Jump to content
IGNORERAD

SAS Stockholm-Bangkok


Thorsten Flinck

Recommended Posts

Quote

eller skaffa eurobonus gold och bli gratis upgraderad till 1st class ...

Första gången jag åkte till Oz så åkte jag via Tokyo och blev uppgraderad till business utan anledning. Var inte ens silvermedlem då. Det var extrem kort transfer i Cph så jag fick boardingkort vid gaten och bad om gångplats. Det finns en kvar sa dom och när jag kom på var det business. Det var första gången för mig och så oerhört skönt. Uppgraderade mig på vägen hem.

Tycker det är svårare att uppgradera nuförtiden. Det verkar som om dom säljer fler av businessplatserna eller ngt. Inom Europa är det omöjligt för där anpassar dom antalet säten precis vid flygningen.

Försöker hitta en bonusresa till NY i business men det verkar inte som om dom erbjuder några sånna för det är rött hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    7

  • Thorsten Flinck

    4

  • ermita

    3

  • Cilia

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest DrRambone

Quote

Har alltid åkt Thai, men börjar tröttna på att dom ofta ändrar hemresan till morgonen med 6-7 timmars försening. Så nästa gång provar jag något annat. Hur är Finnair?

Åkte med Finnair senast efter ett antal resor med Thai. mycket bättre tider: ut kväll ankomst förmiddag. Hem lunchtid och ankomst arlanda 8 kväll. Perfekta tider för mig.

Planen i övrigt ok, ungefär som thai eller sas kärror. Blev uppgraderad till business på hemresan.  Klart bra alternativ till thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte också med Finnair förra året, hade nog gjort detsamma i år om det funnis plats. Inget att anmärka på om man inte vill hälla i sig sprit, öl o vin fritt men inte sprit, kanske ett sätt att hålla fyllskallarna på en rimlig nivå. Det enda irritationsmomentet är kontrollen i Helsingfors där man scannar om handbagage, strippar resenärerna på livremmar e.t.c. trots att man kommer direkt från flighten, OK för reglerna är väl internationna men det kostar väl ingenting att vara trevlig och det är det minsta man kan kalla tullpolisen i Helsingfors. Finns fler flygplatser med samma syndrom men i alla fall, Slutklämmen: Finnair ett mycket bra alternativ.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...