Mankan Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 (ändrad) 23 minuter sedan, skrev hobbe: Så i de flesta andra europeiska länder finns inget tiggeri ? Mankan for statsminister då löser sig alla problem .............. mvh Hobbe Jag har själv reagerat när jag rest i Europa att jag sällan ser tiggeriet vi har i Sverige någon annanstans. Men visst förekommer det säkert till viss del i någon form även i länder som har förbud och restriktioner men inte på samma sätt som i Sverige. Så du tror inte Hej hej tiggarna kommer att resa härifrån om vi får ett tiggeriförbud eller vad menar du? Ändrades Juli 11, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 21 minuter sedan, skrev hobbe: Det Det är nog skillnad söderut och norrut vad gäller aggressiviteten hos tiggarna. Här där jag bor (Ö-vik) så möts man oftast bara av ett "Hej-Hej" och inge kopp upp i ansiktet. Har personligen aldrig mött ett aggressivt beteende. Hade jag gjort det hade jag blivit förbannad. Så jag brukar ge dom ett Hej tillbaka ,vilket jag även gör till dom som jag möter när jag promenerar. Mvh Hobbe Har själv börjat gå till en annan butik för att panta. Närmaste butiken har 2 påskkärringar som först högljutt tigger om panten, och när de inte får den ställer de sig bredvid när man pantar och fortsätter tjata tills man är klar. Självklart ett ilandsproblem, men om jag skulle behandla folk på stan likadant skulle jag bli inlåst. Dessutom där jag bor (Sthlm) är tiggeriet organiserat, där herrar med jämna mellanrum kommer och hämtar kollekten. Tragiskt, men det är inte överallt de upplevs som positivt i stadsbilden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 58 minuter sedan, skrev Mankan: Jag har själv reagerat när jag rest i Europa att jag sällan ser tiggeriet vi har i Sverige någon annanstans. Men visst förekommer det säkert till viss del i någon form även i länder som har förbud och restriktioner men inte på samma sätt som i Sverige. Så du tror inte Hej hej tiggarna kommer att resa härifrån om vi får ett tiggeriförbud eller vad menar du? Jag förnekar inte att det är ett problem med tiggeri. Jag är bara inte lika säker som du att "den enda lösningen är ett förbud som man har i de flesta andra europeiska länder ". Och att det skulle lösa problemet . Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 1 timme sedan, skrev frogfish: Har själv börjat gå till en annan butik för att panta. Närmaste butiken har 2 påskkärringar som först högljutt tigger om panten, och när de inte får den ställer de sig bredvid när man pantar och fortsätter tjata tills man är klar. Självklart ett ilandsproblem, men om jag skulle behandla folk på stan likadant skulle jag bli inlåst. Dessutom där jag bor (Sthlm) är tiggeriet organiserat, där herrar med jämna mellanrum kommer och hämtar kollekten. Tragiskt, men det är inte överallt de upplevs som positivt i stadsbilden. Upplever inte på något sätt att det skulle vara positivt i statsbilden. Jag bryr mig helt enkelt inte att det sitter någon utanför affären så länge dom uppför sig som dom gör här. Kan dock inte förstå hur affärsinnehavare låter såna (som du beskriver) vara kvar om dom stör kunderna. Förr var det liknande problem med a-lagarna och det var inga problem att få bort dom (här iaf) Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 10 minuter sedan, skrev hobbe: Upplever inte på något sätt att det skulle vara positivt i statsbilden. Jag bryr mig helt enkelt inte att det sitter någon utanför affären så länge dom uppför sig som dom gör här. Kan dock inte förstå hur affärsinnehavare låter såna (som du beskriver) vara kvar om dom stör kunderna. Förr var det liknande problem med a-lagarna och det var inga problem att få bort dom (här iaf) Mvh Hobbe De får göra väldigt lite för att styra upp, de riskerar att bli anmälda själva. Rättigheter lär sig folk fort. Även stor risk för skadegörelse. Dessutom är de hotfulla om man ifrågasätter dem (påskfolket). Men det är det nya Sverige, såhär var det inte när jag växte upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 25 minuter sedan, skrev frogfish: De får göra väldigt lite för att styra upp, de riskerar att bli anmälda själva. Rättigheter lär sig folk fort. Även stor risk för skadegörelse. Dessutom är de hotfulla om man ifrågasätter dem (påskfolket). Men det är det nya Sverige, såhär var det inte när jag växte upp. Det nya Sverige 😞 http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/ Väldigt många zigenare har aldrig och vill aldrig bli en del av något samhälle, någonstans. Åker alltid runt och ska leva på andra. Sitter t.o.m. utanför sjukhus och stör människor i nöd och som lider, allt för att gnida åt sig något från någon annan. Som tack skitar de ner och förstör. Förbjud skiten! / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 3 minuter sedan, skrev SatanG: Det nya Sverige 😞 http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/ Väldigt många zigenare har aldrig och vill aldrig bli en del av något samhälle, någonstans. Åker alltid runt och ska leva på andra. Sitter t.o.m. utanför sjukhus och stör människor i nöd och som lider, allt för att gnida åt sig något från någon annan. Som tack skitar de ner och förstör. Förbjud skiten! / SatanG Jag förstår faktiskt inte varför media är så skitnödigt när det gäller sånt här. De ska rapportera det de ser, inte vara nåt filter som bestämmer vad som ska visas. Månade man om de som verkligen behöver hjälp så skulle de inte mörka. De som verkligen är i behov av att tigga är inte heller så förtjust i tiggarmaffian. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 5 minuter sedan, skrev frogfish: Jag förstår faktiskt inte varför media är så skitnödigt när det gäller sånt här. De ska rapportera det de ser, inte vara nåt filter som bestämmer vad som ska visas. Månade man om de som verkligen behöver hjälp så skulle de inte mörka. De som verkligen är i behov av att tigga är inte heller så förtjust i tiggarmaffian. Större delen av journalistkåren är som som bekant dragna åt ett vist politiskt håll där deras ideologi går ut på att förneka alla problem som har med migranter och migration att göra. Det skulle därmed vara självmord att visa verkligheten Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 8 minuter sedan, skrev frogfish: Jag förstår faktiskt inte varför media är så skitnödigt när det gäller sånt här. De ska rapportera det de ser, inte vara nåt filter som bestämmer vad som ska visas. Månade man om de som verkligen behöver hjälp så skulle de inte mörka. De som verkligen är i behov av att tigga är inte heller så förtjust i tiggarmaffian. Nä, är länge sedan det fastslogs att det ofta rörde sig om organiserad brottslighet och människohandel, sedan sitter vänsterfolket helt offside och gapar om att de gör goda gärningar (oftast med andras pengar förstås). / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 2 minuter sedan, skrev SatanG: Nä, är länge sedan det fastslogs att det ofta rörde sig om organiserad brottslighet och människohandel, sedan sitter vänsterfolket helt offside och gapar om att de gör goda gärningar (oftast med andras pengar förstås). / SatanG Det var väl han Lindberg i Aftonblaskan som hånade alla och hävdade att organiserat tiggeri var en "råttan i pizzan". Tycker det är tråkigt när de som påtalar brottslighet och kriminalitet blir brunsmetade av de som lever på andras skattepengar. Om alla bidrog och höll sig till lagen så skulle vi inte ha dessa problem. Men jag vet att jag är en omodern människa, en sån som anser att man sköter sig och är medveten om sina skyldigheter innan man kräver "rättigheter". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 11, 2019 Dela Inlagd Juli 11, 2019 Jag har för det mesta varit EU-vänlig men grundproblemet för det tiggeri vi har i Sverige idag är att länder som Bulgarien och Rumänien inte skulle släppts in i EU. I vart fall inte de hade åtgärdat en rad problem som de har bl.a. med romerna. Kan tycka att EU borde sätta press på dem att åtgärda dessa problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 Detta måste väl vara ett skämt, va?? För att få tigga i Eskilstunas kommun kommer det från och med 1 augusti att krävas ett tillstånd, rapporterar Sveriges Radio. Polisen tar ut en handläggningsavgift på 250 kronor av den som vill ansöka. Men det är oklart hur tiggeritillståndet kommer att utformas, om det ska gälla på flera platser och hur länge det ska gälla. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ItaMar Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 13 timmar sedan, skrev hobbe: Så i de flesta andra europeiska länder finns inget tiggeri ? Mankan for statsminister då löser sig alla problem .............. mvh Hobbe Statsminister kan han inte bli, finns ingen på detta forum som är tillräckligt förvirrad och verklighets frånvarande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 2 timmar sedan, skrev ragson: Detta måste väl vara ett skämt, va?? För att få tigga i Eskilstunas kommun kommer det från och med 1 augusti att krävas ett tillstånd, rapporterar Sveriges Radio. Polisen tar ut en handläggningsavgift på 250 kronor av den som vill ansöka. Men det är oklart hur tiggeritillståndet kommer att utformas, om det ska gälla på flera platser och hur länge det ska gälla. Verkar faktiskt inte vara så. Frågan är vad de ska görs pt dem som att skita i dessa tillstånd? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/jansson-efter-tiggeritillstandet Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 5 timmar sedan, skrev ItaMar: Statsminister kan han inte bli, finns ingen på detta forum som är tillräckligt förvirrad och verklighets frånvarande. Då har du aldrig läst ett endaste inlägg av JK ....................... Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 12, 2019 Dela Inlagd Juli 12, 2019 Problemet kommer att lösa sig av sig självt, hur många är det som går omkring med kontanter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juli 12, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2019 Fast det finns eldsjälar som ställer upp med BankID för att öppna swishkonton åt tiggarna. https://www.skaraborgslanstidning.se/article/oppnar-swish-konto-at-tiggarna-det-har-fungerat-i-goteborg/ (betalartikel) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 13, 2019 Dela Inlagd Juli 13, 2019 21 timmar sedan, skrev ReKa: Fast det finns eldsjälar som ställer upp med BankID för att öppna swishkonton åt tiggarna. https://www.skaraborgslanstidning.se/article/oppnar-swish-konto-at-tiggarna-det-har-fungerat-i-goteborg/ (betalartikel) Vilket vansinne Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juli 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Juli 13, 2019 25 minuter sedan, skrev Mankan: Vilket vansinne Det är nästan så man får en affärsidé. Tillhandahålla Swish åt tiggarna och man behåller 30% som provision Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 Undrar om de väntar på bussen till Blåkulla? Skänkte faktiskt några tjugor i fredags. Till de hemlösa. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 Hobbe fattar du inte att väldigt få tiggare vill bo I en håla som Ö-vik. Tiggarna vill bo vid dom stora fina städerna där det är nära till PK folket som ger pengarna utan motprestation. Eller behöver du mer hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev John Khonken: Hobbe fattar du inte att väldigt få tiggare vill bo I en håla som Ö-vik. Tiggarna vill bo vid dom stora fina städerna där det är nära till PK folket som ger pengarna utan motprestation. Eller behöver du mer hjälp. Ja antingen får vi dom bästa tiggarna eller så är ö-viksbor mindre PK och därmed bättre människor ( eftersom PK folket är dom sämsta enl. dig ) Kan ju vara en kombo också.......... Tror för övrigt att jag klarar mig utan hjälp från dig . Men blir jag ordinerad samma slags mediciner som dig hör jag av mig. mvh hobbe Ändrades Juli 22, 2019 av hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Undrar om de väntar på bussen till Blåkulla? Skänkte faktiskt några tjugor i fredags. Till de hemlösa. Gör en Clirre och citerar mig själv 😉 Enligt den hemlöse mannen hade polisen kollat hans tillstånd på morgonen när de ändå var där och blåste folk när bolaget öppnade. Men hejhejfolket behöver inget tillstånd tydligen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ItaMar Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 19 timmar sedan, skrev hobbe: Ja antingen får vi dom bästa tiggarna eller så är ö-viksbor mindre PK och därmed bättre människor ( eftersom PK folket är dom sämsta enl. dig ) Kan ju vara en kombo också.......... Tror för övrigt att jag klarar mig utan hjälp från dig . Men blir jag ordinerad samma slags mediciner som dig hör jag av mig. mvh hobbe PK folk är inte sämre bara dummare än bättre människor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 On 2019-07-22 at 14:47, skrev hobbe: Ja antingen får vi dom bästa tiggarna eller så är ö-viksbor mindre PK och därmed bättre människor ( eftersom PK folket är dom sämsta enl. dig ) Kan ju vara en kombo också.......... Tror för övrigt att jag klarar mig utan hjälp från dig . Men blir jag ordinerad samma slags mediciner som dig hör jag av mig. mvh hobbe Tack trodde du skulle svika mig. Jag blev väldigt orolig. Nu kan jag sova lugnt igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu