Jump to content
IGNORERAD

Frasses dagbok


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

På allmän begäran kommer jag att skriva om mitt liv här i Sverige och hur jag trivs i Udonthani.

Det skall inte vara några problem då jag också blivit kär i husses älskling. Hon matar mig hela tiden med godsaker. Jag får sova på hennes arm när jag vill. Sedan är jag ingen katt som är ute och jagar då maten serveras mig på bestämda tider. Nej ligga i solen och gosa är livet och kanske på kvällen jaga någon liten Gecko.

Hälsningar

Frasse

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    5

  • Avregistrerad clion

    3

  • Tommy

    2

  • clas391

    1

Mest aktiva i denna tråd

Guest HansG

Hej igen!

Idag sa Husses älskling att jag är romantisk och söt sådana komplimanger gillar jag. Men jag är lite förb på Husse när han kommer och kör bort mig från sängen på kvällen och påstår att det är hans plats.

Frasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

E DE HÄR PÅ ALLVAR? ?????? ?...

Det kan du ge dig f..n på min vän :crazy:

det här är ingen lek :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

E DE HÄR PÅ ALLVAR? ?????? ?..första april va ju för lääääänge sen...

Det vet inte katten :rtfm:

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart att det är allvar, finns väl inget mer jordnära än en katts dagbok, finns ju inga fördommar eller annat otyg i en jamare.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Det är väl klart att det är allvar, finns väl inget mer jordnära än en katts dagbok, finns ju inga fördommar eller annat otyg i en jamare.

Baa

Mjauu :girl_prepare_fish:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars Frasse...

Kan inte vara så kul att flytta till Thailand på ålderns höst, inte som enuck i alla fall :whistle:

Vad är det som får människor (som påstått "älskar" sina husdjur/dekorationer) att klippa bollarna av dem, bara för att de skall bli mer lätthanterliga???

Känns inte som kärlek för mig, mer som egoistiskt tänkande, lika bra att avliva stackarn, han har ju inget liv ändå!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Stackars Frasse...

Kan inte vara så kul att flytta till Thailand på ålderns höst, inte som enuck i alla fall :whistle:

Vad är det som får människor (som påstått "älskar" sina husdjur/dekorationer) att klippa bollarna av dem, bara för att de skall bli mer lätthanterliga???

Känns inte som kärlek för mig, mer som egoistiskt tänkande, lika bra att avliva stackarn, han har ju inget liv ändå!

MVH Tommy

Du menar att ett bra liv sitter i bollarna! Stackars dig om ditt liv endast sitter i bollarna! :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag menar att jag tycker det är inhumant att skaffa sig en katt som husdjur och sedan kastrera den för att den skall bli lätthanterlig.

Nog om detta från mig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska Frasse till Thailand istället för att avlivas. Förstår inte dom som menar att Thailand skulle vara ett nedköp för en katt?

Finns väl ungefär tusen ggr fler möjligheter att leva ett riktigt kattliv i landsbygdens Thailand än inomhus i ett hus/lägenhet i Sverige.

Här en bild på en livsnjutare till Isaankatt. Inte i Udon men väl i Chaiyaphum några mil bort.

Frassesalike.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min egen erfarenhet av katter är att de lätt anpassar sig till sin omgivning.

Fru Vax och jag hade tidigare en katt i Sverige och det enda den gjorde var att sova, käka och ibland med höga jamande klaga på sin omgivning.

I Thailand hittade vi några kattungar som var nyfödda i vårt innertak, de var övergivna och överlämnade till en farang(mig) som förväntades ta hand om dem, och så blev det.

Detta var för ett par år sedan och hade vi inte lyckats ge bort några katter till vänner och grannar så hade de idag varit mer än ett tiotal.

Så katter i Thailand(pattis) är enligt min erfarenhet alltid ute och ränner, har sex mest hela tiden och kommer bara hem när de är gravida eller vill ha mat.

Ett beteende inte så långt bort ifrån en annan levande varelse, eller hur?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett beteende inte så långt bort ifrån en annan levande varelse, eller hur?

:great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde för många år sedan när jag var med  katt att inte kapa hans bollar.

Han blev ca 13år. Avverkade fler än 9år tror jag.

Dom första 4åren av hans könsmognad så kom han hem varannan dag med nya blessyrer som människan va tvungen o ta hand om. Efter det så var det han som var "feta trisse" i området.

Jag blev hela tiden ifrågasatt av grannskapet varför jag inte fixade honom.

Enda svaret som jag hade var - är det bara renrasiga katter som skall få en chans o föröka sig??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, svår fråga detta om kastrering av katten eller inte.

Själv upplevde jag det som att min honkatt led av att vara i brunst då hon som innekatt inte hade möjlighet att gå ut och möta några hanar. Då var det mer humant med kastrering.

Sen kan man ju alltid diskutera om det är humant att ha en katt som aldrig får gå ut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Nej jag menar att jag tycker det är inhumant att skaffa sig en katt som husdjur och sedan kastrera den för att den skall bli lätthanterlig.

Nog om detta från mig.

MVH Tommy

Myter  Vissa myter finns angående katter och kastrering. Vi ska här slå hål på några av dem.

2. "En kastrerad katt är en sämre musfångare" Detta argument faller helt platt. Det är snarare tvärtom. Om man kastrerar sin katt så är den dels mer hemmavid och framförallt ej så fokuserad på att söka sig en partner utan istället lägger den i regel mer tid på att jaga det som finns hemma runt knuten dvs. möss.

3."Man vill inte beröva en hankatt dess manlighet genom att kastrera den".  Det absolut dummaste argumentet då vi inte ska jämför hur vi människor uppfattar att ha sex med hur katterna fortplantar sig. Det är två helt skilda saker. Det borde gemene man veta då vi nu lever på 2000-talet. Fortplantningsbeteendet hos katter styrs hormonellt. Tar man bort produktionen av dessa hormoner försvinner även beteendet. Inget katten mår dåligt av, snarare tvärtom! :yes:

Detta finns att läsa hos Göteborgs Katthjälp

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Efter ovanstående inlägg angående kastrering hoppas jag att dom  själv-utnämnda experter i denna tråd som förfasade sig över att Frasse var kastrerad har förstått att det inte behöver vara egoistiska ägare som kastrerar för sin egen bekvämlighet utan gjort detta för kattens bästa. :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men,,, nu är det väl Frasses dagbok, kan inte han få jama in ett inlägg i debatten, kanske han trivs alldeles utmärkt med att slippa springa och jaga gratisskjut, för att inte tala om att slippa gå till 7/11.

BAA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

goes Russia

Denna melodi kan Matte och Jag inte få nog utav  [img alt= :whistle: ] SV: Frasses dagbok

Ja du frasse lilla :mdr:

musiken var ju ingen höjdare :no: men däremot damerna

är ju helt ok :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Måste rädda tråden innan den ramlar under strecket ni moderater får fixa så att ämnena inte

faller i glömska. det är jobbigt å hitta tråden igen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...