Jump to content
IGNORERAD

By the way


Batting

Recommended Posts

Hur tror ni att det kommer att gå med rökförbudet i de Thailändska hemmen?
Känns det inte som om man går lite fort fram här?
I Sverige har man ju förbjudit rökning på ett flertal ställen innan man beslöt sig för förbud på restauranger, pubar och nu uteserveringar, hållplatser o.s.v.
Thailand förbjuder rökning på vissa stränder, innan man *Pang, Bom* drämmer till med rökförbud hemma i det egna hemmet.
Och känner jag Thailand rätt så kommer det bli löjligt höga straff.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Hur tror ni att det kommer att gå med rökförbudet i de Thailändska hemmen?
Känns det inte som om man går lite fort fram här?
I Sverige har man ju förbjudit rökning på ett flertal ställen innan man beslöt sig för förbud på restauranger, pubar och nu uteserveringar, hållplatser o.s.v.
Thailand förbjuder rökning på vissa stränder, innan man *Pang, Bom* drämmer till med rökförbud hemma i det egna hemmet.
Och känner jag Thailand rätt så kommer det bli löjligt höga straff.

New ‘no smoking law’ is not banning smoking in homes – Thai health official

Lertpanya, head of the Department of Women’s Affairs and Family Development, explained that the law does not seek to ban smoking in people’s homes.

 

Källa:

https://thethaiger.com/hot-news/environment/new-no-smoking-law-is-not-banning-smoking-in-homes-thai-health-official

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Broskan:

New ‘no smoking law’ is not banning smoking in homes – Thai health official

Lertpanya, head of the Department of Women’s Affairs and Family Development, explained that the law does not seek to ban smoking in people’s homes.

 

Källa:

https://thethaiger.com/hot-news/environment/new-no-smoking-law-is-not-banning-smoking-in-homes-thai-health-official

 

//Broskan

Hummm, det är bara förbjudet om man bor tillsammans med någon som inte gillar rök, eller hur ska man tyda den nya lagen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Summa kardemumma, ingen bryr sig de nya lagarna....röks som vanligt på restauranger etc.

Möjligen lite restriktivare utanför myndighetshus, etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Batting:

Hur tror ni att det kommer att gå med rökförbudet i de Thailändska hemmen?
Känns det inte som om man går lite fort fram här?
I Sverige har man ju förbjudit rökning på ett flertal ställen innan man beslöt sig för förbud på restauranger, pubar och nu uteserveringar, hållplatser o.s.v.
Thailand förbjuder rökning på vissa stränder, innan man *Pang, Bom* drämmer till med rökförbud hemma i det egna hemmet.
Och känner jag Thailand rätt så kommer det bli löjligt höga straff.

Det går säkert, som ofta annars, att ge polismannen en liten muta,

så släpper han nog gärna en inpyrd rökare......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...