Jump to content
IGNORERAD

Flyga med stomi


lasseiudon

Recommended Posts

Jag har ganska nyligen fått s.k. stomi, dvs påse på magen dit skiten går. Känns inte så kul. Börjar fundera på hur det kommer bli att flyga med påse på magen. Finns någon som har samma tillstånd som jag och kan tipsa om ev. problem eller kanske möjligheter i samband med långresor. Vad jag bland annat oroar mig för är hur tömmer man påsen under flygresan, toaletterna är ju så trånga så jag vet inte hur det skall gå till. Jag har hört om dom som står på knä framför toan men själv har jag svårt att röra mig så det funkar inte för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev lasseiudon:

Jag har ganska nyligen fått s.k. stomi, dvs påse på magen dit skiten går. Känns inte så kul. Börjar fundera på hur det kommer bli att flyga med påse på magen. Finns någon som har samma tillstånd som jag och kan tipsa om ev. problem eller kanske möjligheter i samband med långresor. Vad jag bland annat oroar mig för är hur tömmer man påsen under flygresan, toaletterna är ju så trånga så jag vet inte hur det skall gå till. Jag har hört om dom som står på knä framför toan men själv har jag svårt att röra mig så det funkar inte för mig.

Åker du 777 så brukar de finnas en handikapptoalett. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Åker du 777 så brukar de finnas en handikapptoalett. 

 

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Åker du 777 så brukar de finnas en handikapptoalett. 

Vill nog helst åka med Thai och dom kör väl inte Boeing, eller gör dom det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev lasseiudon:

 

Vill nog helst åka med Thai och dom kör väl inte Boeing, eller gör dom det?

Jo de kör 777 från Arlanda till Bangkok

Screenshot_2019-07-22-17-11-22-614.jpeg.7e58f9367224dc50cc551d66572714d8.jpeg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hasse Smedberg har rest ett par gånger, planerar intaget av föda och fixar  på flygplatsen (ARN) så klarar han sig till BKK. 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...