Jump to content
IGNORERAD

Förtur UT frågor


micke99

Recommended Posts

Vad är det som de brukar bevilja som förtur endast garviditet eller?

Skulle de funka att söka förtur att man behöver stöd av sin flickvän pga. familje situtioner som ex. dödsfall eller svåra sjukdommar inom min närmsta anhöriga?

Ni som fått förtur vad har ni hävdat?

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Förtursskäl: graviditeter, allvarliga sjukdomar, hemlandproblem med myndigheter, etc. Det finns en hel del förtursskäl som det är upp till handläggaren att bedöma om det är skäligt eller ej.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Mitt dilemma är att min "man" är inte gifta lagligt enbart i hemmet. Är i sverige nu och han är på besöksvisum för tillfället. vi tänkte, semester i sverige men jag ändrade mig eftersom vi ska ha barn i november och vill nu vara i sverige. vi har ringt till migrationsverket och de säger att komma in med papprena till uppehållstillstånd.

men om vi åker tillbaka och gör allting rätt för han förtur då, han ska ju också ha barn.

förstå mig rätt.

Gäller det samma för en man från thailadn som ska bli pappa med en svensk kvinna, som för en kvinna från Thailand som ska bli mamma med en svensk man??

Vi ska ha våran bebis i slutet av November så vill gärna ha tips hur vi ska gå tillväga så detta inte blir en riktigt snyftare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Gå och ta ett ultraljud och få ett bevis från Doktorn . Där det visar att du är på smällen. Gå med pappren till imigrationsverket och begär Ut för mannen. Kan gå. Hade det varit tvärtom hade det funkat till hundra. Hävda att du måste ha din man med under hela graviditeten. Och att du måste föda i sverige. Jag skulle pröva

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaret,

som sagt kvinnor kan stanna, varför skulle inte en man kunna stanna?

ja, ärligt skulle aldrig klara mig själv utan han under förlossningen,

fasiken va hemskt vara ensam utan pappan...

vi åker på onsdag till norrköping och alla papper är redan klara... :ele:

var det du som skulle ner till din tjej föresten?

jag läste något här för någon sekund sen.?

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Vid en ansökan om uppehållstillstånd på grund av graviditet får man alltid förtur av Migrationsverket. Förturen kan man söka genom att lämna in en separat ansökan till Migrationsverket. Svenska Ambassaden i Bangkok beviljar däremot sällan förturer men å andra sidan är väntetiden för att få göra intervjun hos ambassaden kort i dessa ärenden.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag försökte få tiracen att komma till sverige och föda. Men hon vägrade. Antagligen på grund av språkproblem som vanligt. Så jag åker ner till henne i Oktober istället. detta vill jag inte missa. Men ska göra allt för att hon ska komma med till sverige nästa år.

LYCKA TILL MED FÖRSÖKET OCH STÅ PÅ DIG. DU VET BÄST VAD SOM ÄR BÄST FÖR ER INTE BYRÅKRATERNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...