Jump to content
IGNORERAD

Lurad


mat

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men tror inte det är lätt att få flera Schengen visum/UT på rad efter varandra med olika försörjare, syns med all säkerhet i databasen.

Detta var nog ett väl uträknat  scam, den andre uppfyllde säkert inte kraven bostad/inkomst, så de behövde en målvakt.

Visumet kommer naturligtvis att bli indraget, och troligen klarar inte den nya kraven för att ta över garanti-rollen om nu det är möjligt?

 

Tråkigt som fan för TS men det här scenariot har man ju sett förr, Robin Williams visste inte hur rätt han hade --You see the problem is that god gave men two heads, but only enough blood to run one at a time.

 

Det TS ska och bör göra nu är att kontakta MIG-verket och förklara att relationen har upphört och att hon har träffat en annan man som (förmodligen) inte uppfyller de krav som ställs. Men se till så alla garanter och liknande som TS ordnat och står för annulleras.

 

Börjar det sen ryka i köket hos den nya familjen och det blir vankas utvisning och liknande så kommer säkert den gamla TGF att höra av sig igen och böna och be om att TS ska ta tillbaka henne. Det enda TS ska göra då är att meddela henne följande.

 

Som Nam Naaa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    14

  • mat

    14

  • stefan5300

    6

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev evert 1:

Godtrogna är vi nog alla lite till mans. Eller nöden har ingen lag.

Den kille eller man thaitjejen nu bor hos är kanske för henne hennes livs stora kärlek, vem vet.

Dina känslor för henne gjorde troligtvis att du inte märkte vad hon kände eller hur hennes var.

Begrunda noga er relation innan du fördömer henne totalt och varför i efterhand förstöra för henne.

Bättre att förlåta för att senare glömma och gå vidare.

För övrigt är du inte den förste som drabbas av att thaitjejen byter partner.

Har några bekanta som drabbats av liknade scenario, dessa har dock varit på det igen och fixat hem nytt damsällskap.

Det är en avsevärd skillnad att umgås med en farang i Thailand för att senare leva ihop med samme person i svensk vardag.

Efter vad jag kunnat läsa ut av din historia har troligtvis tjejen aldrig varit speciellt attraherad av dig, du har bara varit ett "nödvändigt" redskap för att komma bort från den thailändska misären.

Från misär i Thailand till misär i Sverige. 

 

Vad var orsaken att hon inte sökte via den ”riktiga” pojkvännen? 

Hade han för dålig ekonomi eller för liten bostad?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Överväga ett återkallande?

 

Varför då?

 

Alla har väl rätt att träffa någon ny partner.

 

Jag förstår att trådskaparen känner sig lurad och besviken men att folk träffar nya partners och är otrogna är väl inget som myndigheterna kan göra något åt.

 

Det är väl bara att spotta i nävarna och antingen söka en ny thailändska på nätet eller åka ner till några barer och skaffa sig en ny flickvän.

 

Bättre lycka nästa gång som det heter.

 

BTT

 

Ytterligare kostnader, massa jobb med myndigheter, kanske mer strul.

Berit har kanske någon trevlig väninna?

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm , E det som du säger mat så borde du nog se till så hon inte får tillgång till din post ( kopierat nyckel) då kan det gå riktigt illa.

Kolla även hur reglerna är när det gäller folkbokföringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt jobbigt att bli lurad på detta sättet när du har satsat dig själv och dina känslor i denna relation. Pengar kan man lättare gå vidare ifrån, men det känslomässiga är lite svårare. Hoppas att du kommer ur detta med ett hopp om en dag kunna träffa någon bättre och ärligare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 timme sedan, skrev evert 1:

Godtrogna är vi nog alla lite till mans. Eller nöden har ingen lag.

Den kille eller man thaitjejen nu bor hos är kanske för henne hennes livs stora kärlek, vem vet.

Dina känslor för henne gjorde troligtvis att du inte märkte vad hon kände eller hur hennes var.

Begrunda noga er relation innan du fördömer henne totalt och varför i efterhand förstöra för henne.

Bättre att förlåta för att senare glömma och gå vidare.

För övrigt är du inte den förste som drabbas av att thaitjejen byter partner.

Har några bekanta som drabbats av liknade scenario, dessa har dock varit på det igen och fixat hem nytt damsällskap.

Det är en avsevärd skillnad att umgås med en farang i Thailand för att senare leva ihop med samme person i svensk vardag.

Efter vad jag kunnat läsa ut av din historia har troligtvis tjejen aldrig varit speciellt attraherad av dig, du har bara varit ett "nödvändigt" redskap för att komma bort från den thailändska misären.

Aldrig att en sådan här uppenbar blåsning hade gått omärkt förbi om det drabbat mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som förvånar mig något är att TS fick träffa hennes föräldrar om meningen var att blåsa honom.

Då brukar det vara allvarligt menat från tjejens sida.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det mot förmodan spricka sig mellan mig och frugan så finns det inte på kartan att man skulle gå igenom samma process en gång till, vad det gäller UT och fan och hans moster! 

 

Då tar jag hellre Ulla på posten om jag nu vore så desperat! 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev stefan5300:

Aldrig att en sådan här uppenbar blåsning hade gått omärkt förbi om det drabbat mig.

Visst. En naturlig, första reaktion.

Men det kan också ta hus i helvete.

Det finns även en kille med i bilden. Det kan vara en tuff jävel som, i sin tur, hämnas. Och hämnas rejält.

Men jag betvivlar inte att du inte låtit det gå obemärkt förbi.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kingen:

Skulle det mot förmodan spricka sig mellan mig och frugan så finns det inte på kartan att man skulle gå igenom samma process en gång till, vad det gäller UT och fan och hans moster! 

 

Då tar jag hellre Ulla på posten om jag nu vore så desperat! 😀

Rätt så

med den skillnaden att det där med Ulla fick vara för min del.

Nej, det fick väl bli typ lösnummer fortsättningsvis.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Antagligen ett fullblodsproffs men finns det verkligen sådana thailändska bedragerskor på dejtingsidor, trodde det var mammas och pappas flickor allihopa:rotfl::rotfl:.

ja du har nog rätt fick faktiskt ett mess från hennes ex som varnade mig för henne 

men tyckte det var nonsens bara svart sjuk, det han sa var helt ,thai tjejen sa blocka han, nu förstår jag varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Alarik:

Det som förvånar mig något är att TS fick träffa hennes föräldrar om meningen var att blåsa honom.

Då brukar det vara allvarligt menat från tjejens sida.

 

ja de tycker jag med dom hade en stor fest för mig när jag kom dit

alla tyckte om mig inga problem, förklaring kan vara att hon träffat den nye killen efter det besöket

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev mat:

ja du har nog rätt fick faktiskt ett mess från hennes ex som varnade mig för henne 

men tyckte det var nonsens bara svart sjuk, det han sa var helt ,thai tjejen sa blocka han, nu förstår jag varför.

Tjejen verkar dra till karlar som en sockerbit flugor.

 

Hur fick hennes ex (kanske en av ett otal) kännedom om dig?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev stefan5300:

Aldrig att en sådan här uppenbar blåsning hade gått omärkt förbi om det drabbat mig.

nej jag är otroligt besviken, och lessen men vad gör man.,bara hoppas hon åker ut

så blir det lite tröst, så att deras plan inte funkade, hoppas att migrationsverket fattar rätt beslut 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev Alarik:

Det som förvånar mig något är att TS fick träffa hennes föräldrar om meningen var att blåsa honom.

Då brukar det vara allvarligt menat från tjejens sida.

 

 

Var har du hört det någonstans?

 

Massor av tjejer i barerna som släpar hem bargubbar till hembyn och sen sticker dom.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
20 minuter sedan, skrev mat:

ja de tycker jag med dom hade en stor fest för mig när jag kom dit

alla tyckte om mig inga problem, förklaring kan vara att hon träffat den nye killen efter det besöket

 

Nog snarare så att hon har, haft ett antal killar från olika länder på Thaicupid och kanske i baren.

 

Inget du haft en aning om.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Aldrig att en sådan här uppenbar blåsning hade gått omärkt förbi om det drabbat mig.

 

Bullshit säger jag, det kan drabba ALLA män inklusive dig...

 

Unknown.jpeg.afd314d2d6d166c72506adc29e76abbc.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nog snarare så att hon har, haft ett antal killar från olika länder på Thaicupid och kanske i baren.

 

Inget du haft en aning om.

 

BTT

inte en aning så här efteråt så är det så, men är man kär så blir man blind

hon har öst en o troligt mycket  kärlek över mig på mess varje dag från Thailand

även när jag besökt hon där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan också vända på det hela.

Hur många thaitjejer har inte gått från ett "litet" helvete till ett annat större. M.a.o. ur askan in i elden.

En farang i Thailand verkar inte sällan vara glad, positiv men även ofantligt rik och generös.

När den krassa  vardagslunken i Sverige obönhörligen visar sin sämsta sida är det kanske lätt för thaitjejen att hålla sig för skratt och kanske söka sig till någon annan som lovar guld och gröna skogar.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev mat:

inte en aning så här efteråt så är det så, men är man kär så blir man blind

hon har öst en o troligt mycket  kärlek över mig på mess varje dag från Thailand

även när jag besökt hon där.

Du kan trösta dig med att BTT inte heller egentligen har någon aning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Bullshit säger jag, det kan drabba ALLA män inklusive dig...

 

Unknown.jpeg.afd314d2d6d166c72506adc29e76abbc.jpeg

Så olika man kan läsa en text. Jag tolkade det som att om det hände honom så skulle det inte gå obemärkt förbi, dvs han skulle ställa till rabalder. Inte att det aldrig skulle kunna hända honom.

 

Men vad som menades är det väl bara @stefan5300 som vet.

 

Edit:

Sen när det gäller TS situation är det ju inte helt lätt. Otroligt trist, och fult gjort av tjejen. Jag förstår att det lockar att sänka henne.

MEN, tänk på att det kan dra fram en massa annan skit, som inte alls behöver vara sant. Hon kan anklaga dig för i princip vad som helst (beroende på hur psyko hon är), inte kul att få utbasunerat till omgivningen även om det inte är sant. Som sagt, en trist och svår situation.

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Så olika man kan läsa en text. Jag tolkade det som att om det hände honom så skulle det inte gå obemärkt förbi, dvs han skulle ställa till rabalder. Inte att det aldrig skulle kunna hända honom.

 

Men vad som menades är det väl bara @stefan5300 som vet.

 

 

Exakt, är ju precis så det står👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Satsa på en dam från Ghana nästa gång, där förekommer inga scams...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Var har du hört det någonstans?

 

Massor av tjejer i barerna som släpar hem bargubbar till hembyn och sen sticker dom.

 

BTT

Var har du läst det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev Mankan:

Du kan trösta dig med att BTT inte heller egentligen har någon aning.

 

Tja efter mer än 4 år bland barerna vet jag nog mer än vad du vet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...