Jump to content
Sign in to follow this  
Abercrombie

Köpa resväska i Pattaya?

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Fel som fan.

Jolo

Samsonite har en outlet i Barkarby (Stockholm) där dom brukar ha en av Lite modellerna i lager, för någon vecka sedan hade man 2 modeller av Lite inne (i alla storlekar och flera färger att välja på). Detta hjälper inte trådskaparen men för dom i Stockholmsområdet som vill ha en lätt väska med bra kvalitet.

I Thailand har jag köpt några "skräpväskor". Den bästa och mest prisvärda var på Big C då dom hade veckor / månadserbjudande. Var ett riktigt bra pris och flera storlekar att välja på.

Jag kan nämligen vara lite allergisk mot säljarna på Second road som försöker debitera Samsonite pris för lågprisväskor. (Går ju självklart att pruta om man har energi att gå runt och förhandla) 

• Ge karma 3

andrejsdenruskige
Så kan det vara, eller bagagehanteringsbolagen.
Vet några som enkelt har fått nya väskor vid skador, bla [mention=3404]Tallviking[/mention] om jag inte har helt fel?

Dom gav honom säkert valfri väska för att slippa lyssna på paragrafer och annat pladder.

Men ja, SAS brukar vara ganska generösa.
  • Haha 3

andrejsdenruskige
Samsonite har en outlet i Barkarby (Stockholm) där dom brukar ha en av Lite modellerna i lager, för någon vecka sedan hade man 2 modeller av Lite inne (i alla storlekar och flera färger att välja på). Detta hjälper inte trådskaparen men för dom i Stockholmsområdet som vill ha en lätt väska med bra kvalitet.

I Thailand har jag köpt några "skräpväskor". Den bästa och mest prisvärda var på Big C då dom hade veckor / månadserbjudande. Var ett riktigt bra pris och flera storlekar att välja på.

Jag kan nämligen vara lite allergisk mot säljarna på Second road som försöker debitera Samsonite pris för lågprisväskor. (Går ju självklart att pruta om man har energi att gå runt och förhandla) 

Detta hjälper trådskaparen i allra högsta grad, speciellt om han i te bor där.
Okynnesflygning och poäng via Amex och EB
  • Ge karma 1
  • Haha 3

Abercrombie

Tack så hjärtligt för all info. Jag har turen att kunna köpa Samsonite till priser strax över de svenska grossistpriserna genom en kompis. Kanske vore smartast att göra ett inköp via honom? Det lönar sig kanske i långa loppet...

• Ge karma 4
  • Fint 1

Kenneth4618
29 minuter sedan, skrev Boa52:

Ts måste skratta rumpan av sej, 2 sidor om att vilken resväska man ska ha, herregud det måste man kunna välja själv:)

Alla reser inte med näverryggsäck som du gör 😉

305779373_5c4e77f6-5dd9-4101-9c0a-9f70b50fc1eb.jpg.7b186c69f283a3604135168dd7ca3f26.jpg

• Ge karma 2
  • Haha 4

samet
48 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Visst kan man nog välja själv.
Men då utbudet är stort och folk har olika behov, så är det alltid bra med folks åsikter.
Själv har jag en massa jävla väskor som passar olika tillfällen.
Bulkpackning och ”finpackning”.
Så är det när man är smart.

Jag ordinerar herrn’ en Rimowa eller Tumi för känslig packning.
För hembrännarn’ så är det bara HBC (hbc.se) som duger. Ja, i det riktiga Norrland så vet vi vad vi gör

Skål farbrorn’

4450f19a4bc5d84d983987269f2b61f0.jpg

Boa behöver bara ett bagage... en dunk... allt annat är överflödigt.

• Ge karma 2
  • Skål 1
  • Haha 2

berlitz
19 minuter sedan, skrev Benriach:

Undrar förresten vilket som är svårast att hitta i Pattis: Full English Breakfast eller resväskor till salu...

:rotfl::rotfl:

• Haha 1

Enis
25 minuter sedan, skrev samet:

Den måste han checka in annars får han ha en djävla massa små shampoflaskor

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Så kan det vara, eller bagagehanteringsbolagen.

Vet några som enkelt har fått nya väskor vid skador, bla @Tallviking om jag inte har helt fel?

Jag har fått en ny väska direkt på Arlanda när de pajat min de hade en stort djävla rum med massa väskor av de vanligaste markerna och storlekarna

grqbben hade en aik- väska så det var lite knepigare. Han fick beställa en ny att hämta ut i Gävle på en väskafär

Jobba @Knasen Nu igen sade vi bara så himlade de med ögonen och fyllde i alla papper i rasande fart

enis

Edited by Enis
  • Ge karma 5
  • Haha 3

evert 1

Köpte en väska på hjul på en basar intill second rd för 8 år sedan. begärt pris 1800 baht, betalt pris 900 baht.

Den håller fortfarande efter ett 15 tal Thailandsresor (ungarna nyttjar den också)

Dock syns det att den är väl använd:)

Allt är inte skit som säljs i basarerna.

• Ge karma 4

MaiChai
2 timmar sedan, skrev Enis:

Den måste han checka in annars får han ha en djävla massa små shampoflaskor

Jag har fått en ny väska direkt på Arlanda när de pajat min de hade en stort djävla rum med massa väskor av de vanligaste markerna och storlekarna

grqbben hade en aik- väska så det var lite knepigare. Han fick beställa en ny att hämta ut i Gävle på en väskafär

Jobba @Knasen Nu igen sade vi bara så himlade de med ögonen och fyllde i alla papper i rasande fart

enis

Har fått min "gamla" Samsonite utbytt mot en ny både på Arlanda och i Frankfurt så de 990 kronor den kostade för snart 20 år sedan är väl investerade pengar med tanke på att den bytts ut mot en ny kostnadsfritt 2 gånger under alla dessa åren...

• Ge karma 4

Soengsang
7 timmar sedan, skrev Enis:

Ahhh det kanske var du som skrev om det ”stora jävla rummet” med nya väskor och inte TV, men hur som så har jag förstått att det är relativt lätt att få ny väska, och de har det mesta l lager.

Edited by Soengsang

Soengsang
8 timmar sedan, skrev Boa52:

Ts måste skratta rumpan av sej, 2 sidor om att vilken resväska man ska ha, herregud det måste man kunna välja själv:)

Det är ett forum som handlar om bla resor din träskalle, och då är det relevant att diskutera bla resväskor.

Sen att du och några andra inte fattar det är en sak!

• Ge karma 6

Wuttan
10 timmar sedan, skrev samet:

Och då behöver du bara en matlåda som bagage. 

• Snurrigt 1
  • Haha 7