Jump to content
IGNORERAD

Tror jag möjligen hittat fru rätt.


honken

Recommended Posts

Känner mig extremt glad idag, så jag delar med mig.

Allt började när jag landade i Bangkok, var ute och rörde mig lite, sen träffade jag en snäll och trevlig flicka (alla thai är snälla), men denna tjej och jag snackade en hel del.

Jag visste då att jag skulle ut till Koh Chang dagen efter.

Men under hela tiden på Koh Chang dök denna flicka upp i mitt huvud, hon gjorde mig glad och när jag är glad blir andra glada *påpeka*.

Iaf, dagarna på Koh Chang började gå mitt sitt slut, men polaren sa "vi stannar i 2 dagar till", "i helsike heller" tänkte jag som hade henne på min hjärna, drog den tänkta dagen iväg själv till Bangkok igen.

Såg till att ha hotell på samma gata i Sukumwit soi 4 som tidigare, sen drog jag dit jag var sist jag träffade henne.

Frågade lite folk som jag kännde igen som jag visste hade sätt oss ihop den dagen.

Ingen visste riktigt vart hon var, de hade inte sätt henne på drygt en vecka.

Fick hjärtstillestop, och började tänka "fan i helvete honken, har du sabbat till det nu igen..."

Men kunde inte få hennes ansikte ur mitt huvud, så jag drog och söp till de följande dagarna.

Sen ca 2 dagar senare glider jag in på ett ställe med en polare, vi sätter och ner och börjar hinka öl som det vore vatten.

Ett par timmar senare, får jag höra "hi there again", vänder mig om och där står hon igen.

Denna gång skulle jag inte tappa bort henne, vi började snacka rätt mycket, polaren tröttnar och drar, kvar är vi två.

Vi snackar om allt mellan himmel och jord, sen kommer vi in på ämnet musik.

Jag nämner att jag ska på en spelning (som också polaren skulle med på egentligen, men han fick ont om cash och valde att banga och inte låna av mig).

Så jag frågar om hon vart på en DJ spelning förut, och hon sa att det hade hon inte.

Började fundera lite då om det skulle va rätt och bjuda med henne och stå för biljetten dit (kostade ändå 1500 baht för en biljett).

Till sist säger jag till henne att jag skulle vilja ta med henne, det blir som en dejt med allt i kostnadsväg står på mig (hade ingen lust att gå ensam, fastän jag kan börja babbla med vem som helst om vad som helst).

Men hon tackar ja vilket är naturligt tror jag.

Dock var det ett krux, hade inte förköpt biljetterna, så dagen efter drar jag med henne på biljett jakt, börjar med ett Internet café för att visa sidan och all info för henne som kunde staden bättre än mig.

Hon ville ta skytrain, jag tänkte "hell no!" så taxi blev det, och vi skulle till Zen i BKK, men inte det lättaste, då det finns flera Zen ställen, vi irrar runt som dårar och ringer kontakt nummret.

Det är också brådis för efter en viss tidpunkt ökar biljettpriset.

Efter drygt 2 timmar hittar vi rätt och det är Zen Central World 6e våningen och en CUstomer service som låg helt gömt.

Vi plockar upp biljetterna, sen drar vi och käkar (mat i andra hand när man letar biljetter).

Sen snackar vi lite mer (nu har vi lärt oss känna varandra under drygt 4-5 dagar), och hon tar med mig till sin bostad som hon delar med en vän, men säger att hon vill vara med mig under mina sista dagar, "fine" tänkte jag, det blir säkert kul och plockar ihop lite kläder som vi dumpar vid mitt hotell.

På kvällen är spelningen, och vi drar dit och jag har fett kul, hon ser inte lika impad ut först, men sen kommer Dj'erna upp på som är dom bra och börjar snurra sina plattor.

Som ett bomb vänder blir hon ett monster och börjar partaja som en svensk, helt sjukt hon var nästan värre än mig med trance moves o allt vad det nu heter.

Dagen efter pratar vi om kvällen, och hon berättar att det där var nått makalöst hon aldrig vart med om förut och var super glad att jag bjöd med henne.

Ingen som bjudit med henne förut på en sån grej, hon ville se alla bilderna och filmerna vi tog den kvällen.

Sen brände jag ut det till henne som ett minne.

Vi skildes åt min sista dag när det var slut på det roliga (dumma chef, ge mig mer lön o mer semester).

Men vi utväxlade nummer och epost adresser innan.

Sedan dess har vi hållt en bra kontakt, dagligen men det är en liten tidskillnad mellan våra länder så alla tider är inte dom bästa, för att snacka.

Men SMS/MSN/EPOST och SKYPE har fått bli våra vägar.

De senaste dagarna har jag funderat mycket kring henne och allt runt omkring, typ "golddigger" mm.

Gillar henne skarpt, hennes leende, skratt och hur hon är som person.

Skön människa rakt ut helt enkelt.

Men den stora biten är om jag är redo att fortsätta, har levt större delen av mitt liv som singel och vart nöjd med det.

Hade också när jag kom tillbaka 3 saker som jag funderade mycket på kring detta som kunde ha stört ut.

1. Sorg (för en ny vän som gick bort i Koh Chang)

2. Thailands feber.

3. 30års krisen.

Men efter ha samtalat med en präst om olyckan som skedde och snackat med vänner tror jag att den biten är lite mer under kontroll, fortfarande minns jag och sörjer, men pratar mer om den.

Thailands febern har börjart avta sakta inte samma pirr i benen.

30års krisen som många får, går att göra nått åt, ta den i hornen o tyggla den.

Så för en dag sen hade jag en riktig tankestund:

-Om jag bjuder hit henne kommer jag ha råd? - Svar ja. Har ett bra avlönat jobb.

-Hur känner hon om detta? - Svar: långa epost meddelanden skrevs det mycket om detta och jag tolkar det som seriöst.

-mm...

Men nu har jag meddelat henne att jag önskar att hon kommer hit till Sverige och stannar med mig under en besöksperiod för att se om detta är nått som kommer funka.

Hon tvekade lite först, men efter nån dag så fick jag ett "JA" svar.

Idag hade vi en timmas video chat över Skype och snackade om allt möjligt.

Så nu känner jag mig redo för att bjuda över henne hit och visa mitt land och mitt liv jag haft, för jag har sätt hennes liv en hel del i BKK.

Måste innan nu bara rensa bort kreditkortsskulden man drog på sig när man levde som en kung under semester (för övrigt min första riktiga semester någonsin..så den skulle få kosta).

Men den löser man ut denna månad, sen är det en buffert som skall spara ihop för dels hennes biljett och saker jag vet hon kan tänkas behöva när hon kommer hit sen.

Och sen givetvis, alla papper skall fixas.

Som tur är där har jag en vän som gjort detta och har bra mycket koll på läget.

Sen återstår det bara att se att saker och ting flyter på som önskan går (men det kan ju alltid gå helt fel).

Men som min mor alltid sa till mig "Man får inget veta om man inte testar!", tror jag ska köra efter hennes ord på den biten.

:clapping:

//H

PS: Saknar henne sjukt mycket just nu.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    3

  • Baa

    2

  • Buttan

    2

  • honken

    2

Mest aktiva i denna tråd

swedenfarang

Härligt! Det blir säkert kanonbra. Många är vi här som har denna väg vandrat. Man känner igen sig i väldigt mycket av det du säger. Lycka till!

ps. Jag har inte jobbat idag, utan bara festat. Du lovade nämligen att du skulle styra upp ditt herravälde och att ingen behövde jobba mer utan bara partaja! Så det så! :) ds.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Ja du är verken den första eller sista som kärar ner dig på första resan.

Fan man gör det varje resa man är på förresten i detta land... :yes:

Hade man tagit hem alla man varit kär i hade man snart haft ett fotbollslag. Det är ju mäst  :drinks:   och brudar där borta. :crazy:

Lycka till om du genomför det

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Honken

visst är det härligt GO FOR IT. Hoppas det blir bra väder till helgen så ses vi kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till :) Friskt vagat halften vunnet eller vad de nu sager.

Det dar med 30 ars kris forstar jag dock inte, det ar val forst vid 30 man fatt lite ordning pa livet och kan borja slosa pengar pa precis det man sjalv vill

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Man känner allt igen sig. Råkade ut för detta på min andra resa. Jag resonerade så,att bättre att våga än att ångra sig senare.

Vi har varit gifta i lite drygt 5 år nu,så nu i efterhand är jag glad att jag vågade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår o kommer ihåg känslan allt för väl  :whistle: .

Skulle vilja säga " kör hårt" men gör  inte det iallafall (någon måste ju vara motvallskärring :bag: )

Se tiden i ett lite längre perspektiv, gör en resa till o spendera den tillsammans med henne under ex antal veckor ( vet att det är knapert med semesterveckor :no:   ) Sen kan ni börja med att kolla in Svedala tillsammans.

C;D

som har en åsikt

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

C-dude,det tycker jag var kloka ord  :great: det är otroligt lätt att falla för en thaidam(dom är ju så goa)men att ta steget innan man känner varandra kan bli både jobbigt och dyrt men det är bara vad jag tycker  :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fan vad kul, honken. Jag önskar dig allt gott! Då förstår jag varför du såg så fundersam ut när du stod och väntade på bussen i västberga idag!

Golddigger-frågan är svår att avgöra på håll, men verkligen inget man skall förutsätta i varje thailändsk person. Det är mycket mindre utbrett än vad allmänheten verkar tro.

Det bästa tipset jag kan ge dig är Lycatel ASIA, telefonkortet som jag borde ha haft och sluppit en telefonräkning på 4.000kr på 14 dagar.

Simma lugnt så syns vi på lördag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värmer att läsa din historia.

Om mycket annat resonerar jag med huvudet.

Men när det gäller kärlek låter jag hjärtat bestämma.

Hjärtat kan bestämma fel - men då vet man det...

Lycka till!

Magrood

Ps. Bra gjort C-dude  :great:

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Nu verkar du, ursäkta uttrycket, lite oerfaren beträffande Thailand, men känns det rätt så tycker jag absolut att du skall bjuda hit henne. Det värsta du kan förlora är ju "bara" pengar, men vinsten kan blir rätt stor.

  Se bara till att det blir en ombokningsbar biljett,  ;)   och se till att du köper biljetten - skicka inga pengar till biljettköp. Står lilla Noi med 40-50 000 THB i handen samtidigt som Steve, Ole eller Gunter är i stan så är det nog fara värt att frestelsen blir för för stark. (Finns mycket kompetens här på MPR om hur du säkrar upp det finansiella, blåsningar är ju inte helt ovanliga tyvärr.)

Sedan bör du du nog beakta, att det kan ta sin lilla tid att få en intervjutid på ambassaden; svägerskans första erbjudande var den 6 juli!  :suicide:   Det var nästan 2,5 månader det. :kort:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Kör på..man lever bara en gång, funkar det ej så får man kämpa sig vidare..till slut hittar man rätt.

Roligt att läsa din berättelse

Link to comment
Dela på andra sajter

snömannen

Honken!!

Kör i vind, det värst som kan hända e att du faller, men du kan också ha en som tar imot, och d får du det väldigt bra.

Lycka till Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, Honken!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken

Utan att på något sätt försöka backa Dina känslor, känner ju inte alla detaljer om var och på vilket etablissemang ni träffades, 7/11 eller lampaffären. Men ta det lugnt för tusan.

Du har fått mycket uppmuntran och jag instämmer till fullo, härligare tjejer än Thai är det svårt att hitta även om där också finns undantag.

Dock finns det uppenbara risker med snabba relationer där pengar är inblandade, det finns ett talesätt myntat av en (Australisk författare), MONEY IS NUMBER ONE, tyvärr är detta sant i många stycken så ta det lite coolt till att börja med, skulle lilla Noi eller någon i hennes familj behöva en ny MC så ryker garanterat Dina flygbiljettstålar för Du kommer ju att skicka nya.

Utan att vara expert så vill jag rekommendera att Du åker till Thailand och försöker få en uppfattning om lilla Noi, var hon kommer ifrån, familj o.s.v. innan Du binder upp Dig för mycket. Du har ju läst en hel del här och inser förmodligen att Du kommer att bli huvudförsörjare så det är bra att veta om familjen är 5 eller 15 pers stor.

Boka en tid på ambassaden för besöksvisa, det tar ju som Du ser en stund, under tiden kan Du försöka sno en extra semester på sistaminutenresa och kolla vad hon gör.

Lycka till, men ta de coolt Honken.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fullständigt men dig Baa,bättre att han utnyttjar sin semester till att åka ner och kolla om det funkar under en längre tid,gör så förbaskat ont när man har fel.Man behöver tid att "känna av läget",men det är lätt för mig att säga för kärleken är ju ofta blind  :wai: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken!

Underbar berättelse du har.tack för att du delar med dig.  :great:

Lyssna på din din mage och hjärta, det brukar med tiden

stämma ganska bra.

Lycka till med dina planer!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Honken

Utan att på något sätt försöka backa Dina känslor, känner ju inte alla detaljer om var och på vilket etablissemang ni träffades, 7/11 eller lampaffären. Men ta det lugnt för tusan.

Du har fått mycket uppmuntran och jag instämmer till fullo, härligare tjejer än Thai är det svårt att hitta även om där också finns undantag.

Dock finns det uppenbara risker med snabba relationer där pengar är inblandade, det finns ett talesätt myntat av en (Australisk författare), MONEY IS NUMBER ONE, tyvärr är detta sant i många stycken så ta det lite coolt till att börja med, skulle lilla Noi eller någon i hennes familj behöva en ny MC så ryker garanterat Dina flygbiljettstålar för Du kommer ju att skicka nya.

Utan att vara expert så vill jag rekommendera att Du åker till Thailand och försöker få en uppfattning om lilla Noi, var hon kommer ifrån, familj o.s.v. innan Du binder upp Dig för mycket. Du har ju läst en hel del här och inser förmodligen att Du kommer att bli huvudförsörjare så det är bra att veta om familjen är 5 eller 15 pers stor.

Boka en tid på ambassaden för besöksvisa, det tar ju som Du ser en stund, under tiden kan Du försöka sno en extra semester på sistaminutenresa och kolla vad hon gör.

Lycka till, men ta de coolt Honken.

MVH

Baa

Jag har läst allt ni skrivit och tar det till mig, men på samma gång känner jag att det är kanske mitt sätt att testa på hemmaplan.Men jag är fullt medveten om att det kan bli helt fel och spricka lika fort som det började, men vill hellre just nu testa möjligheten här hemma just nu, givetvis kommer jag åka tillbaka. Men inte förens nästa år.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken, underbar berättelse, säger bara kör på,sitter i ungefär samma sits som dig, har träffat några thai tjejer förut och även tagit hit en tidigare,men det har inte funkat något bra,träffade en tjej nu i mars när jag var nere i phuket, träffade henne bara 3 dagar, kunde inte umgås så mycket pga, hon jobbade,vi pratade och var ut och käkade när tid fanns,åkte hem och kunde bara inte släppa tanken på henne,hon fanns där hela tiden, och det var nog så för henne oxå om mig, så det har blivit en hel del samtal och sms, och nu är det bestämt, hon ska på intervju 28 maj och biljett bokad 5 juni, så nu sitter man och är nervös att det är något som inte ska funka så att hon inte får komma,och det är samma för mig jag har inte möjlighet att åka ner, så jag känner oxå att jag måste testa här hemma i svedala, men man håller tummarna, sedan får tiden utvisa sitt, men klick sa de med en jäkla duns, ha de gott, Buttan

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken,du verkar iaf stå med fötterna på jorden,känner du att ta hit henne så är det din grej,jag önskar dig all lycka i världen i din framtida kontakt med denna dam,och jag hoppas att Amors pilar sitter kvar för evigt  :yes::drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner många som träffat sin blivande sambo/fru under sin allra första resa till Thailand. Personligen tog det mig dock nästan 6 år av flitiga resor till landet, tusan jag hade t o m lärt mig tala thai, innan jag träffade min blivande fru. Men inte vet jag om jag bara för den sakens skull råkade träffa en bättre tjej än dom av mina kompisar som träffade sin redan på sin första. Och med facit i hand så har vi har väl blivit ungefär lika lite eller mycket lurade allihop. Så att träffa sin tjej på den första eller den tionde resan till landet behöver inte betyda någon större skillnad för framtiden.

Däremot så är jag helt övertygad om att jag var mycket mer medveten om vad jag gav mig in i när jag gifte mig med en thai än vad många av mina förstaresekompisar hade. Och jag tror definitivt att jag var mycket mer medveten om kulturskillnaderna och vad dom kan innebära för problem samt alla andra fallgropar som kan uppstå på vägen.

Men som sagt man kan lika gärna träffa bullseye på första pilen som på sista. Fast sannolikheten att man helt missar tavlan är nog bra mycket mindre på den sista än den allra första.

Vad du bestämmer dig för att göra är ju inte min business och jag önskar dig lycka till med vad du än bestämmer dig för. Men ett råd i all välmening är att du hälsar på henne och framför allt hennes familj en gång till i Thailand innan du bjuder med henne till Sverige. Låt det gå en tid av distansförhållande och skaffa ytterligare en erfarenhet av att resa runt tillsammans i Thailand innan ni bestämmer er för varandra. Behöver ju inte betyda någon avgörande skillnad om det nu är "rätt" tjej du träffat och ni passar tillsammans, men om det nu skulle råka vara fel eller om ni inte trivs med varandra i längden så är chansen stor att ni upptäcker det innan det blir mycket mer besvärligt att göra något åt det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon skrev i dennna tråd" Om hon är ute efter deg, så lär du nog snart märka det"

Alla som har någon erfarenhet vet att den Thaikvinna som inte är ute efter deg knappast är född !

Sen beror det ju naturligtvis på hur hon till ex.hanterar kraven från sin familj. Att en Thaikvinna vill träffa en farang för att om möjligt få ett bättre liv , det ser jag inte på något sätt  som något fult eller negativt. jag är gift med en Isaan kvinna i mogen ålder. Hon har redan tidigt förklarat för sin familj hemma i Thailand att varken jag eller hon är att betrakta som en mjölkkossa.

Aldrig något tjafs om pengar när vi är nere på semester, hon har i och för sig bott i Sverige i snart 8 år och blivit medveten om att även vi faranger måste jobba för våra surt förvärvade slantar. Är man väl medveten om att dessa människor är jäkligt fattiga och därmed jäkligt "sugna " på stålar så kanske man klarar sig bättre. Ha inte för bråttom, lugna ner känslorna, tänk efter flera gånger , känns det Ok i alla fall ?Så kör på då, även förhållanden med farangkvinnor kan "skita sig"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...