Jump to content
IGNORERAD

Thai imigration app funkar inte


hasseryd

Recommended Posts

I vintras hmm tror jag att en app dök up där man kan fixa 90 dagars mm på luren.

men varning den funkar inte.

Jag fixade min 90 dars rapport med luren, fylde in formulär samma som tm47

och fick ett ok.

Ett bekräftande mail skulle sändas om några veckor.

inget mail kom.

så idag när jag ånyo skulle förnya mitt 90 dagars så vad det ingen på Chiangmai imig som hade någon aning om appen. Tror minst 8 tjänstemän kolladde på min lur men ingen kände till nått om appen.

Så efter mycke tjattande på thai så acepterade dom min icke registrerade förra 90 dagars rapport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt göra rapporteringen via explorer utan framgång (och även tagit hjälp av en skotte som brukar rapportera via nätet,men även där utan resultat), sist jag var på immigration för en extension så fanns det ett klistermärke på handläggarens skrivbord angående att man kan rapportera 90-dagars på nätet så jag frågade honom om det fungerar - svaret blev att "jag skulle gå till 90 dagars,rapporterings stället och fråga där". jag orkade inte med att sitta ytterligare i kö där så det blev att skicka in alla papper med thaipost i stället och med ett tracking number (minst en vecka innan eller 10 dgr och max 30 dagar har jag för mig ). Efter att det gick ett tag utan att jag hade fått någon bekräftelse så ringde jag upp immigration och fick svaret att om du inte får en bekräftelse inom 30 dagar och du har ett trackingnummer så får du åka till immigration och förklara/fixa det där,jag fick ett kvitto efter ca: 3 veckor.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Immigration hävdar i alla fall att appen för 90-dagarsrapportering skall vara enkel.

 

Big Oud: I'm promoting tourism and friendly relations - and my address reporting app is easy!

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1114070-big-oud-im-promoting-tourism-and-friendly-relations-and-my-address-reporting-app-is-easy/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

På mig i Khon Kaen satt en notis om att det gick för handikappade (disable) att få göra sina ärenden via nätet.

I o för sig nog nödvändigt då migs kontor ligger en trappa upp utan hiss, och det är ingen enkel sak ens för en fullt frisk att ta sig upp för den trappan.

Alltså finns någon form av rapporteringsmöjlighet men ippenbarligen inte för alla.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...