Jump to content
ReKa

Tiggare / begpackers

Recommended Posts

Mankan
7 timmar sedan, skrev Batting:

Jaha så tiggarna har du inget emot?

Jo jag tycker vi ska förbjuda tiggeri i hela landet.

• Ge karma 2
  • Gilla 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

GreenValley
7 minuter sedan, skrev Mankan:

Vadå lura medborgarna? Tror du att skattemedlen kommer från en outtömlig kassako? Det du ger till en grupp blir en annan utan om inte medlen är obegränsade. Så enkelt är det.

Klart att han tror det, han håller ju till på vänsteryttern.

• Ge karma 4

Sakhon
8 timmar sedan, skrev Batting:

Det är när man lurar medborgarna att ställa svaga grupper mot varandra som det blir fel.
Då kan medborgarna bråka om det medan någon pellejöns piper iväg och köper NUON för en summa som hela kostnaden för socialtjänsten att framstå som kaffepengar.
Nåja kanske inte alla medborgare, bara sådana där lättlurade som du, dig fintar de ju lätt bort sedan höjer de sina egna löner o.s.v. 

Sedär, "även en blind höna finner ett korn ibland", så där fick du ju till en poäng bland alla dina tokerier.

Jag håller med, den flinande subban som hade huvudansvaret för den vansinnesaffären, borde hängas upp i hälsenorna tills flinet går över.

• Ge karma 3

Batting
2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Detta med att betala folk för att dom ska förnedra sig det måste vara en speciellt sorts människor som går igång på det.

Om tiggaren råkar avvika då går drevet igång drirekt:

"var är tiggaren ? , bara försvinna så där, vad har hänt ?, min tiggare på drift, inte bra"

Öh...vad? :35:

• Snurrigt 1

Batting
2 timmar sedan, skrev ReKa:

Tack, men jag föredrar att sitta utanför din Lidl en solig sommardag och med två påsar 7,2:or som sällskap :-)
Men nej, jag tycker inte det är en god handling att skänka pengar åt tiggarna. 
Anledningar är bl.a. att man minskar deras möjlighet att ta sig ur tiggandet, man riskerar att stödja människohandel, och man hjälper till att splittra familjer där barn lämnas föräldralösa i hemlandet.

Du tror att de skiter i att arbeta, tar sig istället genom en del av Europa upp till ett kallt land för att få sitta utanför en livsmedelsaffär för att tigga?
Dom har nått sitt mål att slopa arbeta för att i detta kalla land så kan de få Battings pantkvitton.
Tror du verkligen att det skulle vara så lönsamt?
I så fall så tycker jag att du genast ska sätta dig utanför närmsta Lidl eller MAXI!

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Batting
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Det var alltså nån företrädare för en kommun i södra Sverige som sa något (oklar exakt vad) men som då betydde att de där högerkommunerna skulle ge tiggarna jobb.

OK🤪

Som sagt var...du behöver inte tro på vad jag skriver, men tänk så här.
Tror du verkligen att någon skulle förbjuda tiggeri utan att producera en fjantig lögn om varför?

Batting
2 timmar sedan, skrev Mankan:

För deras uppehälle. Sanering efter deras bosättningar, utnyttjande av sjukvård och andra samhällsfunktioner, stölder med mera. 

Kostnader för att sitta utanför Lidl?

Batting
1 timme sedan, skrev Mankan:

Vadå lura medborgarna? Tror du att skattemedlen kommer från en outtömlig kassako? Det du ger till en grupp blir en annan utan om inte medlen är obegränsade. Så enkelt är det.

Ja du är uppenbarligen lurad.

Batting
1 timme sedan, skrev Mankan:

Jo jag tycker vi ska förbjuda tiggeri i hela landet.

Du som är så orolig för Svensk Ekonomi tror att den står eller faller med tiggarnas vara eller inte vara...jösses!
Hur pantad får man bli?

Batting
35 minuter sedan, skrev Sakhon:

Sedär, "även en blind höna finner ett korn ibland", så där fick du ju till en poäng bland alla dina tokerier.

Jag håller med, den flinande subban som hade huvudansvaret för den vansinnesaffären, borde hängas upp i hälsenorna tills flinet går över.

Gärna tillsammans med Reinfeldt och Borg som fegt påstod sig vara heeelt ovetande.

• Fint 2
  • Snurrigt 1

ReKa
5 timmar sedan, skrev Batting:

Du tror att de skiter i att arbeta, tar sig istället genom en del av Europa upp till ett kallt land för att få sitta utanför en livsmedelsaffär för att tigga?
Dom har nått sitt mål att slopa arbeta för att i detta kalla land så kan de få Battings pantkvitton.
Tror du verkligen att det skulle vara så lönsamt?
I så fall så tycker jag att du genast ska sätta dig utanför närmsta Lidl eller MAXI!

Hur i hela världen lyckades du få mitt inlägg till dessa påståenden i dina frågor? Du måste vara yrkespolitiker då du vrider hela diskussionen kors & tvärs.
Men för att svara på dina frågor, som egentligen inte angår mig, så är svaret på alla: Nej.

Däremot undrar jag om du tror att dina pantkvitton är en bra lösning som på sikt kommer att lösa tiggeriproblemen.

• Ge karma 7

ReKa
1 timme sedan, skrev hamnoi:

Tycker du borde googla och läsa om prästen/kyrkan som utbildade ett gäng romer i bärplockning för att de skulle bli självförsörjande.

Ja, du kan säkert gissa att de var tillbaka utanför Ica inom en vecka, för mycket slit för samma pengar. Så de valde ”hej hej livet” istället.

Nu tror jag givetvis inte att det här gäller alla, men det visar att alla inte är beredda att ta i för att få mat på bordet.

Jag trodde du skämtade aprillo, men icke. 9 dagar orkade dom plocka bär, sen satt dom i solgasset vid Ica igen.
http://hotpot.se/politik/kyrkan-forsokte-lara-eu-migranter-plocka-bar-misslyckat-projekt/

• Ge karma 3
  • Haha 2

Mankan
9 timmar sedan, skrev Batting:

Som sagt var...du behöver inte tro på vad jag skriver, men tänk så här.
Tror du verkligen att någon skulle förbjuda tiggeri utan att producera en fjantig lögn om varför?

Ja absolut det behövs inga lögner för att förbjuda tiggeri.

Kostnader för att sitta utanför Lidl?

Kostnader för att dessa människor uppehåller sig i Sverige. Men det förstod du säkerligen eftersom det var det jag skrev. Din argumentationsteknik verkar bygga på att medvetet missförstå varje inlägg och svara med goddag yxskaft.

Ja du är uppenbarligen lurad.

Jaså det börjar bli tomt på argumentation helt här uppenbarligen.

Du som är så orolig för Svensk Ekonomi tror att den står eller faller med tiggarnas vara eller inte vara...jösses!
Hur pantad får man bli?

När skrev jag att den svenska ekonomin står och faller med tiggarna?

Jaså är jag pantad? kan du inte hitta några grövre uttryck att slänga på mig?

• Ge karma 1

Kenneth4618

Är denna tråd en variant av Brasses enmansband ?

Nu dyker nog inläggspolisen upp igen :big_smile:

• Haha 2