Jump to content
IGNORERAD

Lurad


mat

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Alarik:

Det som förvånar mig något är att TS fick träffa hennes föräldrar om meningen var att blåsa honom.

Då brukar det vara allvarligt menat från tjejens sida.

 

Är det en tjej som har gjort det förut, kan hon visa upp en ny pokal till sin samling. 

5 timmar sedan, skrev mat:

ja de tycker jag med dom hade en stor fest för mig när jag kom dit

alla tyckte om mig inga problem, förklaring kan vara att hon träffat den nye killen efter det besöket

Dom festerna brukar det vara falangen som betalar. Var det dom som stod för kostnaderna för festen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    14

  • mat

    14

  • stefan5300

    6

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är det en tjej som har gjort det förut, kan hon visa upp en ny pokal till sin samling. 

För den typ av tjej och föräldrarna till henne är det väl inte pokaler som är intressanta.

Vad som gäller är cash.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev mat:

nej jag är otroligt besviken, och lessen men vad gör man.,bara hoppas hon åker ut

så blir det lite tröst, så att deras plan inte funkade, hoppas att migrationsverket fattar rätt beslut 

Migrationsverket har redan fattat ett beslut, hon har uppehållstillstånd i 2 år, jag tror inte de ändrar detta...

 

När hon eventuellt vill få permanent uppehållstillstånd så kanske det kan bli problem, om hon inte har en anknytning till någon.

 

Sen är det som några tidigare skrev, tjejen kan hävda att du varit en svinpäls och att hon kände sej tvingad att lämna dej...

Det har hänt förut.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
25 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja efter mer än 4 år bland barerna vet jag nog mer än vad du vet.

 

BTT

Fyra år Hehe   Va fan är du for en amator

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Från misär i Thailand till misär i Sverige. 

 

Vad var orsaken att hon inte sökte via den ”riktiga” pojkvännen? 

Hade han för dålig ekonomi eller för liten bostad?

har ingen aning det enda man kan förstå nu efteråt är att det låg en plan bakom

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Är det en tjej som har gjort det förut, kan hon visa upp en ny pokal till sin samling. 

Dom festerna brukar det vara falangen som betalar. Var det dom som stod för kostnaderna för festen? 

nej jag var med och betalade se var det säkert några andra som bidrog 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev mat:

nej jag var med och betalade se var det säkert några andra som bidrog 

Vet du varför de gjorde det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Tommy:

 till thaiMigrationsverket har redan fattat ett beslut, hon har uppehållstillstånd i 2 år, jag tror inte de ändrar detta...

 

När hon eventuellt vill få permanent uppehållstillstånd så kanske det kan bli problem, om hon inte har en anknytning till någon.

 

Sen är det som några tidigare skrev, tjejen kan hävda att du varit en svinpäls och att hon kände sej tvingad att lämna dej...

Det har hänt förut.

 

 

MVH

de är klart att hon kommer att leta alla fel hon hon kan komma på,men jag har varigt ärlig uppriktig

aldrig varigt dum mot henne ställt upp med pengar flyg biljetter ja allt, vi har träffas så många gånger, att om jag varigt et typ så skulle hon har märk det

det som talar i mot henne är hon väntade bara på att få svensk peson nummer id kort det tog knappt fyra veckor, samma dag som det var klart så drog hon

så vist låg det en plan bakom från början och att hon träffat killen i Thailand 

det jag är ute efter är att MG  markerar så här gör man inte att hon får åka tillbaks till thai söka på nytt under rätta förhållande

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja efter mer än 4 år bland barerna vet jag nog mer än vad du vet.

 

BTT

ja det tror jag säkert men hon var ingen bar brud 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
39 minuter sedan, skrev mat:

ja det tror jag säkert men hon var ingen bar brud 

Hur vet du det?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev mat:

de är klart att hon kommer att leta alla fel hon hon kan komma på,men jag har varigt ärlig uppriktig

aldrig varigt dum mot henne ställt upp med pengar flyg biljetter ja allt, vi har träffas så många gånger, att om jag varigt et typ så skulle hon har märk det

det som talar i mot henne är hon väntade bara på att få svensk peson nummer id kort det tog knappt fyra veckor, samma dag som det var klart så drog hon

så vist låg det en plan bakom från början och att hon träffat killen i Thailand 

det jag är ute efter är att MG  markerar så här gör man inte att hon får åka tillbaks till thai söka på nytt under rätta förhållande

 

 

Jag förstår, och jag tror du skriver sanningen för er...

 

Frugan och jag hade varit gifta i 7 år (registrerat i Sverige och i Thailand) ,och bott tillsammans i Thailand innan vi flyttade till Sverige, vi hade redan 2 barn tillsammans.

Hon kom rätt snart in på SFI och började studera, efter första lektionen kom hon hem med en liten broschyr på Thailändska från "Kvinnojouren" som beskrev hur hon kunde kontakta dem, för att anmäla mej för diverse övergrepp...

 

Det har hon inte gjort, ännu, efter strax 8 år i Sverige...

Men kvinnorna (inte bara Thai) får information om hur de skall anmäla sina gubbar, och det känns väl mest som en bra grej, tycker jag.

 

Jag vet att detta har använts mot svenska och andra män som tyckt sej ha "Full kontroll" över sina kvinnor och betett sej som svin, och det är bra.

 

Men det används också av kvinnor som lurat sig till Sverige, och som vill lämna sina gamla gubbar, och som helt enkelt hittar på en historia om sexuella övergrepp och misshandel, för att få stanna utan att behöva bo med de män som fått dem till Sverige.

 

Det händer sällan, men det händer.

Det vanligaste, när tjejerna inte vill stanna med de män som tagit dem till Sverige är att de "Biter ihop" tills de får Permanent uppehållstillstånd, och sticker så fort de fått det, det blir mindre pappersjobb och myndighetskontakter då....

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mat:

ja det tror jag säkert men hon var ingen bar brud 

 

27 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Hur vet du det?

 

BTT

Lampaffärsbiträde? 

 

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

 

Lampaffärsbiträde? 

 

Enis

Lite okänsligt av er som skojar i en tråd som handlar om en som känner sej lurad, tycker jag.

 

Gäller inte endast Enis.

 

Jag känner inte @mat men det känns som att han har det tungt nu.

 

Kanske bättre att Skoja i nån humortråd istället?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Tommy:

Lite okänsligt av er som skojar i en tråd som handlar om en som känner sej lurad, tycker jag.

 

Gäller inte endast Enis.

 

Jag känner inte @mat men det känns som att han har det tungt nu.

 

Kanske bättre att Skoja i nån humortråd istället?

 

MVH

Sant Tommy .... men det finns rötägg på annat håll än i barer precis som det finns godbitar både här och där.

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Enis:

Sant Tommy .... men det finns rötägg på annat håll än i barer precis som det finns godbitar både här och där.

 

enis

Sant!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Fyra år Hehe   Va fan är du for en amator

 

Nu har jag ju inte enbart suttit i barerna utan även umgåtts nära med thaiare under många år och från olika sociala skikt.

 

Alltifrån bartjejer till ganska välbärgade thaiare. Tom delat öl med mister chayaphom i Nonthaburi som var MP för ett distrikt i Bangkok som jag glömt namnet på.

 

Jag tror ju att tjejen i denna historia helt enkelt tvingats till detta av ett antal skitstövlar. Kan vara både svenska killar och thailändare.

 

Min erfarenhet av bartjejer är att dom flesta faktiskt är väldigt schyssta så länge man själv är schysst.

 

Denna tjej hade nog inget annat val än att lämna trådskaparen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu har jag ju inte enbart suttit i barerna utan även umgåtts nära med thaiare under många år och från olika sociala skikt.

 

Alltifrån bartjejer till ganska välbärgade thaiare. Tom delat öl med mister chayaphom i Nonthaburi som var MP för ett distrikt i Bangkok som jag glömt namnet på.

 

Jag tror ju att tjejen i denna historia helt enkelt tvingats till detta av ett antal skitstövlar. Kan vara både svenska killar och thailändare.

 

Min erfarenhet av bartjejer är att dom flesta faktiskt är väldigt schyssta så länge man själv är schysst.

 

Denna tjej hade nog inget annat val än att lämna trådskaparen.

 

BTT

Så jävla lågt. Att ingen har slängt ut dig från detta forum för länge sedan övergår mitt förstånd.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag förstår, och jag tror du skriver sanningen för er...

 

Frugan och jag hade varit gifta i 7 år (registrerat i Sverige och i Thailand) ,och bott tillsammans i Thailand innan vi flyttade till Sverige, vi hade redan 2 barn tillsammans.

Hon kom rätt snart in på SFI och började studera, efter första lektionen kom hon hem med en liten broschyr på Thailändska från "Kvinnojouren" som beskrev hur hon kunde kontakta dem, för att anmäla mej för diverse övergrepp...

 

Det har hon inte gjort, ännu, efter strax 8 år i Sverige...

Men kvinnorna (inte bara Thai) får information om hur de skall anmäla sina gubbar, och det känns väl mest som en bra grej, tycker jag.

 

Jag vet att detta har använts mot svenska och andra män som tyckt sej ha "Full kontroll" över sina kvinnor och betett sej som svin, och det är bra.

 

Men det används också av kvinnor som lurat sig till Sverige, och som vill lämna sina gamla gubbar, och som helt enkelt hittar på en historia om sexuella övergrepp och misshandel, för att få stanna utan att behöva bo med de män som fått dem till Sverige.

 

Det händer sällan, men det händer.

Det vanligaste, när tjejerna inte vill stanna med de män som tagit dem till Sverige är att de "Biter ihop" tills de får Permanent uppehållstillstånd, och sticker så fort de fått det, det blir mindre pappersjobb och myndighetskontakter då....

 

 

MVH

 

För tio år sedan min fru gick första gången till SFI lektion och fick också en broschyr om kvinnomisshandel osv. 

och tips från Fatimor och Muhameds hur ska man klara sig utan att jobba.

Hon gick aldrig mera på SFI däremot fick hon plats på Högskolans svenskakurser och där var nivå helt annorlunda.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu har jag ju inte enbart suttit i barerna utan även umgåtts nära med thaiare under många år och från olika sociala skikt.

 

Alltifrån bartjejer till ganska välbärgade thaiare. Tom delat öl med mister chayaphom i Nonthaburi som var MP för ett distrikt i Bangkok som jag glömt namnet på.

 

Jag tror ju att tjejen i denna historia helt enkelt tvingats till detta av ett antal skitstövlar. Kan vara både svenska killar och thailändare.

 

Min erfarenhet av bartjejer är att dom flesta faktiskt är väldigt schyssta så länge man själv är schysst.

 

Denna tjej hade nog inget annat val än att lämna trådskaparen.

 

BTT

Vad är thaiare för något?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu har jag ju inte enbart suttit i barerna utan även umgåtts nära med thaiare under många år och från olika sociala skikt.

 

Alltifrån bartjejer till ganska välbärgade thaiare. Tom delat öl med mister chayaphom i Nonthaburi som var MP för ett distrikt i Bangkok som jag glömt namnet på.

 

Jag tror ju att tjejen i denna historia helt enkelt tvingats till detta av ett antal skitstövlar. Kan vara både svenska killar och thailändare.

 

Min erfarenhet av bartjejer är att dom flesta faktiskt är väldigt schyssta så länge man själv är schysst.

 

Denna tjej hade nog inget annat val än att lämna trådskaparen.

 

BTT

Delat öl, drack ni ur samma flaska?:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev JJC:

Vad är thaiare för något?

Ett gäng som han suttit och rullat skinn tillsammans med.

Ett ekonomiskt alternativ a´ la BTT.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Alarik:

För den typ av tjej och föräldrarna till henne är det väl inte pokaler som är intressanta.

Vad som gäller är cash.

Det blev ju en fest! Med förhoppning att mer kommer senare. De behöver inte ha någon större bråska att casha in utan kan se väldigt långsiktigt på sina objekt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det blev ju en fest! Med förhoppning att mer kommer senare. De behöver inte ha någon större bråska att casha in utan kan se väldigt långsiktigt på sina objekt. 

Verkade som att de inte tyckte att han spenderade tillräckligt eftersom tydligen andra också bidrog till festen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
15 minuter sedan, skrev Alarik:

Ett gäng som han suttit och rullat skinn tillsammans med.

Ett ekonomiskt alternativ a´ la BTT.

Utanför damtoan med kikaren i den andra handen.:rotfl::48:

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev GreenValley:

Utanför damtoan med kikaren i den andra handen.:rotfl::48:

 

Och med fyra års erfarenhet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...