Jump to content
IGNORERAD

Thai-invandring


stugan5

Recommended Posts

Quote

Joints,jag köper vad du säger men ibland(hos vissa)fungerar inte undervisning(teoretisk)och personligen så tål jag inte att folk sätter sig över andra(även om jag själv har använt våld i många fall dock inte mot barn,kvinnor och djur)men jag klarar inte att se nån spöa en försvarslös,sån är jag,Mvh Måne

Det är klart att man får använda våld när man ska försvara någon, det har jag själv gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    10

  • Joints

    7

  • korp

    7

  • Takiab

    6

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Quote

Visst är det synd om Laostjejen och andra i liknande sits!

Men anmälningsplikt låter inget vidare och kommer nog aldrig komma på fråga (så länge inte SD sitter i regeringen)!

Jag tycker SD är rätt töntiga och förespråkar inte deras metoder. Däremot så skulle en coach vara ett bra alternativ. Inte någon j*vla kontrollant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Våld föder våld skrev någon, så rätt så rätt.

Vad tycker ni de thai-damer som agar/misshandlar sina barn.

De finns några stycken av den sorten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Vidare så är det självklart att våld inte skall bekämpas med våld, men eftersom jag känner till det specifika fallet med Laostjejen, så kan jag säga att det enda vettiga vore att få bort henne därifrån. Detta skall dock visa sig svårt, eftersom hon är utav arten som är beroende utav pengarna och uppehållstillståndet herrn har att erbjuda - och kom nu inte och säg att hon får skylla sig själv.

Jag ar inte helt avogt installd till vald under frivilliga och ordnade former. Dock skall det da vara i reakreationssyfte och inte for att losa ett problem.

Att tjejen befinner sig i en utsatt beroende stallning gor ju det hela mkt varre och mannens overgrepp an vidrigare. Dock ar det ju sa att det faktiskt finns mkt goda mojligheter for kvinnor att dels fa stanna i Sverige och dels fa ekonomiskt bistand om de kontaktar socialtjansten/kvinnojouren.

Detta kanske ar vart att kolla upp for nagon med insyn i sitautionen. Ring socialen anonymt och be om rad och be dem forklara vad som skulle handa osv. Som anmalningspliktig larare gjorde jag sjalv det manga ganger nar jag var osaker pa vad som skulle goras och om en anmalan var dels motiverad och dels skulle hjalpa situationen.

Quote

Våld föder våld skrev någon, så rätt så rätt.

Vad tycker ni de thai-damer som agar/misshandlar sina barn.

De finns några stycken av den sorten.

Precis lika illa som jag tycker om svenska och alla andra kvinnor som gor det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man infora sakerhets och skydds system for invandrare (inte bara thailandskor) sa maste man ju bygga in det i myndighetesutovningen, inte basera det pa lokala frivilliga foreningar. Idag ges mycket info via SFI. DEt finns inga satt att 100% skydda vuxna individer fran att bli utnyttjande eller skadade av sina partners, det gar inte ens att skydda barn 100%. man kan inte skydda nagon hela tiden.

Ar en kvinna misshandlad av sin man bor hon kontakta Polisen, Socialtjansten och eller lokala kvinnohuset, det finns mycket hjalp att fa idag, det galler alla kvinnor oavsett bakgrund eller laglig status i landet.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...