Jump to content
IGNORERAD

Är det kul i Göteborg?


Peolito

Recommended Posts

Bokade biljetter till Rammstein och sade till gumman att nu ska vi till västkusten. Sen såg jag att det var 2020 [emoji23]. Nåväl bra att vara ute i god tid. Bokat hotel på STF som ligger centralt.

Nå finns det något att göra i Göteborg förutom Liseberg. Bra thairestaurang till gumman och bra ölställe till mig.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Peolito:

 

Bokade biljetter till Rammstein och sade till gumman att nu ska vi till västkusten. Sen såg jag att det var 2020 emoji23.png. Nåväl bra att vara ute i god tid. Bokat hotel på STF som ligger centralt.

Nå finns det något att göra i Göteborg förutom Liseberg. Bra thairestaurang till gumman och bra ölställe till mig.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Sjuans ölhall gillar du nog, spice på kungstorget där frugan jobbar gillar många.

Ställena ligger 50m från varandra så😉

 

Flanera runt, kolla feskekörka,saluhallen, 2:a lång finns många ölhak, ta en tur med paddan, kolla trädgårdsföreningen. Ta en räkmacka på heaven 23.

En skaldjurstripp med någon av båtarna är trevligt som fan om det är väder, finns massor om lust o fantasi finnes.

 

Hojta till så ska jag visa dig lilla fyllstället och fyllpizzan, klassiska hak lite utanför centrum😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuans ölhall gillar du nog, spice på kungstorget där frugan jobbar gillar många.
Ställena ligger 50m från varandra så[emoji6]
 
Flanera runt, kolla feskekörka,saluhallen, 2:a lång finns många ölhak, ta en tur med paddan, kolla trädgårdsföreningen. Ta en räkmacka på heaven 23.
En skaldjurstripp med någon av båtarna är trevligt som fan om det är väder, finns massor om lust o fantasi finnes.
 
Hojta till så ska jag visa dig lilla fyllstället och fyllpizzan, klassiska hak lite utanför centrum[emoji6]

Man tackar. Som det ser ut är vi i Göteborg 1-3 2020. Men det kan ju bli någon dag till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ge sej in i centrum med egen bil, det är spännande, gator stängs och öppnas om vartannat, bara för att en väg var bäst igår, så betyder det inte att den är öppen i morgon, eller inte blivit bussfil!

Google maps funkar hyfsat, men det är irriterande att inte kunna staden man känt i 40 år, längre...

 

Bästa thaimaten? Jag vet uppriktigt inte, Sukothai på Drottninggatan brukar få bra betyg (väldigt schyssta lokaler i en källare med valvtak), men jag tycker de är som bäst halvbra.

 

Gillar ni fina trädgårdar, så är botaniska trädgården riktigt fin, ligger intill Slottsskogen, som också är trevlig med en minidjurpark och med Naturhistoriska museet på området.

En kort promenad norrut från Slottsskogen ligger Linnégatan där en massa barer och restauranger kantar vägen ner mot Järntorget (Herr Chang bor på en sidogata och har några favorit hak där).

När ni närmar er Järntorget, så passerar ni Andra Långgatan, där finns minst 4 Thairestauranger (och en massa barer) men jag kan egentligen inte rekommendera nån av dem.

 

Vår favorit restaurang (förutom vår egen) är Restaurang Dubbelgården, riktigt bra "Suki" och Mongolian barbecue, plocka det du vill äta och laga i en gryta på bordet och/eller ge till kocken som wokar det ni önskar (säg åt frugan att ta med sin egen favorit skaldjurssås (typ Chli, lime och lite annat). Fräscht och gott, längtar nästan dit nu...

Ligger tyvärr på Hisingen, men lätt att nå med bil eller spårvagn http://www.dubbelgarden.se/

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ge sej in i centrum med egen bil, det är spännande, gator stängs och öppnas om vartannat, bara för att en väg var bäst igår, så betyder det inte att den är öppen i morgon, eller inte blivit bussfil!
Google maps funkar hyfsat, men det är irriterande att inte kunna staden man känt i 40 år, längre...
 
Bästa thaimaten? Jag vet uppriktigt inte, Sukothai på Drottninggatan brukar få bra betyg (väldigt schyssta lokaler i en källare med valvtak), men jag tycker de är som bäst halvbra.
 
Gillar ni fina trädgårdar, så är botaniska trädgården riktigt fin, ligger intill Slottsskogen, som också är trevlig med en minidjurpark och med Naturhistoriska museet på området.
En kort promenad norrut från Slottsskogen ligger Linnégatan där en massa barer och restauranger kantar vägen ner mot Järntorget (Herr Chang bor på en sidogata och har några favorit hak där).
När ni närmar er Järntorget, så passerar ni Andra Långgatan, där finns minst 4 Thairestauranger (och en massa barer) men jag kan egentligen inte rekommendera nån av dem.
 
Vår favorit restaurang (förutom vår egen) är Restaurang Dubbelgården, riktigt bra "Suki" och Mongolian barbecue, plocka det du vill äta och laga i en gryta på bordet och/eller ge till kocken som wokar det ni önskar. Fräscht och gott.
Ligger tyvärr på Hisingen, men lätt att nå med bil eller spårvagn http://www.dubbelgarden.se/
 
 
MVH

Tackar. Gumman gillade botaniska trädgården i Lund så det kan ju vara något. Inte omöjligt vi provar ditt ställe.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Peolito:


Man tackar. Som det ser ut är vi i Göteborg 1-3 2020. Men det kan ju bli någon dag till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

31/7 menar du va?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:


Tackar. Gumman gillade botaniska trädgården i Lund så det kan ju vara något. Inte omöjligt vi provar ditt ställe.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vårt ställe ligger 400 meter från stadsgränsen mot Göteborg, och avsides om man söker nöjen...

Ni är naturligtvis välkomna, men idag är sista dagen vi har öppet innan vår semester, öppnar igen 5/8-2019.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

31/7 menar du va?

Blev en extrakonsert 1/8.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt ställe ligger 400 meter från stadsgränsen mot Göteborg, och avsides om man söker nöjen...
Ni är naturligtvis välkomna, men idag är sista dagen vi har öppet innan vår semester, öppnar igen 5/8-2019.
 
MVH

Jag är ute i god tid. Det är nästa år [emoji1]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Peolito:


Jag är ute i god tid. Det är nästa år emoji1.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Såg det, men tänkte att om det varit jag som bokat hotell och konsert, så hade det varit fullt möjligt att jag bokat Hotell i år och Konserten 2020...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Tommy said:

Man kan ge sej in i centrum med egen bil, det är spännande, gator stängs och öppnas om vartannat, bara för att en väg var bäst igår, så betyder det inte att den är öppen i morgon, eller inte blivit bussfil!

Google maps funkar hyfsat, men det är irriterande att inte kunna staden man känt i 40 år, längre...

 

Bästa thaimaten? Jag vet uppriktigt inte, Sukothai på Drottninggatan brukar få bra betyg (väldigt schyssta lokaler i en källare med valvtak), men jag tycker de är som bäst halvbra.

 

Gillar ni fina trädgårdar, så är botaniska trädgården riktigt fin, ligger intill Slottsskogen, som också är trevlig med en minidjurpark och med Naturhistoriska museet på området.

En kort promenad norrut från Slottsskogen ligger Linnégatan där en massa barer och restauranger kantar vägen ner mot Järntorget (Herr Chang bor på en sidogata och har några favorit hak där).

När ni närmar er Järntorget, så passerar ni Andra Långgatan, där finns minst 4 Thairestauranger (och en massa barer) men jag kan egentligen inte rekommendera nån av dem.

 

Vår favorit restaurang (förutom vår egen) är Restaurang Dubbelgården, riktigt bra "Suki" och Mongolian barbecue, plocka det du vill äta och laga i en gryta på bordet och/eller ge till kocken som wokar det ni önskar (säg åt frugan att ta med sin egen favorit skaldjurssås (typ Chli, lime och lite annat). Fräscht och gott, längtar nästan dit nu...

Ligger tyvärr på Hisingen, men lätt att nå med bil eller spårvagn http://www.dubbelgarden.se/

 

 

MVH

Bästa Thai restaurang på 2:a Långgatan 

http//:www.bkkgbg.se/alacarte

Bra Laab där.

Dubbelgårdens kvällskoncept är bra, deras lunchbuffé är ganska medioker.

Ändrades av judazzz
Feil
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
1 timme sedan, skrev hamnoi:

Sjuans ölhall gillar du nog, spice på kungstorget där frugan jobbar gillar många.

Ställena ligger 50m från varandra så😉

 

Flanera runt, kolla feskekörka,saluhallen, 2:a lång finns många ölhak, ta en tur med paddan, kolla trädgårdsföreningen. Ta en räkmacka på heaven 23.

En skaldjurstripp med någon av båtarna är trevligt som fan om det är väder, finns massor om lust o fantasi finnes.

 

Hojta till så ska jag visa dig lilla fyllstället och fyllpizzan, klassiska hak lite utanför centrum😉

Maten på Spice va riktigt bra. Jag brukar inte gilla Thaimat på svenska restauranger. Men detta va riktigt bra.,fast ägaren är väl vietnames?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev jlh66:

Maten på Spice va riktigt bra. Jag brukar inte gilla Thaimat på svenska restauranger. Men detta va riktigt bra.,fast ägaren är väl vietnames?

Han är kines, har riktigt häftiga restauranger.. 

http://www.mrlac.se

http://spicesushi.com

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om thaimat så gillar många http://moonthai.se/

Har aldrig provat själv, går vi ut o äter så undviker jag thaimat som i princip aldrig lockar mina smaklökar, föredra indiskt isåfall.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
6 minuter sedan, skrev hamnoi:

Han är kines, har riktigt häftiga restauranger.. 

http://www.mrlac.se

http://spicesushi.com

Okej,jag la bara märke till att han inte snackade thai med en i personalen och på något sätt fick jag för mig att han va vietnames. En vild gissning som inte gick hem😂

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev jlh66:

Okej,jag la bara märke till att han inte snackade thai med en i personalen och på något sätt fick jag för mig att han va vietnames. En vild gissning som inte gick hem😂

Alla asiater är väl "kineser" från grunden så, otrevligt att dom tittar snett på en hela tiden bara;)

Är blandat i köket, thai o kineser.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
17 minuter sedan, skrev hamnoi:

Alla asiater är väl "kineser" från grunden så, otrevligt att dom tittar snett på en hela tiden bara;)

Är blandat i köket, thai o kineser.

Jo alla dom där gulingarna som tittar snett på oss är det svårt att skilja på.😋

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Man kan ge sej in i centrum med egen bil, det är spännande, gator stängs och öppnas om vartannat, bara för att en väg var bäst igår, så betyder det inte att den är öppen i morgon, eller inte blivit bussfil!

Google maps funkar hyfsat, men det är irriterande att inte kunna staden man känt i 40 år, längre...

 

Bästa thaimaten? Jag vet uppriktigt inte, Sukothai på Drottninggatan brukar få bra betyg (väldigt schyssta lokaler i en källare med valvtak), men jag tycker de är som bäst halvbra.

 

Gillar ni fina trädgårdar, så är botaniska trädgården riktigt fin, ligger intill Slottsskogen, som också är trevlig med en minidjurpark och med Naturhistoriska museet på området.

En kort promenad norrut från Slottsskogen ligger Linnégatan där en massa barer och restauranger kantar vägen ner mot Järntorget (Herr Chang bor på en sidogata och har några favorit hak där).

När ni närmar er Järntorget, så passerar ni Andra Långgatan, där finns minst 4 Thairestauranger (och en massa barer) men jag kan egentligen inte rekommendera nån av dem.

 

Vår favorit restaurang (förutom vår egen) är Restaurang Dubbelgården, riktigt bra "Suki" och Mongolian barbecue, plocka det du vill äta och laga i en gryta på bordet och/eller ge till kocken som wokar det ni önskar (säg åt frugan att ta med sin egen favorit skaldjurssås (typ Chli, lime och lite annat). Fräscht och gott, längtar nästan dit nu...

Ligger tyvärr på Hisingen, men lätt att nå med bil eller spårvagn http://www.dubbelgarden.se/

 

 

MVH

Rullband e bra tycker jag å frugan å Nelly! Bra kina mat och öl!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från det ena till det andra finns Dojan kvar? Det var ett ställe jag gillade skarpt och besökte då jag var i Göteborg men det är väl cirka 30 år sedan jag var där och sedan fanns det ett annat trevligt ställe som hette Caktus som låg i majorna tror jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda ställena är nedlagda, Caktus hängde jag en del på när jag låg i lumpen -94.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:

Chat Noir har man ju varit på...

Det finns kvar... dock i nya lokaler... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjömagasinet är väl alltid värt ett besök....om det håller samma klass som förr!

 

Undrar om korvkoket på Avenyn på högra sidan finns kvar.....där har man ju mumsat några tjocka halv special med västkust-sallad på nattkröken.

 

Serverad med den mycket eminenta drycken Pucko i glasflaska.

 

Gott som satan.  Vär varje krona tidigt på morgonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev thomas001:

Sjömagasinet är väl alltid värt ett besök....om det håller samma klass som förr!

 

Undrar om korvkoket på Avenyn på högra sidan finns kvar.....där har man ju mumsat några tjocka halv special med västkust-sallad på nattkröken.

 

Serverad med den mycket eminenta drycken Pucko i glasflaska.

 

Gott som satan.  Vär varje krona tidigt på morgonen!

Jodå.. http://www.jonsborgsgrillen.se/sv-SE 

Men höll på att stryka med då en ställning blåste ner från fasaden mitt emot 2018, missade väl med någon meter eller två.

https://www.expressen.se/gt/byggnadsstallning-har-rasat-i-centrala-goteborg/

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...