Jump to content
IGNORERAD

Frasse flyttar till Thailand!


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Quote

Tror inte hundarna är problemet, dom gör inget åt husdjuren, däremot så tror jag inte thailändarna kommer att se mellan fingrarna när Frasse börjar dräpa deras kycklingar.

I övrigt så kommer han ju att hamna i katthimlen på jorden, att få leva riktigt kattliv måste ju vara rena drömmen för en katt.

Men ni får väl avsätta en del tid på att försöka göra honom "kyckligsäker" till att börja med.

Frasse är garanterat kycklingsäker för han är en riktig fegis. Gillar mest att ligga i solen och ha det skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • Phuket18.5

    4

  • broder tuk tuk

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Flores

Frasse säger god natt till er. Han ligger nu på mina fötter och väntar på att dun täcket ska läggas på honom. Frasse är en livsnjutare och världens fegaste katt. Kycklingarna skulle jaga honom.

Hur är mat utbudet i Udon för Frasse? Finns det burkmat och torrfoder?

Om ni så önskar kan Frasse visa upp sig här med någon bild. Men han ser ut som Katten Gustav...

God Natt

/Flores och Frasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frasse säger god natt till er. Han ligger nu på mina fötter och väntar på att dun täcket ska läggas på honom. Frasse är en livsnjutare och världens fegaste katt. Kycklingarna skulle jaga honom.

Hur är mat utbudet i Udon för Frasse? Finns det burkmat och torrfoder?

Om ni så önskar kan Frasse visa upp sig här med någon bild. Men han ser ut som Katten Gustav...

God Natt

/Flores och Frasse

HAHA

Feg eller inte, mat finns det på alla de stora varuhusen plus ett ganska stort antal djurbutiker, Udon är väl försett, kanske bättre än för hussar o mattar, med husdjurs"tillbehör".

Väl mött i Udon Frasse med familj.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Flores,

javisst vill vi ha bild på Frasse.

Tror att han har förutsättningar att bli en riktig kändis här på MPR.

Tråden kan bli den mest intressanta här i sommar.

Det ska bli spännande att följa hans planering och uppladdning inför resan.

hur flygresan kommer att gå, installering i nytt hus på andra sidan jorden.

Phuket 18.5  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Såg några uppgifter om att slutsumman för att få ta med sin katt till Thailand slutar på ca 30.000 sv kr inklusive allt.

Skulle vara kul att veta vad summan för Frasse slutar på.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Flores,

javisst vill vi ha bild på Frasse.

Tror att han har förutsättningar att bli en riktig kändis här på MPR.

Tråden kan bli den mest intressanta här i sommar.

Det ska bli spännande att följa hans planering och uppladdning inför resan.

hur flygresan kommer att gå, installering i nytt hus på andra sidan jorden.

Phuket 18.5  :wai:

Toppenidé...  :great:   Visst vore det kul att i bild och ord få följa Frasses hela väg och förvandling från svensk till thailändsk katt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG och Flores

SNÄLLA,,,starta en tråd FRASSES DAGBOK . Kommer garanterat bli en hit.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Såg några uppgifter om att slutsumman för att få ta med sin katt till Thailand slutar på ca 30.000 sv kr inklusive allt.

Skulle vara kul att veta vad summan för Frasse slutar på.

BTT

Ett alternativ vore ju då att söva ner djuret och ta honom som handbagage och hoppas på det bästa ;)  

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Går kanske inte så bra vid incheckningen.

Ett tips är ju då att stoppa in katten i en rejäl plåtburk och skriva Tin catfood utanpå.

:D

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Går kanske inte så bra vid incheckningen.

Ett tips är ju då att stoppa in katten i en rejäl plåtburk och skriva Tin catfood utanpå.

BTT

Eller dogfood :D

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

HansG!

Hittar inget om kattpriser på Finnars hemsida.

Borde väl kunna gå att ta honom som handbagage och ställa in lådan i bagageutrymmet.

De brukar väl ha särskilda utrymmen för djur på planen?

Själv har jag aldrig sett någon som haft ett husdjur med ombord.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

HansG!

Hittar inget om kattpriser på Finnars hemsida.

Borde väl kunna gå att ta honom som handbagage och ställa in lådan i bagageutrymmet.

De brukar väl ha särskilda utrymmen för djur på planen?

Själv har jag aldrig sett någon som haft ett husdjur med ombord.

BTT

Har sett en heldel sexturister som har dragit med sig husdjur till svedala bland annat flätlöss o skabb, mycket kliande har de varit på TG960

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

En gång till!

En enkel resa för katt kostar 100 euro sedan tillkommer kostnader för veterinär så slutsumman bör ligga på cirka 2000 kr. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Egentligen kanske det ändå är humanare att låta katten gå till katthimlen. En katt är ett inrotat vanedjur.

Kan bara tänka mig vilket ohyggligt trauma det måste vara för en stackars svensk bondkatt att kastas rakt in i ett okänt landskap där ormar, bestar till hundar och allehanda annat elände lurar.

Men det ska onekligen bli intressant att följa Frasses vidare öden och äventyr.

Får hoppas att det slutar lyckligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Egentligen kanske det ändå är humanare att låta katten gå till katthimlen. En katt är ett inrotat vanedjur.

Kan bara tänka mig vilket ohyggligt trauma det måste vara för en stackars svensk bondkatt att kastas rakt in i ett okänt landskap där ormar, bestar till hundar och allehanda annat elände lurar.

Men det ska onekligen bli intressant att följa Frasses vidare öden och äventyr.

Får hoppas att det slutar lyckligt.

BTT

Jo, vi har också tänkt så, men det är inte lätt att avliva en god vän. Frasse är också en innekatt detta gör att riskerna att stöta på något farligt djur blir mindre. Så vi hoppas att allt slutar lyckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Jo, vi har också tänkt så, men det är inte lätt att avliva en god vän. Frasse är också en innekatt detta gör att riskerna att stöta på något farligt djur blir mindre. Så vi hoppas att allt slutar lyckligt.

Nej, det är inte lätt att avliva en god vän. Jag hade själv en Russian Blue innekatt i fem år innan jag började åka till Thailand. Det blev dock ohållbart att inkvartera denna katt hos släkt och vänner, alternativt kattpensionat, medan jag var i Thailand. Så tyvärr fick det bli avlivning... snyft...

Fast nu har jag ju ett mycket bättre husdjur! Nej usch, vad säger jag... bara ett dåligt skämt med tanke på hur en del gravallvarligt diskuterar hur man bäst hanterar sin thaidam...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, det är inte lätt att avliva en god vän. Jag hade själv en Russian Blue innekatt i fem år innan jag började åka till Thailand. Det blev dock ohållbart att inkvartera denna katt hos släkt och vänner, alternativt kattpensionat, medan jag var i Thailand. Så tyvärr fick det bli avlivning... snyft...

Fast nu har jag ju ett mycket bättre husdjur! Nej usch, vad säger jag... bara ett dåligt skämt med tanke på hur en del gravallvarligt diskuterar hur man bäst hanterar sin thaidam...

Herr Chang har talat.

Hej Herr chang.  Så du är hemma nu från nattvimlet i C-M?  :D

Det var ett roligt skämt  :drinks:

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...