Jump to content

Recommended Posts

stefan5300
14 minuter sedan, skrev Muimatt:

Se det från den positiva sidan; du slapp ifrån den här bedragerskan utan att det kostade en förmögenhet! 

Hennes andra kille kan ju inte vara den skarpaste kniven i lådan....

Ja har hon blåst en kan hon ju blåsa två eller fler.

• Ge karma 3
  • Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Muimatt
6 minutes ago, stefan5300 said:

Ja har hon blåst en kan hon ju blåsa två eller fler.

Det här är garanterat inte första snubben hon tutar.

• Ge karma 5
  • Fint 1

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Mankan:

Tråkigt för dig. Jag andar att du kontaktat migrationsverket för att få dem att överväga ett återkallande men jag antar att det kan bli svårt.

Överväga ett återkallande?

Varför då?

Alla har väl rätt att träffa någon ny partner.

Jag förstår att trådskaparen känner sig lurad och besviken men att folk träffar nya partners och är otrogna är väl inget som myndigheterna kan göra något åt.

Det är väl bara att spotta i nävarna och antingen söka en ny thailändska på nätet eller åka ner till några barer och skaffa sig en ny flickvän.

Bättre lycka nästa gång som det heter.

BTT

• Ge karma 2
  • Fint 1

Soengsang
4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Antagligen ett fullblodsproffs men finns det verkligen sådana thailändska bedragerskor på dejtingsidor, trodde det var mammas och pappas flickor allihopa:rotfl::rotfl:.

Men tror inte det är lätt att få flera Schengen visum/UT på rad efter varandra med olika försörjare, syns med all säkerhet i databasen.

Detta var nog ett väl uträknat  scam, den andre uppfyllde säkert inte kraven bostad/inkomst, så de behövde en målvakt.

Visumet kommer naturligtvis att bli indraget, och troligen klarar inte den nya kraven för att ta över garanti-rollen om nu det är möjligt?

• Ge karma 1

mat
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu är det 23-24 år sedan vi sökte uppehållstillstånd (UT) för frugan så reglerna har väl kanske ändrats.

Som jag förstår det så sökte ni UT 2017 och fick det beviljat 2019 och då gäller väl en "prövotid" på 2 år mellan er från den dag hon fick sitt UT beviljat eller inresestämpel i passet till Sverige med några intervjuer av er på Immigrationsverket (IM) för att kolla så att era uppgifter överensstämmerdet av det ni berättar och efter först 2 år får hon sitt permanenta uppehållstillstånd och kan betraktas som svensk utan medborgarskap men med samma skylldigheter och rättigheter som en svensk och kan göra vad hon vill.

Om det är sant de du skriver så är det väl bäst att du tar kontakt med IM för att berätta vad som hänt får rätt information och att du får veta vilka regler som gäller och att de sparkar ut kärringaset från Sverige.

Jag hade gjort allt som stod i min makt för att jävlas med thaitjejen och den nya killen men det är jag det.    

de är klart de sant jag säger  im har fått samma brev som jag skrivet här +lite till

håller med hon ska ut och kommer att göra allt för det " va skönt det skulle va om deras plan sprack " så hon fick åka hem och söka nytt ,tar sin tid att få ett nytt visa

• Ge karma 6
  • Fint 2

stefan5300
14 minuter sedan, skrev mat:

de är klart de sant jag säger  im har fått samma brev som jag skrivet här +lite till

håller med hon ska ut och kommer att göra allt för det " va skönt det skulle va om deras plan sprack " så hon fick åka hem och söka nytt ,tar sin tid att få ett nytt visa

Jo jag tror dig men nästan alltid får man ju bara höra en av parterna, om hon skulle utvisas av anledningen du skrivit så kan det nog bli besvärligare med nästa visum ansökan.

• Ge karma 1

Abercrombie

Nyttig tankeställare, det finns mycket att vara vaksam på. Hoppas att du repar dig, både känslomässigt och ekonomiskt.

• Ge karma 1

Mankan
Posted (edited)
4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Varför då?

Jag förstår att trådskaparen känner sig lurad och besviken men att folk träffar nya partners och är otrogna är väl inget som myndigheterna kan göra något åt.

Det är väl bara att spotta i nävarna och antingen söka en ny thailändska på nätet eller åka ner till några barer och skaffa sig en ny flickvän.

BTT

Ja du, kanske för att hon tillsynes fått sitt UT på felaktiga grunder. Hon har alltså ljugit om det som ligger till grund för myndighetsbeslutet vilket borde ligga i Migrationsverkets intresse. De är ju i alla fall lite allvarligare än att till vardags skriva lögner på ett internetforum. 

Edited by Mankan

evert 1

Godtrogna är vi nog alla lite till mans. Eller nöden har ingen lag.

Den kille eller man thaitjejen nu bor hos är kanske för henne hennes livs stora kärlek, vem vet.

Dina känslor för henne gjorde troligtvis att du inte märkte vad hon kände eller hur hennes var.

Begrunda noga er relation innan du fördömer henne totalt och varför i efterhand förstöra för henne.

Bättre att förlåta för att senare glömma och gå vidare.

För övrigt är du inte den förste som drabbas av att thaitjejen byter partner.

Har några bekanta som drabbats av liknade scenario, dessa har dock varit på det igen och fixat hem nytt damsällskap.

Det är en avsevärd skillnad att umgås med en farang i Thailand för att senare leva ihop med samme person i svensk vardag.

Efter vad jag kunnat läsa ut av din historia har troligtvis tjejen aldrig varit speciellt attraherad av dig, du har bara varit ett "nödvändigt" redskap för att komma bort från den thailändska misären.

• Fint 1
  • Snurrigt 1

MaiChai
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men tror inte det är lätt att få flera Schengen visum/UT på rad efter varandra med olika försörjare, syns med all säkerhet i databasen.

Detta var nog ett väl uträknat  scam, den andre uppfyllde säkert inte kraven bostad/inkomst, så de behövde en målvakt.

Visumet kommer naturligtvis att bli indraget, och troligen klarar inte den nya kraven för att ta över garanti-rollen om nu det är möjligt?

Tråkigt som fan för TS men det här scenariot har man ju sett förr, Robin Williams visste inte hur rätt han hade --You see the problem is that god gave men two heads, but only enough blood to run one at a time.

Det TS ska och bör göra nu är att kontakta MIG-verket och förklara att relationen har upphört och att hon har träffat en annan man som (förmodligen) inte uppfyller de krav som ställs. Men se till så alla garanter och liknande som TS ordnat och står för annulleras.

Börjar det sen ryka i köket hos den nya familjen och det blir vankas utvisning och liknande så kommer säkert den gamla TGF att höra av sig igen och böna och be om att TS ska ta tillbaka henne. Det enda TS ska göra då är att meddela henne följande.

Som Nam Naaa...

• Ge karma 4
  • Fint 4

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev evert 1:

Godtrogna är vi nog alla lite till mans. Eller nöden har ingen lag.

Den kille eller man thaitjejen nu bor hos är kanske för henne hennes livs stora kärlek, vem vet.

Dina känslor för henne gjorde troligtvis att du inte märkte vad hon kände eller hur hennes var.

Begrunda noga er relation innan du fördömer henne totalt och varför i efterhand förstöra för henne.

Bättre att förlåta för att senare glömma och gå vidare.

För övrigt är du inte den förste som drabbas av att thaitjejen byter partner.

Har några bekanta som drabbats av liknade scenario, dessa har dock varit på det igen och fixat hem nytt damsällskap.

Det är en avsevärd skillnad att umgås med en farang i Thailand för att senare leva ihop med samme person i svensk vardag.

Efter vad jag kunnat läsa ut av din historia har troligtvis tjejen aldrig varit speciellt attraherad av dig, du har bara varit ett "nödvändigt" redskap för att komma bort från den thailändska misären.

Från misär i Thailand till misär i Sverige. 

Vad var orsaken att hon inte sökte via den ”riktiga” pojkvännen? 

Hade han för dålig ekonomi eller för liten bostad?

• Ge karma 1
  • Fint 1

Alarik
Posted (edited)
5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Varför då?

BTT

Ytterligare kostnader, massa jobb med myndigheter, kanske mer strul.

Berit har kanske någon trevlig väninna?

Edited by Alarik
  • Downvote 1
  • Buu 1
  • Haha 2

wavis

Hmm , E det som du säger mat så borde du nog se till så hon inte får tillgång till din post ( kopierat nyckel) då kan det gå riktigt illa.

Kolla även hur reglerna är när det gäller folkbokföringen.

• Ge karma 2

AnTove

Otroligt jobbigt att bli lurad på detta sättet när du har satsat dig själv och dina känslor i denna relation. Pengar kan man lättare gå vidare ifrån, men det känslomässiga är lite svårare. Hoppas att du kommer ur detta med ett hopp om en dag kunna träffa någon bättre och ärligare. 

• Ge karma 4