Jump to content
IGNORERAD

Frasse flyttar till Thailand!


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Min katt Frasse har blivit kär i min älskling och kärleken är besvarad så nu skall han flytta till Thailand den 25 augusti. Men det behövs många intyg och sprutor innan allt är OK. Någon resa tillbaka är inte möjligt på grund av att han måste sitta i karantän 30 dagar innan han får komma tillbaka till Sverige.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • Phuket18.5

    4

  • broder tuk tuk

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hmm

Hans G, hoppas Frasse är stor och elak som f-n. Annars ligger han djä-ligt illa till i Udon som liksom många andra städer i Thailand domineras av lösspringande, katthatande hundar som inte drar sig för en Frassestek. Min kompis i Udon har en katta som fick 4 ungar, ingen blev mer än 3 månader. morsan hade lärt sig den hårda vägen och lämnade inte tomten annat än i dagsljus.

Ska själv skaffa jycke, känns lugnare så.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Hejsan HansG :yes:

Vad tycker din dotter om att Frasse flyttar ;)

Hon tycker det är helt Ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Får man nyfiket fråga; hur åker Frasse till Thailand?

I egen fåtölj i 1:a klass, i sin bur på budgetstol, i en trälåda i bagageutrymmet eller...

Kan han var tyst 10 - 11 timmar eller jamar han hela resan till medresenärernas förtjusning (?)

Kul att veta.  

Phuket 18.5  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tror Frasse kommer att hitta en liten Siameskatt att ta hand om.

Ev kommer vi till annadagsträffen i Udon, och Frasse kommer väll också med sin nya dam?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Hmm

Hans G, hoppas Frasse är stor och elak som f-n. Annars ligger han djä-ligt illa till i Udon som liksom många andra städer i Thailand domineras av lösspringande, katthatande hundar som inte drar sig för en Frassestek. Min kompis i Udon har en katta som fick 4 ungar, ingen blev mer än 3 månader. morsan hade lärt sig den hårda vägen och lämnade inte tomten annat än i dagsljus.

Ska själv skaffa jycke, känns lugnare så.

MVH

Baa

Hej!

Tyvärr är Frasse inte elak utan väldigt feg så vi har nyss varit hos vetrinären på grund av att han fått en omgång av elaka Måns. Men nöden har ingen lag. Vi måste ta med honom.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Hejsan HansG :yes:

Vad tycker din dotter om att Frasse flyttar ;)

Hej!

Jag är enormt tveksam till det hela. Men alternativet är att han måste avlivas i Sverige om han inte följer med. Vet inte vilket som är bäst... Efter ha läst att han kan bli hundmat så måste jag ta mig en funderare.

:wai:   Flores

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Får man nyfiket fråga; hur åker Frasse till Thailand?

I egen fåtölj i 1:a klass, i sin bur på budgetstol, i en trälåda i bagageutrymmet eller...

Kan han var tyst 10 - 11 timmar eller jamar han hela resan till medresenärernas förtjusning (?)

Kul att veta. 

Phuket 18.5  :wai:

Frasse åker budgetstol och kommer att få lugnande så att han sover hela resan.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Tyvärr är Frasse inte elak utan väldigt feg så vi har nyss varit hos vetrinären på grund av att han fått en omgång av elaka Måns. Men nöden har ingen lag. Vi måste ta med honom.

Hälsningar

HansG

HansG, Du ska ju hyra hus, se då till att få ett med mur, inte staket så klarar sig Fega Frasse så länge han håller sig på insidan. Jyckar går sällan in på tomter som är stängda.

Hoppas också få träffa Frasse på annadagsträffen.

MVH

Baa

PS Flores, ta det lugnt, avlivas i Sverige är väl inget alternativ, tänk på all kärlek som finns i LOS DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Baa! känner inte igen dig, har du bytt frisyr månne?  :whistle:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa! känner inte igen dig, har du bytt frisyr månne?  :whistle:

Nää det är jag till höger, lika grå som vanligt. :preved:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Jag är enormt tveksam till det hela. Men alternativet är att han måste avlivas i Sverige om han inte följer med. Vet inte vilket som är bäst... Efter ha läst att han kan bli hundmat så måste jag ta mig en funderare.

:wai:   Flores

Vad är så dåligt med att bli hundmat?

Det är väl bättre att hans död gläder någon än att han bara helt meningslöst slängs bort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Självklart avlivas han inte!!! Jag funderar dock på att stanna hemma med honom, han är min lilla ögonsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Näe! Flores, låt nu Frasse också och få en chans att träffa en Siames

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Näe! Flores, låt nu Frasse också och få en chans att träffa en Siames

Hej!

Jag är helt övertygad om att Frasse kommer göra succè bland Siames damerna! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hang G. Hoppas Frazze har kulorna kvar så han får känna av gula febern oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Hang G. Hoppas Frazze har kulorna kvar så han får känna av gula febern oxå

Hej!

Tyvärr så är han ofarlig för Siames damerna. Men han kan ju låtsas.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Köp med en strapp-on till katten :whistle:  

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte hundarna är problemet, dom gör inget åt husdjuren, däremot så tror jag inte thailändarna kommer att se mellan fingrarna när Frasse börjar dräpa deras kycklingar.

I övrigt så kommer han ju att hamna i katthimlen på jorden, att få leva riktigt kattliv måste ju vara rena drömmen för en katt.

Men ni får väl avsätta en del tid på att försöka göra honom "kyckligsäker" till att börja med.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, tror inte "kycklingfaran" är så stor inne i Udon. Frasse kommer nog att inse att det är säkrast innanför murarna ganska snart, "hundfaran" däremot är överhängande när de rysliga bestarna börjar sina nattliga jakter för att stilla sin hunger, då åker det mesta med.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Flytta till krabi eller södra Thailand där fins inga hundar vart där i vintras å såg bara MJAAAU (muslimer gillar inte hundar fick höra) hälsningar clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim, tror inte "kycklingfaran" är så stor inne i Udon. Frasse kommer nog att inse att det är säkrast innanför murarna ganska snart, "hundfaran" däremot är överhängande när de rysliga bestarna börjar sina nattliga jakter för att stilla sin hunger, då åker det mesta med.

Baa

Ja snackar vi inne i stan så är väl kycklingarna inget större problem, snarare bilarna. Tror inte en svensk katt överlever stadstrafiken i Thailand speciellt länge. Men eftersom dom flesta udonthanier bor på landsbygden så antog jag av sannolikhetsskäl att Frasse kommer att hamna just på landsbygden. Fast det var ju ett antagande och inget jag vet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...