Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisa till granne/barndomskompis


Mankan

Recommended Posts

Ja hur får man lättast det? Går det att få 3 månader eller mer om man inte är släkt eller har ett förhållande?

 

Hur lång tid tar det och hur tidigt innan kan man söka.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan söka max 90 dagar innan.

Övriga frågor har jag inget svar på.

Vems barndomskompis/granne är det?

Din eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev rolba:

Kan söka max 90 dagar innan.

Övriga frågor har jag inget svar på.

Vems barndomskompis/granne är det?

Din eller?

Ha ha min sambos. Läste i någon annan tråd att man kunde via migrationsverket söka 6 månader för besök men det kanske bara gäller flickvän/pojkvän förhållanden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ha ha min sambos. Läste i någon annan tråd att man kunde via migrationsverket söka 6 månader för besök men det kanske bara gäller flickvän/pojkvän förhållanden.

Sexmånaders tar ca 6-7 veckor att få.

Vet dock ej till vem det går att söka.

Kanske bara inom förhållanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Vänner kan också söka ett 6 månaders uppehållstillstånd för besök men i regel vill inte myndigheterna bevilja mer än 30 dagars besök när det gäller vänner. En besökstid som motsvarar en normal semester. När det gäller så korta besök som 30 dagar ska man söka ett visum hos ambassaden.

 

Med vänlig hälsning Roffe

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thaikonsult:

Vänner kan också söka ett 6 månaders uppehållstillstånd för besök men i regel vill inte myndigheterna bevilja mer än 30 dagars besök när det gäller vänner. En besökstid som motsvarar en normal semester. När det gäller så korta besök som 30 dagar ska man söka ett visum hos ambassaden.

 

Med vänlig hälsning Roffe

Ja hon pratar om att det nu skulle bli 30 eller 45 dagar. Söks det som vanligt 3 månaders hos VFS global eller menar du att man ska vändas sig direkt till ambassaden?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man söker som vanligt via VFS Global.

 

Med vänlig hälsning Roffe

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...