Jump to content
IGNORERAD

Lurad


mat

Recommended Posts

Träffade en Thai tjej på thaicupid för några år sen .hon besökte mig i Sverige två gånger besök visum, jag besökte henne och hennes familj i thai

två gånger. I augusti 2017söker vi uppehållstillstånd med anknytning . fick visum i två år klart i början på maj 2019

väntetiden på uppehållstillståndet blev 19 månader. hon kommer till Sverige 17 maj 2019.

Vi hade daglig kontakt på  mail , hon öste verkligen sin kärlek över mig, och jag över hon  vad hon längtade till mig

och att få flytta till Sverige och mig och börja ett nytt liv här och jag såg verkligen i mot att börja ett liv med hon

vi pratade ofta om en framtid tillsammans.

Skickade pengar" inga stora summer" för uppehåll till hon och familj för hon saknade jobb.

Väl här så var hon mycket lycklig "hennes egna ord" att vara här så går vi till skattemyndigheten för registera och söker svensk personnummer.

Pesonnummer kommer efter tre veckor .vi beställer tid för Id kort hos skatte myndigheten den 17/6 sent eftermiddag

Hon går till jobbet som vanligt på morgonen jag jobba sen kväll, kommer hem sen kväll hon är borta har packat och lämnat huset

det ligger lapp på bordet hon skriver att hon flyttat vet ej var hon tagit vägen och inte varför.

Hon blockar mig på fb och vänner vi har,

Sen visar sig det hon flyttat till en kille i en annan stad ,efter bara exakt månad hos mig

 Det visar sig Hennes nya kille och hon har haft kontakt även under våran relation han har även besök henne i thai bild bevis finns på fb

Det är ingen tvekan om att dom planerat det hela, att hon utnyttjat mig att få uppehålls tillstånd till Sverige 

när alla papper var klara så flyttade hon Allt har jag har jag fått betala.

Nu befinner hon sig i Sverige på helt fel grunder.

Jag är mycket lessen över det här och känner mig totalt utnyttjad och besviken arg .

Jag anser att hennes uppehålls tillstånd ska ogiltigas och att hon ska få ska åka tillbaks till Thailand 

Och att hon får söka nytt visum från Thailand på nya villkor.

Hoppas att Sverige och migrationsverket markerar att så här gör man inte

o avsätt vilket land man sökeri från 

Det är så fullt gjort och så dåligt hoppas nu att migrationsverket nu visar andra att är man o ärlig så åker man ut ur landet

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    14

  • mat

    14

  • stefan5300

    6

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tråkigt för dig. Jag andar att du kontaktat migrationsverket för att få dem att överväga ett återkallande men jag antar att det kan bli svårt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Life is a bitch, then you die.... tråkigt och ganska otroligt att du inte hade en aning? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mat:

Träffade en Thai tjej på thaicupid för några år sen .hon besökte mig i Sverige två gånger besök visum, jag besökte henne och hennes familj i thai

två gånger. I augusti 2017söker vi uppehållstillstånd med anknytning . fick visum i två år klart i början på maj 2019

väntetiden på uppehållstillståndet blev 19 månader. hon kommer till Sverige 17 maj 2019.

Vi hade daglig kontakt på  mail , hon öste verkligen sin kärlek över mig, och jag över hon  vad hon längtade till mig

och att få flytta till Sverige och mig och börja ett nytt liv här och jag såg verkligen i mot att börja ett liv med hon

vi pratade ofta om en framtid tillsammans.

Skickade pengar" inga stora summer" för uppehåll till hon och familj för hon saknade jobb.

Väl här så var hon mycket lycklig "hennes egna ord" att vara här så går vi till skattemyndigheten för registera och söker svensk personnummer.

Pesonnummer kommer efter tre veckor .vi beställer tid för Id kort hos skatte myndigheten den 17/6 sent eftermiddag

Hon går till jobbet som vanligt på morgonen jag jobba sen kväll, kommer hem sen kväll hon är borta har packat och lämnat huset

det ligger lapp på bordet hon skriver att hon flyttat vet ej var hon tagit vägen och inte varför.

Hon blockar mig på fb och vänner vi har,

Sen visar sig det hon flyttat till en kille i en annan stad ,efter bara exakt månad hos mig

 Det visar sig Hennes nya kille och hon har haft kontakt även under våran relation han har även besök henne i thai bild bevis finns på fb

Det är ingen tvekan om att dom planerat det hela, att hon utnyttjat mig att få uppehålls tillstånd till Sverige 

när alla papper var klara så flyttade hon Allt har jag har jag fått betala.

Nu befinner hon sig i Sverige på helt fel grunder.

Jag är mycket lessen över det här och känner mig totalt utnyttjad och besviken arg .

Jag anser att hennes uppehålls tillstånd ska ogiltigas och att hon ska få ska åka tillbaks till Thailand 

Och att hon får söka nytt visum från Thailand på nya villkor.

Hoppas att Sverige och migrationsverket markerar att så här gör man inte

o avsätt vilket land man sökeri från 

Det är så fullt gjort och så dåligt hoppas nu att migrationsverket nu visar andra att är man o ärlig så åker man ut ur landet

 

Verkar som du blivit ordentligt utnyttjad

och det är du inte ensam om att ha blivit

det kan många här vidimera.

 

Om det nu är som du förmodar att de bägge tillsammans utnyttjat dig

så verkar det vara en skum figur som hon lämnat dig för

eftersom han inte själv "tagit hit" henne utan låtit dig ordna all byråkrati och därmed accepterat dig som buksvåger.

Tjänat på att låta dig stå för fiolerna?

Ja då är det antingen en fattiglapp eller en snål fan.

Känner han överhuvud taget till dig?

Det är inte ovanligt att thaitjejer kan ha flera "pojkvänner" som inte känner till varandras existens.

Hon älskar naturligtvis dem alla så väldigt mycket.

 

Du skrev att hon gick till jobbet som vanligt...…

Ett jobb du ordnat till henne?

Thairestaurang?

Massagesalong?

Vad arbetade hon med i Thailand?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
18 minuter sedan, skrev Alarik:

Verkar som du blivit ordentligt utnyttjad

och det är du inte ensam om att ha blivit

det kan många här vidimera.

 

Om det nu är som du förmodar att de bägge tillsammans utnyttjat dig

så verkar det vara en skum figur som hon lämnat dig för

eftersom han inte själv "tagit hit" henne utan låtit dig ordna all byråkrati och därmed accepterat dig som buksvåger.

Tjänat på att låta dig stå för fiolerna?

Ja då är det antingen en fattiglapp eller en snål fan.

Känner han överhuvud taget till dig?

Det är inte ovanligt att thaitjejer kan ha flera "pojkvänner" som inte känner till varandras existens.

Hon älskar naturligtvis dem alla så väldigt mycket.

 

Du skrev att hon gick till jobbet som vanligt...…

Ett jobb du ordnat till henne?

Thairestaurang?

Massagesalong?

Vad arbetade hon med i Thailand?

 

Ja det där jobbet kom fram lite hastigt!!  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Verkar som du blivit ordentligt utnyttjad

och det är du inte ensam om att ha blivit

det kan många här vidimera.

 

Om det nu är som du förmodar att de bägge tillsammans utnyttjat dig

så verkar det vara en skum figur som hon lämnat dig för

eftersom han inte själv "tagit hit" henne utan låtit dig ordna all byråkrati och därmed accepterat dig som buksvåger.

Tjänat på att låta dig stå för fiolerna?

Ja då är det antingen en fattiglapp eller en snål fan.

Känner han överhuvud taget till dig?

Det är inte ovanligt att thaitjejer kan ha flera "pojkvänner" som inte känner till varandras existens.

Hon älskar naturligtvis dem alla så väldigt mycket.

 

Du skrev att hon gick till jobbet som vanligt...…

Ett jobb du ordnat till henne?

Thairestaurang?

Massagesalong?

Vad arbetade hon med i Thailand?

 

ja jag fixade jobbet till hon sa upp sig och bara drog.ett vanligt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Life is a bitch, then you die.... tråkigt och ganska otroligt att du inte hade en aning? 

ja märkte att hin aldrig packa upp riktigt resväskan stod kvar i sovrummet hela tiden

med kläder  i men fattade inte sammanhanget fanns inte på kartan att hon skulle dra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Alarik:

Verkar som du blivit ordentligt utnyttjad

och det är du inte ensam om att ha blivit

det kan många här vidimera.

 

Om det nu är som du förmodar att de bägge tillsammans utnyttjat dig

så verkar det vara en skum figur som hon lämnat dig för

eftersom han inte själv "tagit hit" henne utan låtit dig ordna all byråkrati och därmed accepterat dig som buksvåger.

Tjänat på att låta dig stå för fiolerna?

Ja då är det antingen en fattiglapp eller en snål fan.

Känner han överhuvud taget till dig?

Det är inte ovanligt att thaitjejer kan ha flera "pojkvänner" som inte känner till varandras existens.

Hon älskar naturligtvis dem alla så väldigt mycket.

 

Du skrev att hon gick till jobbet som vanligt...…

Ett jobb du ordnat till henne?

Thairestaurang?

Massagesalong?

Vad arbetade hon med i Thailand?

 

ja det tror att du har rätt  i  att många blivet blåsta men jag kan inte va tyst

jag vill ha gång ett snack man kan inte göra så här utan att det straffar sig.

och då menar jag att uppehållstillståndet ska upphävas och dom blir avisad från sverige

det är klart att alla förhållande kan krassa , men när det är uppenbart planering bakom så ska det

det inte gå som dom planerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev mat:

ja det tror att du har rätt  i  att många blivet blåsta men jag kan inte va tyst

jag vill ha gång ett snack man kan inte göra så här utan att det straffar sig.

och då menar jag att uppehållstillståndet ska upphävas och dom blir avisad från sverige

det är klart att alla förhållande kan krassa , men när det är uppenbart planering bakom så ska det

det inte gå som dom planerat.

Ja hon har väl uppenbarligen då fått UT på felaktiga grunder och de borde väl ändå Migrationsverket intressera sig för.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mat:

ja det tror att du har rätt  i  att många blivet blåsta men jag kan inte va tyst

jag vill ha gång ett snack man kan inte göra så här utan att det straffar sig.

och då menar jag att uppehållstillståndet ska upphävas och dom blir avisad från sverige

det är klart att alla förhållande kan krassa , men när det är uppenbart planering bakom så ska det

det inte gå som dom planerat.

Förstår att det känns jävligt för dig.

Hur verkade hennes föräldrar?

Prat om pengar?

Blev det någon diskussion om Sin sod?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
11 timmar sedan, skrev mat:

Träffade en Thai tjej på thaicupid för några år sen .hon besökte mig i Sverige två gånger besök visum, jag besökte henne och hennes familj i thai

två gånger. I augusti 2017söker vi uppehållstillstånd med anknytning . fick visum i två år klart i början på maj 2019

väntetiden på uppehållstillståndet blev 19 månader. hon kommer till Sverige 17 maj 2019.

Vi hade daglig kontakt på  mail , hon öste verkligen sin kärlek över mig, och jag över hon  vad hon längtade till mig

och att få flytta till Sverige och mig och börja ett nytt liv här och jag såg verkligen i mot att börja ett liv med hon

vi pratade ofta om en framtid tillsammans.

Skickade pengar" inga stora summer" för uppehåll till hon och familj för hon saknade jobb.

Väl här så var hon mycket lycklig "hennes egna ord" att vara här så går vi till skattemyndigheten för registera och söker svensk personnummer.

Pesonnummer kommer efter tre veckor .vi beställer tid för Id kort hos skatte myndigheten den 17/6 sent eftermiddag

Hon går till jobbet som vanligt på morgonen jag jobba sen kväll, kommer hem sen kväll hon är borta har packat och lämnat huset

det ligger lapp på bordet hon skriver att hon flyttat vet ej var hon tagit vägen och inte varför.

Hon blockar mig på fb och vänner vi har,

Sen visar sig det hon flyttat till en kille i en annan stad ,efter bara exakt månad hos mig

 Det visar sig Hennes nya kille och hon har haft kontakt även under våran relation han har även besök henne i thai bild bevis finns på fb

Det är ingen tvekan om att dom planerat det hela, att hon utnyttjat mig att få uppehålls tillstånd till Sverige 

när alla papper var klara så flyttade hon Allt har jag har jag fått betala.

Nu befinner hon sig i Sverige på helt fel grunder.

Jag är mycket lessen över det här och känner mig totalt utnyttjad och besviken arg .

Jag anser att hennes uppehålls tillstånd ska ogiltigas och att hon ska få ska åka tillbaks till Thailand 

Och att hon får söka nytt visum från Thailand på nya villkor.

Hoppas att Sverige och migrationsverket markerar att så här gör man inte

o avsätt vilket land man sökeri från 

Det är så fullt gjort och så dåligt hoppas nu att migrationsverket nu visar andra att är man o ärlig så åker man ut ur landet

 

Nu är det 23-24 år sedan vi sökte uppehållstillstånd (UT) för frugan så reglerna har väl kanske ändrats.

 

Som jag förstår det så sökte ni UT 2017 och fick det beviljat 2019 och då gäller väl en "prövotid" på 2 år mellan er från den dag hon fick sitt UT beviljat eller inresestämpel i passet till Sverige med några intervjuer av er på Immigrationsverket (IM) för att kolla så att era uppgifter överensstämmerdet av det ni berättar och efter först 2 år får hon sitt permanenta uppehållstillstånd och kan betraktas som svensk utan medborgarskap men med samma skylldigheter och rättigheter som en svensk och kan göra vad hon vill.

 

Om det är sant de du skriver så är det väl bäst att du tar kontakt med IM för att berätta vad som hänt får rätt information och att du får veta vilka regler som gäller och att de sparkar ut kärringaset från Sverige.

Jag hade gjort allt som stod i min makt för att jävlas med thaitjejen och den nya killen men det är jag det.    

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte tänka mig annat än att hon får sitt 2 åriga (prövotids) UT indraget då hon uppenbarligen fått det på felaktiga grunder.

Återkom gärna med svaret du får från IM.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se det från den positiva sidan; du slapp ifrån den här bedragerskan utan att det kostade en förmögenhet! 

Hennes andra kille kan ju inte vara den skarpaste kniven i lådan....

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
14 minuter sedan, skrev Muimatt:

Se det från den positiva sidan; du slapp ifrån den här bedragerskan utan att det kostade en förmögenhet! 

Hennes andra kille kan ju inte vara den skarpaste kniven i lådan....

Ja har hon blåst en kan hon ju blåsa två eller fler.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, stefan5300 said:

Ja har hon blåst en kan hon ju blåsa två eller fler.

Det här är garanterat inte första snubben hon tutar.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Mankan:

Tråkigt för dig. Jag andar att du kontaktat migrationsverket för att få dem att överväga ett återkallande men jag antar att det kan bli svårt.

 

Överväga ett återkallande?

 

Varför då?

 

Alla har väl rätt att träffa någon ny partner.

 

Jag förstår att trådskaparen känner sig lurad och besviken men att folk träffar nya partners och är otrogna är väl inget som myndigheterna kan göra något åt.

 

Det är väl bara att spotta i nävarna och antingen söka en ny thailändska på nätet eller åka ner till några barer och skaffa sig en ny flickvän.

 

Bättre lycka nästa gång som det heter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
48 minuter sedan, skrev Muimatt:

Det här är garanterat inte första snubben hon tutar.

Antagligen ett fullblodsproffs men finns det verkligen sådana thailändska bedragerskor på dejtingsidor, trodde det var mammas och pappas flickor allihopa:rotfl::rotfl:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Antagligen ett fullblodsproffs men finns det verkligen sådana thailändska bedragerskor på dejtingsidor, trodde det var mammas och pappas flickor allihopa:rotfl::rotfl:.

Men tror inte det är lätt att få flera Schengen visum/UT på rad efter varandra med olika försörjare, syns med all säkerhet i databasen.

Detta var nog ett väl uträknat  scam, den andre uppfyllde säkert inte kraven bostad/inkomst, så de behövde en målvakt.

Visumet kommer naturligtvis att bli indraget, och troligen klarar inte den nya kraven för att ta över garanti-rollen om nu det är möjligt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu är det 23-24 år sedan vi sökte uppehållstillstånd (UT) för frugan så reglerna har väl kanske ändrats.

 

Som jag förstår det så sökte ni UT 2017 och fick det beviljat 2019 och då gäller väl en "prövotid" på 2 år mellan er från den dag hon fick sitt UT beviljat eller inresestämpel i passet till Sverige med några intervjuer av er på Immigrationsverket (IM) för att kolla så att era uppgifter överensstämmerdet av det ni berättar och efter först 2 år får hon sitt permanenta uppehållstillstånd och kan betraktas som svensk utan medborgarskap men med samma skylldigheter och rättigheter som en svensk och kan göra vad hon vill.

 

Om det är sant de du skriver så är det väl bäst att du tar kontakt med IM för att berätta vad som hänt får rätt information och att du får veta vilka regler som gäller och att de sparkar ut kärringaset från Sverige.

Jag hade gjort allt som stod i min makt för att jävlas med thaitjejen och den nya killen men det är jag det.    

 

 

de är klart de sant jag säger  im har fått samma brev som jag skrivet här +lite till

håller med hon ska ut och kommer att göra allt för det " va skönt det skulle va om deras plan sprack " så hon fick åka hem och söka nytt ,tar sin tid att få ett nytt visa

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
14 minuter sedan, skrev mat:

de är klart de sant jag säger  im har fått samma brev som jag skrivet här +lite till

håller med hon ska ut och kommer att göra allt för det " va skönt det skulle va om deras plan sprack " så hon fick åka hem och söka nytt ,tar sin tid att få ett nytt visa

Jo jag tror dig men nästan alltid får man ju bara höra en av parterna, om hon skulle utvisas av anledningen du skrivit så kan det nog bli besvärligare med nästa visum ansökan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Nyttig tankeställare, det finns mycket att vara vaksam på. Hoppas att du repar dig, både känslomässigt och ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Överväga ett återkallande?

 

Varför då?

 

Alla har väl rätt att träffa någon ny partner.

 

Jag förstår att trådskaparen känner sig lurad och besviken men att folk träffar nya partners och är otrogna är väl inget som myndigheterna kan göra något åt.

 

Det är väl bara att spotta i nävarna och antingen söka en ny thailändska på nätet eller åka ner till några barer och skaffa sig en ny flickvän.

 

Bättre lycka nästa gång som det heter.

 

BTT

Ja du, kanske för att hon tillsynes fått sitt UT på felaktiga grunder. Hon har alltså ljugit om det som ligger till grund för myndighetsbeslutet vilket borde ligga i Migrationsverkets intresse. De är ju i alla fall lite allvarligare än att till vardags skriva lögner på ett internetforum. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Godtrogna är vi nog alla lite till mans. Eller nöden har ingen lag.

Den kille eller man thaitjejen nu bor hos är kanske för henne hennes livs stora kärlek, vem vet.

Dina känslor för henne gjorde troligtvis att du inte märkte vad hon kände eller hur hennes var.

Begrunda noga er relation innan du fördömer henne totalt och varför i efterhand förstöra för henne.

Bättre att förlåta för att senare glömma och gå vidare.

För övrigt är du inte den förste som drabbas av att thaitjejen byter partner.

Har några bekanta som drabbats av liknade scenario, dessa har dock varit på det igen och fixat hem nytt damsällskap.

Det är en avsevärd skillnad att umgås med en farang i Thailand för att senare leva ihop med samme person i svensk vardag.

Efter vad jag kunnat läsa ut av din historia har troligtvis tjejen aldrig varit speciellt attraherad av dig, du har bara varit ett "nödvändigt" redskap för att komma bort från den thailändska misären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...