så du får nog vända dig någon annanstans med dina anklagelser.

Bara för att någon har en åsikt om bär och bärplockning betyder det inte att denne är en bäruppköpare med thailändare på slavkontrakt. :)

Vad gäller sanningen så är det bara att skriva om den om du vill, hur mycket du vill, vi raderar inget bara för den sakens skull och vi är varken delaktig eller uppköpta av någon bärmaffia så du kan vara lugn för att vi inte tar deras parti.

Kör hårt!

Ps Om det funnits några bärlistor bifogade på MPR så har jag då missat det (?), alla dina andra meddelanden  rörande bär finns nog kvar. Det är ingen som konspirerar mot dig och tar bort allt du skriver bara för att vi vill mörka din "sanning".

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...