Jump to content
IGNORERAD

SAS Stockholm-Bangkok


Thorsten Flinck

Recommended Posts

Quote

Fast imorgon får man vänta på ransonen av sangsom :o ...

Är nåt jäkligt på gång med Thai nu, dom verkar ha väääldigt kort om 747-or för tillfället... dessa kraftiga förseningar överallt...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    7

  • Thorsten Flinck

    4

  • pigge01

    3

  • ermita

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Rogigoal

Quote

Är nåt jäkligt på gång med Thai nu, dom verkar ha väääldigt kort om 747-or för tillfället... dessa kraftiga förseningar överallt...

Många som vill flyga med thai :) ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Är nåt jäkligt på gång med Thai nu, dom verkar ha väääldigt kort om 747-or för tillfället... dessa kraftiga förseningar överallt...

personalbrist på dom dära som håller i spakarna har jag hört men som sagt bara ett löst rykte

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pigge01 !!!

Du bör hålla dig till fakta innan du gör ett så hårt påstående (folk kan ju tro dig)

Jag har åkt ett par gånger med SAS i olika klasser. att det skulle förekomma köttbullar och mos är en utopi. Maten är minst lika bra som Thai och Thais flygvärdinnor är inte numera kända för att vara super trevliga eller snygga, om det nu är detta som avgör 11 tim av semestern. SAS har enligt mitt tycke utmärkta säten med egen skärm vid stolen och kör med mycket mordernare plan än ex. Thai. Fördelen är också sätesplaceringen där du har två stolar vid fönstret. Ankomst och avgångstiderna är också mycket bättre än ex. Thai

Hanseman som åkt med båda bolagen

Jasså ha man klämt in två stolar vid de där lilla fönstret. Måste bli trångt det :ahh:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick beskedet vid SAS-desken på Arlanda för en dryg vecka sedan, att de tar 400 USD för uppgradering till en högre klass från Sthlm till Bkk medan Thai tar 800 USD för motsvarande uppgradering.

Jag frågade inte vad SAS kallar sin motsvarighet till Thai:s premium economy.

Kanske Lamai 64 kan förklara hur han motiverar sin jämförelse " oxfile - potäter".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Sas är bättre än Thai idag: bättre tider, mindre förseningar.  Plan och mat skiljer litet åt.

Och business är jämförbart i Thai, SAS och Finnair jag åkte med sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men SAS economy extra är väl inte jämförbart med Thai premium economy? Eller har jag missat något?

Trodde SAS economy extra innebär samma stolar men med något mer benutrymme och lite bättre mat jämfört med ekonomiklass. Medan Thai premium economy innebär MYCKET större stolar och benutrymme samt betydligt bättre mat. Dvs, före detta business class, men som Thai inte kan med att kalla det för längre. Då det förvisso är något gamla inventarier.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är enkel thai kan inte sälja Första klass på sina flyg på Skandinavien.

Så har men valt att nergradera business classens utrymme till premium economy och uppgardera business classens resande till att sitta i Första klass stolar. Dom har valt att andvända sina nyare plan som har kvar orginalstolarna

på dessa flygningar. Dom kommer att byta ut stolarna när det är tid för stor revition.

Övrigt lider Thai av att de 6 A380 planen är ett antal år försenade!

Tråkigt att Thai sålde sina 2 B474-300 plan som var en bra att ha vid service på 747-400 planen-

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Vad f**n händer med Thai...

6-7 timmar sen 2 dar i rad.

Jäkla pajasbolag. Surt som fan, tanten kommer med Thai överimorrn och blir trist för henne att sitta på flygplatsen i 6 timmar om flighten är sen imorrn med

08-07-29  06:50  Bangkok  TG960  5  Arrives 12:55  THAI AIRWAYS

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mr-noodles,

Det finns sovkupe på vissa varianter av nya Airbus A380. Det är liksom upp till beställande flygbolag att bestämma hur flygplanet inreds. Thai Airways har ju beställt sex sådan flygplan om jag inte minns fel, men det blir nog förskräckligt dyrt att åka i sovkupen...

Singapore Airlines har redan ett antal i drift, och tydligen är det så att passagerare i sovkupe uppmanas att avstå från vissa aktiviteter ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske Lamai 64 kan förklara hur han motiverar sin jämförelse " oxfile - potäter".

Du har väl fått det förklarat för dig hyfsat redan... det är alltså skillnad på dessa produkter... SAS vinner ju på sin AVOD vad gäller underhållning.

Jag fullständigt älskar kameran som man ser på skärmen...fräckt att se start/landning.

Ser lite av det här:

Men vem f-n har inte med sig en liten mp3-spelare eller bärbar om man nu måste ha lite ljud/bild under resans gång nuförtiden...

Sen är det fallseger till Thai på övrigt... mat, service osv... på SAS får du en kall juice innan start... på Thai får du Champagne... e du tidig ombord så hinner du både ett och tre glas... och du behöver inte be om påfyllning direkt... :thumbsup:

Sen att Thai PE e billigare än SAS Economy Extra gör ju inte valet svårare direkt...  var iaf så när jag tänkte prova SAS... ca 2000 spänn...

HC, Singapore skall provas om en vecka, dock inte sovkupen tyvärr... gick på 3700:- i timmen till Narita... klassen under var lite billigare  :54:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina grabbar blev tillsagda att stänga av sina mobiler trots att dom var i flightmode på sista flygningen ner till BKK med Thai. Dom verkar ha öga för mobiler just nu  :furious2:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mina grabbar blev tillsagda att stänga av sina mobiler trots att dom var i flightmode på sista flygningen ner till BKK med Thai. Dom verkar ha öga för mobiler just nu  :furious2:

Aj fasen, inte bra... kanske bäst o byta flygbolag...

Ärligt talat, menar du att flygvärdinnorna skall gå o kolla dom som viftar med mobiler om dom e i flightmode eller ej?

Och ja, jag vet att många lyssnar på musik med sina mobiler...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade SAS business när jag ska ner. Om jag tittar på Thai Prem economy så kostar den biljetten ca 22 000 och business med SAS 25 000. Då får jag ta med mig mer bagage på SAS.  Sen vet jag inte om det är någon annan skillnad men vänner som åkt Prem Econ med New Zealand säger att det inte all service som business men breda stolar och bättre mat etc.

Jag har fått Champagne när jag har åkt med SAS business. Fast jag försöker skippa alkohol när jag flyger. Det drar ur vätska ur kroppen och det räcker med att flygningen i sig torkar ur kroppen.

Däremot vill jag ha stolarna vid långflygning och 30 kg att ta med mig så jag kan shopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig åkt SAS ner, men kommer nog prova i framtiden. Just nu är det Thai som gäller.  :thumbsup:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Jag bokade SAS business när jag ska ner. Om jag tittar på Thai Prem economy så kostar den biljetten ca 22 000 och business med SAS 25 000. Då får jag ta med mig mer bagage på SAS.  Sen vet jag inte om det är någon annan skillnad men vänner som åkt Prem Econ med New Zealand säger att det inte all service som business men breda stolar och bättre mat etc.

Jag har fått Champagne när jag har åkt med SAS business. Fast jag försöker skippa alkohol när jag flyger. Det drar ur vätska ur kroppen och det räcker med att flygningen i sig torkar ur kroppen.

Däremot vill jag ha stolarna vid långflygning och 30 kg att ta med mig så jag kan shopa.

Skaffa Eurobonus silver så får du ha 30 kg i tattarklass med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skaffa Eurobonus silver så får du ha 30 kg i tattarklass med :)

Jag har iofs det redan men då har vi kvar det där med stolarna och att det är bekvämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller skaffa eurobonus gold och bli gratis upgraderad till 1st class ...

den blonda svenska flygvärdinnan - mr. heno någon har visst tänkt på dig idag .. varså god 2A blir det bra?

mr. heno - ja tack det blir mycket bra

har andvänt poäng för att flyga 1st class förut men vinterns resa till Philippinerna så flög jag SAS till Peking och både dit och hem upgradera dom mig gratis... men nu har jag bytt jobb och har inte 120 resdagar per år så mitt eurobonus gold försvinner i slutet av 2009 =( men det finns points för 2 trips till Thailand kvar =)

ps. detta var nog en av dom få snygga SAS flygvärdinnorna som jag sett på sista tiden ... nu är det mest sura botoxkärringar tycker jag ds.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag bokade SAS business när jag ska ner. Om jag tittar på Thai Prem economy så kostar den biljetten ca 22 000 och business med SAS 25 000. Då får jag ta med mig mer bagage på SAS. 

Får du ett pris på 22000 med Thai på PE så misstänker jag att du åker över jul/nyår för annars ligger den på ca 13000:-

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

eller skaffa eurobonus gold och bli gratis upgraderad till 1st class ...

den blonda svenska flygvärdinnan - mr. heno någon har visst tänkt på dig idag .. varså god 2A blir det bra?

mr. heno - ja tack det blir mycket bra

har andvänt poäng för att flyga 1st class förut men vinterns resa till Philippinerna så flög jag SAS till Peking och både dit och hem upgradera dom mig gratis... men nu har jag bytt jobb och har inte 120 resdagar per år så mitt eurobonus gold försvinner i slutet av 2009 =( men det finns points för 2 trips till Thailand kvar =)

ps. detta var nog en av dom få snygga SAS flygvärdinnorna som jag sett på sista tiden ... nu är det mest sura botoxkärringar tycker jag ds.

Hur lyckas du få 1st class på SAS?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1st class, business class kalla det vad du vill ... men är det inte economy, economy extra och 1st class eller kallar dom det business class.

jag vart iallfall väldigt glad när dom kom med plats 2A till mig istället för economy.

har hört något rykte att dom ser hur många resor du gör per år och finns det plats kvar på 1st clas / business class så erbjuder den platsen till den / dom passagerarna som rest mest med SAS den senaste tiden.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid åkt Thai, men börjar tröttna på att dom ofta ändrar hemresan till morgonen med 6-7 timmars försening. Så nästa gång provar jag något annat. Hur är Finnair?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...