Jump to content
IGNORERAD

Armetrupper rullar in i Bkk


Soengsang

Recommended Posts

Tja, de säger ingen kupp eller liknande är på gång, kungen har väl födelsedag.....men efter den då?

Helt säker på att de jäser i många led, och kupper brukar inte annonseras i förväg?

https://www.nationthailand.com/news/30373485

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är det pansar vagnar i Stockholm åxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Tja, de säger ingen kupp eller liknande är på gång, kungen har väl födelsedag.....men efter den då?

Helt säker på att de jäser i många led, och kupper brukar inte annonseras i förväg?

https://www.nationthailand.com/news/30373485

 

Finns 2 olika falanger inom militären som inte drar jämt och har sin lojalitet på olika håll. Indelningen är främst förbanden i Bangkok med Kungens garde i spetsen kontra förbanden ute i landet

 

Kan mycket väl bli en konflikt där om "makten" i Thailand och då även inom militärens olika delar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Finns 2 olika falanger inom militären som inte drar jämt och har sin lojalitet på olika håll. Indelningen är främst förbanden i Bangkok med Kungens garde i spetsen kontra förbanden ute i landet

 

Kan mycket väl bli en konflikt där om "makten" i Thailand och då även inom militärens olika delar

Jo, så är det nog...har tom hört att det är 3 falanger...

Och att rulla in med "kamouflage" parad för kungens födelsedag är lämpligt....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast vid senaste kuppen rullades det väl inte in några pansarvagnar alls, utan den skedde mest på skrivbordet?

 

Att det finns olika falanger inom den thailändska militären är sedan gammalt och nu när old man Prem inte finns att hålla dem i schack så kanske det är dags för en ny självutnämnd "hjälte" att ta över?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammeldrottningen lär va på sjukhus i Bangkok!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...