Jump to content
ReKa

Tiggare / begpackers

Recommended Posts

Mankan
Posted (edited)
23 minuter sedan, skrev hobbe:

Så i de flesta andra europeiska länder finns inget tiggeri ?

Mankan for statsminister då löser sig alla problem ..............

mvh Hobbe 

Jag har själv reagerat när jag rest i Europa att jag sällan ser tiggeriet vi har i Sverige någon annanstans. Men visst förekommer det säkert till viss del i någon form även i länder som har förbud och restriktioner men inte på samma sätt som i Sverige. Så du tror inte Hej hej tiggarna kommer att resa härifrån om vi får ett tiggeriförbud eller vad menar du?

Edited by Mankan
  • Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

hobbe
58 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har själv reagerat när jag rest i Europa att jag sällan ser tiggeriet vi har i Sverige någon annanstans. Men visst förekommer det säkert till viss del i någon form även i länder som har förbud och restriktioner men inte på samma sätt som i Sverige. Så du tror inte Hej hej tiggarna kommer att resa härifrån om vi får ett tiggeriförbud eller vad menar du?

Jag förnekar inte att det är ett problem med tiggeri.

Jag är bara inte lika säker som du att "den enda lösningen är ett förbud som man har i de flesta andra europeiska länder ".

Och att det skulle lösa problemet .

Mvh Hobbe

• Fint 1

hobbe
1 timme sedan, skrev frogfish:

Har själv börjat gå till en annan butik för att panta. Närmaste butiken har 2 påskkärringar som först högljutt tigger om panten, och när de inte får den ställer de sig bredvid när man pantar och fortsätter tjata tills man är klar. Självklart ett ilandsproblem, men om jag skulle behandla folk på stan likadant skulle jag bli inlåst.

Dessutom där jag bor (Sthlm) är tiggeriet organiserat, där herrar med jämna mellanrum kommer och hämtar kollekten.

Tragiskt, men det är inte överallt de upplevs som positivt i stadsbilden.

Upplever inte på något sätt att det skulle vara positivt i statsbilden.

Jag bryr mig helt enkelt inte att det sitter någon utanför affären så länge dom uppför sig som dom gör här.

Kan dock inte förstå hur affärsinnehavare låter såna  (som du beskriver) vara kvar om dom stör kunderna.

Förr var det liknande problem med a-lagarna och det var inga problem att få bort dom (här iaf)

Mvh Hobbe

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

frogfish
3 minuter sedan, skrev SatanG:

Det nya Sverige 😞

http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/

Väldigt många zigenare har aldrig och vill aldrig bli en del av något samhälle, någonstans. Åker alltid runt och ska leva på andra.

Sitter t.o.m. utanför sjukhus och stör människor i nöd och som lider, allt för att gnida åt sig något från någon annan. Som tack skitar de ner och förstör.

Förbjud skiten!

/ SatanG

Jag förstår faktiskt inte varför media är så skitnödigt när det gäller sånt här. De ska rapportera det de ser, inte vara nåt filter som bestämmer vad som ska visas.

Månade man om de som verkligen behöver hjälp så skulle de inte mörka. De som verkligen är i behov av att tigga är inte heller så förtjust i tiggarmaffian.

• Ge karma 6

Mankan
5 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag förstår faktiskt inte varför media är så skitnödigt när det gäller sånt här. De ska rapportera det de ser, inte vara nåt filter som bestämmer vad som ska visas.

Månade man om de som verkligen behöver hjälp så skulle de inte mörka. De som verkligen är i behov av att tigga är inte heller så förtjust i tiggarmaffian.

Större delen av journalistkåren är som som bekant dragna åt ett vist politiskt håll där deras ideologi går ut på att förneka alla problem som har med migranter och migration att göra. Det skulle därmed vara självmord att visa verkligheten 

• Ge karma 8
  • Fint 1

SatanG
8 minuter sedan, skrev frogfish:

Nä, är länge sedan det fastslogs att det ofta rörde sig om organiserad brottslighet och människohandel, sedan sitter vänsterfolket helt offside och gapar om att de gör goda gärningar (oftast med andras pengar förstås).

/ SatanG

• Ge karma 9

frogfish
2 minuter sedan, skrev SatanG:

Nä, är länge sedan det fastslogs att det ofta rörde sig om organiserad brottslighet och människohandel, sedan sitter vänsterfolket helt offside och gapar om att de gör goda gärningar (oftast med andras pengar förstås).

/ SatanG

Det var väl han Lindberg i Aftonblaskan som hånade alla och hävdade att organiserat tiggeri var en "råttan i pizzan".

Tycker det är tråkigt när de som påtalar brottslighet och kriminalitet blir brunsmetade av de som lever på andras skattepengar. Om alla bidrog och höll sig till lagen så skulle vi inte ha dessa problem.

Men jag vet att jag är en omodern människa, en sån som anser att man sköter sig och är medveten om sina skyldigheter innan man kräver "rättigheter".

• Ge karma 8

ragson

Detta måste väl vara ett skämt, va??

För att få tigga i Eskilstunas kommun kommer det från och med 1 augusti att krävas ett tillstånd, rapporterar Sveriges Radio. Polisen tar ut en handläggningsavgift på 250 kronor av den som vill ansöka.

Men det är oklart hur tiggeritillståndet kommer att utformas, om det ska gälla på flera platser och hur länge det ska gälla.

• Ge karma 2

ItaMar
13 timmar sedan, skrev hobbe:

Så i de flesta andra europeiska länder finns inget tiggeri ?

Mankan for statsminister då löser sig alla problem ..............

mvh Hobbe 

Statsminister kan han inte bli, finns ingen på detta forum som är tillräckligt förvirrad och verklighets frånvarande.

• Haha 2

Soengsang
2 timmar sedan, skrev ragson:

Detta måste väl vara ett skämt, va??

För att få tigga i Eskilstunas kommun kommer det från och med 1 augusti att krävas ett tillstånd, rapporterar Sveriges Radio. Polisen tar ut en handläggningsavgift på 250 kronor av den som vill ansöka.

Men det är oklart hur tiggeritillståndet kommer att utformas, om det ska gälla på flera platser och hur länge det ska gälla.

Verkar faktiskt inte vara så.

Frågan är vad de ska görs pt dem som att skita i dessa tillstånd?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/jansson-efter-tiggeritillstandet

3687B9BD-822D-44A8-867D-37B7F108A59D.png.727b9f3d77def22cabfddb6d92ada608.png

hobbe
5 timmar sedan, skrev ItaMar:

Statsminister kan han inte bli, finns ingen på detta forum som är tillräckligt förvirrad och verklighets frånvarande.

Då har du aldrig läst ett endaste inlägg av JK .......................

Mvh Hobbe 

• Haha 3