Jump to content
IGNORERAD

Två sex turister gripna i Pattis Sex med minderårig


BORN62

Recommended Posts

Tja, det verkar ju som många här tycker att det räcker att någon blr gripen av polis för att den ska vara skyldig. Kanske lika bra att vi avvecklar domstolarna och fängslar alla som blir misstänkta för något brott. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Taxi1963

    13

  • PUTTE

    7

  • måne

    6

  • Nerike

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Tja, det verkar ju som många här tycker att det räcker att någon blr gripen av polis för att den ska vara skyldig. Kanske lika bra att vi avvecklar domstolarna och fängslar alla som blir misstänkta för något brott. :suicide:

Neanderthalis here I come!

/H.Erectus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för skitsnack om oskyldiga, dom är kända av svenskapolisen sedan tidigare så visst skall namn och foto vissas för att varna folk

Källa

http://www.expressen...nsex-i-Thailand

Nu får ju feministmaffian vatten på sin kvarn igen, först Kambodja och nu Los och framför allt i Pattaya nu vågar man väl inte tala om att man skall till Pattaya då är man ju dömd redan av feministmaffian.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike. Jag har inte nånstans skrivit att de är oskyldiga, bara att det inte är ett utrett och dömt brott. Ja de är kända, kända genom anmälan. Står inget om att de är kända för att de utretts, åtalats eller dömts. Tror du att det finns folk som blivit falskeligen anmälda eller anmälda på misstankar?

Jag vet att det finns åtskilliga som blivit det, kolla bara på palmeutredningen...

Förresten, låt oss hoppas att ingen av de som du kallar feministmaffian anmäler dig som misstänkt som du skriver. Då skulle det ju enligt din logik vara ok att hänga ut dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag på aftonbladet står det till och med att han bekant har misstänkt det länge

http://www.aftonblad...ticle5132335.ab

Läs vad det står i länken i mitt förra mess

  Tidigare kända 

De misstänkta är kända av svensk polis tidigare för liknande brott.

- De är inte obekanta för oss, säger Anders Ahlqvist.

Kan ej misstolka det, dom har skämt ut Svenskar dom bodde i ett område där det är lite skumt

  – Polisen kom tidigt i morse från Bangkok och gjorde husrannsakan och tog med sig datorer och annat från lägenheten, säger Duang, som arbetar som nattvakt i det lägenhetskomplex där mångmiljonären greps.

I området bor många västerlänningar och äldre män i sällskap med yngre pojkar och flickor är en relativt vanlig syn.

– Thailändarna vill helst inte låtsas om detta, de väljer att titta bort, säger en svensk som ofta vistas i området.

Källa

Aftonbladet 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

De är inte uthängda i svensk media utan i thailändsk media. Olika länder har olika syn på pressetik, i Sverige hänger vi vanligtvis inte ut misstänkta utan det måste föreligga speciella omständigheter för detta. Thailand har en annan syn på det hela och det är inget vi kan göra något åt.

Det finns en hel del ganska graverande bevis mot dessa herrar så helt oskyldiga har jag svårt att tro de är. Men det blir den thailändska domstolens sak att bedömma.

Sen kommer inte ambassaden att hjälpa dem hem till Sverige bara för de är pedofiler utan de har samma möjlighet som alla andra dömda svenskar i Thailand att bli överförda till Sverige.

För att få ett nytt pass måste de först komma upp med borgen, ifall domstolen sätter en sådan det vill säga. Släpps de mot borgen har de samma rätt som alla andra svenskar att begära ett nödpass på en ambassad eller konsulat. Men de kan gripas vid utpasseringen från Thailand ifall de inte sover helt vid diskarna på Suvvan.

Tar de sig till Sverige kan du räkna med att de grips på Arlanda och får avtjäna sina straff i Sverige.

Sen är det klart att det svider för många här men Pattaya området är en magnet för dessa skumraskfigurer från hela världen. Sorgligt men sant.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai  :great:

Det blir ett plus där

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser en del svar är det lätt att tro att det är Pattayas rykte som är det viktiga och inte den eventuella personliga tragedi som drabbar de utsatta. Märklig prioritering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat utav både den Thailändska och Svenska polisen!

Hoppas de kommer gripa fler så att beslutsfattarna ser att det ger resultat och ger dom mer resurser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike, ok, det verkar ju enligt dagens aftonblad som om det nu finns bevis mot dom.

Men vad jag utgick från var vad som stog i en annan artikel i expressen som länkades från den du hade,

Citat "De har funnits med i tips som vi har fått om utnyttjande av barn och de tipsen har vi haft en ganska lång tid, säger Wennström" Kriminalinspektör Det är ju trots allt en viss skilnad på tips och utrett brott

http://www.expressen...dofilerna-greps

Mai-chai. Blir de inte uthängda här när Medlemmar länkar till sidor där de namnges, tycker det är samma sak då Jan skriver "Här är namnen på svenskarna, gissar att någon är intresserad?"

Och  Kentan och Cambodia skickar länkar till bilder på pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska förtydliga mig lite grann, jag tycker att det är bra om misstankar anmäls, jag tycker det är bra att svensk polis samarbetar med utländsk.

Jag tycker det är bra att misstänkta blir anhållna, utredda och dömda om de är skyldiga.

Och i såna fall får de gärna kasta bort nyckeln vad mig anbelangar.

Men jag har svårt för de som vill visa namn eller bild på såna som ej ännu är dömda då det alltid finns en risk att en misstänkt EJ är skyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är de tydligen fångna med byxorna nere  :whistle: men skyldiga nehedå,gå och kamma dig Taxi.Mvh Måne Ps hoppas nu inte att de kan köpa sig fria och absolut ingen borgen så vi får hit dem,de skall dömmas där brottet är begånget DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nerike, ok, det verkar ju enligt dagens aftonblad som om det nu finns bevis mot dom.

Men vad jag utgick från var vad som stog i en annan artikel i expressen som länkades från den du hade,

Citat "De har funnits med i tips som vi har fått om utnyttjande av barn och de tipsen har vi haft en ganska lång tid, säger Wennström" Kriminalinspektör Det är ju trots allt en viss skilnad på tips och utrett brott

http://www.maipenrai...on-fran-mpr/30/]http://www.expressen...dofilerna-greps[/]]http://www.expressen...dofilerna-greps]http://www.expressen...dofilerna-greps

Mai-chai. Blir de inte uthängda här när Medlemmar länkar till sidor där de namnges, tycker det är samma sak då Jan skriver "Här är namnen på svenskarna, gissar att någon är intresserad?"

Och  Kentan och Cambodia skickar länkar till bilder på pass.

Nu lyder ju inte MPR under svensk pressetik, vilken är en rekommendation inte någon lag på något vis som svensk media vanligtvis följer. Ingen sbvensk tidning har väl publicerat omaskade bilder eller namn på herrarna?

Men de namnges i all thaimedia jag läst idag. Man behöver alltså inte söka så länge för att hitta det ena och andra om dessa herrar. Väljer sedan medlemmar att länka till den informationen här på MPR har jag svårt att gå i spinn för det. Alla som är i Thailand kan läsa det och se omaskade bilder på dem.

Är de oskyldiga bör de stämma de som hängt ut dem, alltså thailänsk media. Men jag tror det är ett dödfött projekt. Sen ser bevisningen mot dem ganska stark ut, men det är upp till domstolen att bedömma.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamma mig kan jag väl göra, men det finns fångar i usa som blivit dömda till döden efter att ha pekats ut av flera vittnen, men när de efter många om och men fått göra ett dna prov så har det visats att de varit oskyldiga. Så inte ens en dom kan man vara säker på att är riktig, hur kan man då vara så tvärsäker att dessa herrar är skyldiga? ok, det mesta talar för att de är skyldiga utav ****, men säker???

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Kanske ska förtydliga mig lite grann, jag tycker att det är bra om misstankar anmäls, jag tycker det är bra att svensk polis samarbetar med utländsk.

Jag tycker det är bra att misstänkta blir anhållna, utredda och dömda om de är skyldiga.

Och i såna fall får de gärna kasta bort nyckeln vad mig anbelangar.

Men jag har svårt för de som vill visa namn eller bild på såna som ej ännu är dömda då det alltid finns en risk att en misstänkt EJ är skyldig.

Quote

Här är de tydligen fångna med byxorna nere  :whistle: men skyldiga nehedå,gå och kamma dig Taxi.Mvh Måne Ps hoppas nu inte att de kan köpa sig fria och absolut ingen borgen så vi får hit dem,de skall dömmas där brottet är begånget DS

Taxi har förstås helt rätt, vi lever i en tämligen civiliserad värld där människor skall utredas och dömas innan de straffas. Även därefter får deras familjer leva med en skam och ett hot från samhället när deras anhörige hängs ut med bild och namn.

Att säga att man skall ta åtgärder, enbart beroende på vad den arresterande polismannens personliga uppfattning utav den misstänktes skyldighet, är att tala utan att tänka på konsekvenserna utav ett sådant beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den arresterande polismannens uppgifter?Detta var ett internationellt samarbete som gav resultat(äntligen)och jag hoppas att det döms efter thailänska lagar "om" det visar sig att ett brott är begånget.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Den arresterande polismannens uppgifter?Detta var ett internationellt samarbete som gav resultat(äntligen)och jag hoppas att det döms efter thailänska lagar "om" det visar sig att ett brott är begånget.Mvh Måne

Det gör jag med. Jag har inget till övers för sådana människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhhh, Duriahn äntligen nån som tycker att jag inte är helt puckad  :clapping:

Maichai, nä MPR kanske inte lyder under svensk pressetik, och det är iofs hur lätt som helst att hitta info på nätet, men bara för att thailändsk media upplyser om identitet så behöver ju inte MPR hjälpa till med det.

Måne, ditt sista inlägg håller jag med om till 110% (var det mattelärare jag funderade på att bli?) :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxi..

Men det hat väl svensk press gjort också senast var det väl Lars ferm (svartenbrant), dom grep väl han för ett bankrån och direkt ut med bilden utan att han är dömd.

Våldtäcktsmannen i Umeå visa dom bilder på innan han var dömd

Den sjuka barn mördaren samt våldtäktsmannen visa dom bilder på innan han var dömd.

Visst har du en poäng om att hänga ut folk, men i detta fall om dom svenskar som är gripna så är dom skyldiga.

Dom är kända av svensk polis, till och med bekanta har haft misstankar, barnen har pekat ut dom, svensk polis åker ner för att hjälpa thaipolisen.

Detsamma kan man säga om den grisen i Kambodja där hjälpte svensk polis till med och där har dom haft spanning på han länge.

Det är bara så jävla synd att det finns sådana personer, som utsätter barn för ett sådant lidande

http://www.expressen.se/1.244848

Så visst skall sådana personer visas upp för att varna vad det är för grisar som finns runt omkring barn, den stackars 8 åringen hennes kropp är så liten och en stor gris på henne bara det måste ha vart tungt för att inte tala om vad han gjorde med henne vilket helvetiskt drama för henne hon kommer att få leva med den smärtan/minnet hela livet.

Så visst skall dom sådana svin visas upp, men framför allt så skall deras pass dras in som dom gör i england så att dom inte kan åka till länder som Kambodja och andra fattiga länder där dom inte har kapacitet att kolla upp sådana personer.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Taxi..

Men det hat väl svensk press gjort också senast var det väl Lars ferm (svartenbrant), dom grep väl han för ett bankrån och direkt ut med bilden utan att han är dömd.

Våldtäcktsmannen i Umeå visa dom bilder på innan han var dömd

Den sjuka barn mördaren samt våldtäktsmannen visa dom bilder på innan han var dömd.

Visst har du en poäng om att hänga ut folk, men i detta fall om dom svenskar som är gripna så är dom skyldiga.

Dom är kända av svensk polis, till och med bekanta har haft misstankar, barnen har pekat ut dom, svensk polis åker ner för att hjälpa thaipolisen.

Detsamma kan man säga om den grisen i Kambodja där hjälpte svensk polis till med och där har dom haft spanning på han länge.

Det är bara så jävla synd att det finns sådana personer, som utsätter barn för ett sådant lidande

http://www.expressen.se/1.244848

Så visst skall sådana personer visas upp för att varna vad det är för grisar som finns runt omkring barn, den stackars 8 åringen hennes kropp är så liten och en stor gris på henne bara det måste ha vart tungt för att inte tala om vad han gjorde med henne vilket helvetiskt drama för henne hon kommer att få leva med den smärtan/minnet hela livet.

Så visst skall dom sådana svin visas upp, men framför allt så skall deras pass dras in som dom gör i england så att dom inte kan åka till länder som Kambodja och andra fattiga länder där dom inte har kapacitet att kolla upp sådana personer.

Mvh

Nerike

Det finns en långdragen debatt om detta visande och icke visande. Frågan är om det har någon effekt att ställa upp människor på det här sättet. Säkert är ju att det drabbar deras oskyldiga anhöriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Enligt Skvallerbladet, så verkar ju detta vara ett solklart fall, om nu uppgifterna stämmer som dom går ut med!? Då är det inget snack om att hänga ut de.

Men, lite mörkrädd blir man hur blint en del litar på skvallertidningarna.

Förövrigt håller jag med taxi i det stora hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller fransmannen som du länkade till så verkar det ju finnas bevis så att det räcker och blir över, vittnesmål från flickan och hundratals bilder. så han kommer nog inte att se dagens ljus på länge.

När det gäller de nu aktuella så vet vi inte så mkt om d bevis som finns, finns barn som pekat ut sina farsor som incestiösa pedofiler, de har dömts, men när uppdrag granskning gick igenom ett fall så ledde detta till frikännande, läs mer här http://svt.se/2.1073...59&lpos=extra_1

http://svt.se/2.1303...85&lpos=extra_0

Så just på grund av fall som detta så tycker jag att man åtminstone ska låta en domstol dömma innan man själv dömer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När det gäller de nu aktuella så vet vi inte så mkt om d bevis som finns, finns barn som pekat ut sina farsor som incestiösa pedofiler, de har dömts, men när uppdrag granskning gick igenom ett fall så ledde detta till frikännande, läs mer här http://svt.se/2.1073...59&lpos=extra_1]http://svt.se/2.1073...59&lpos=extra_1

http://svt.se/2.1303...85&lpos=extra_0]http://svt.se/2.1303...85&lpos=extra_0

Så just på grund av fall som detta så tycker jag att man åtminstone ska låta en domstol dömma innan man själv dömer.

Det ser inte ut som om någon av männen har något som helst släktskap med de utsatta pojkarna, om man nu ska döma av de bilder jag har fått se. Ingen av dem har någon thailändsk hustru/girlfriend så att de skulle kunna hävda att de är styvfarsor.

Men det är ju inte uteslutet att det kan vara tal om en typ av utpressning då den ena iallafall har det ganska välbeställt. Men vi låter domstolen avgöra om de är skyldiga eller inte?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är det för skitsnack om oskyldiga, dom är kända av svenskapolisen sedan tidigare så visst skall namn och foto vissas för att varna folk

Källa

http://www.expressen...nsex-i-Thailand]http://www.expressen...nsex-i-Thailand

Nu får ju feministmaffian vatten på sin kvarn igen, först Kambodja och nu Los och framför allt i Pattaya nu vågar man väl inte tala om att man skall till Pattaya då är man ju dömd redan av feministmaffian.

Mvh

Nerike

Exactemente, äntligen en som sett sambanden mellan feminister och di ljusskygga pedofilerna!

Håller med om att är di kända av polisen så är di säkert skyldiga, personligen känner jag ingen polis och är således helt osyldig.

Det är på tiden att man publicerar bilder på skumma typer som förr eller senare ändå kommer att göra något, det polisiära arbetet bör vara preventivt och helst ingripa innan brotten äger rum.

[move]

Förebyggaren Bob-Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...