Jump to content
ReKa

Tiggare / begpackers

Recommended Posts

Mankan
1 timme sedan, skrev Batting:

Ska hitresta tiggare ha empati...för vem menar du?
Nä jag förstår vad du menar, men det var oklart.
Ett problem som man kan avhjälpa genom att avbeställa några JAS-plan bör man inte lasta någon enskild för.
Men hela eran ide' går ju ut på att skuldbelägga och ställa utsatta grupper mot varandra så någon slags fördelningspolitik går väl inte hem.

Det där med att ställa grupper mot varandra är väl ett faktum och inget man ska hänga budbäraren för. Det du ger den ena blir en annan utan. Det är liksom enkel mattematik,  Förr eller senare tar någon annans pengar slut.

• Ge karma 5

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

berlitz
1 timme sedan, skrev Batting:

Jo, kan du fixa det?

Jag är väl för 1000an inte deras hemländer

• Haha 1

ReKa
11 timmar sedan, skrev Batting:

Ja jag vet att ni ser godhet som något fel, om det nu ens är någon godhet. 
Skulle du vilja ha ett pantkvitto från mig?
Skulle du se det som en god handling?

Jag förstår inte riktigt syftet med frågorna men ja, jag vill gärna ha dina pantkvitton. 

God handling? Nja, snarare lite konstig handling. 

• Haha 1

Batting
On 2019-07-08 at 19:34, skrev Tommy:

En liten klapp på ryggen skall du ha för att du ger dina pantkvitton till tiggarna utanför MAXI!

Jag har några gånger gett pantkassen till kvinnorna utanför WILLYS, så de får panta själva, och känna att de jobbat för pengarna!

MVH

Ja det har hänt att de kommit och viljat ta över kassen med pantflaskor så de är ju inte alls ovilliga att göra det själva.

Batting
On 2019-07-08 at 19:41, skrev Mankan:

Ja eftersom det är ditt påstående att högerkommuner uttalat att det ska skaffa jobb till tiggarna så är det väl inte mer än rätt att du preciserar dig om vem som sagt det? 

Ja det var en företrädare för en kommun i södra sverige som sa det, men du behöver ju inte tro mig. Jag kan inte bry mig mindre.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Batting
On 2019-07-08 at 19:44, skrev Mankan:

Ja pantkvittona räcker nog inte till. Du får nog lätta på plånboken om det ska motsvara kostnaderna.

Kostnaderna för vad?

Batting
On 2019-07-08 at 19:49, skrev Mankan:

Ja nu är det ju inte dessa anhörighetsinvandrare som kommer sitta utanför Lidl. Dom ska vi alla skattebetalare försörja med bidrag.

Jaha så tiggarna har du inget emot?

Batting
On 2019-07-08 at 20:02, skrev Mankan:

Det där med att ställa grupper mot varandra är väl ett faktum och inget man ska hänga budbäraren för. Det du ger den ena blir en annan utan. Det är liksom enkel mattematik,  Förr eller senare tar någon annans pengar slut.

Det är när man lurar medborgarna att ställa svaga grupper mot varandra som det blir fel.
Då kan medborgarna bråka om det medan någon pellejöns piper iväg och köper NUON för en summa som hela kostnaden för socialtjänsten att framstå som kaffepengar.
Nåja kanske inte alla medborgare, bara sådana där lättlurade som du, dig fintar de ju lätt bort sedan höjer de sina egna löner o.s.v. 

Batting
On 2019-07-08 at 20:38, skrev berlitz:

Jag är väl för 1000an inte deras hemländer

Nää...det tror jag inte att jag påstod.

Batting
On 2019-07-09 at 06:45, skrev ReKa:

Jag förstår inte riktigt syftet med frågorna men ja, jag vill gärna ha dina pantkvitton. 

God handling? Nja, snarare lite konstig handling. 

Ja om du sätter dig utan för min Lidl-affär så ska du få mina pant-kvitton, men det ska vara mitt i en snöstorm!
Känns det fortfarande som en god handling?

Nicholas
6 hours ago, Batting said:

Ja om du sätter dig utan för min Lidl-affär så ska du få mina pant-kvitton, men det ska vara mitt i en snöstorm!
Känns det fortfarande som en god handling?

Detta med att betala folk för att dom ska förnedra sig det måste vara en speciellt sorts människor som går igång på det.

Om tiggaren råkar avvika då går drevet igång drirekt:

"var är tiggaren ? , bara försvinna så där, vad har hänt ?, min tiggare på drift, inte bra"

• Ge karma 4

Mankan
7 timmar sedan, skrev Batting:

Ja det var en företrädare för en kommun i södra sverige som sa det, men du behöver ju inte tro mig. Jag kan inte bry mig mindre.

Det var alltså nån företrädare för en kommun i södra Sverige som sa något (oklar exakt vad) men som då betydde att de där högerkommunerna skulle ge tiggarna jobb.

OK🤪

• Haha 4

Mankan

Kostnaderna för vad?

För deras uppehälle. Sanering efter deras bosättningar, utnyttjande av sjukvård och andra samhällsfunktioner, stölder med mera. 

• Ge karma 6

Mankan

Det är när man lurar medborgarna att ställa svaga grupper mot varandra som det blir fel.
Då kan medborgarna bråka om det medan någon pellejöns piper iväg och köper NUON för en summa som hela kostnaden för socialtjänsten att framstå som kaffepengar.
Nåja kanske inte alla medborgare, bara sådana där lättlurade som du, dig fintar de ju lätt bort sedan höjer de sina egna löner o.s.v. 

Vadå lura medborgarna? Tror du att skattemedlen kommer från en outtömlig kassako? Det du ger till en grupp blir en annan utan om inte medlen är obegränsade. Så enkelt är det.

• Ge karma 5