Jump to content
IGNORERAD

Hotell med riktigt bra pool i Pattaya, Tips önskas


Tommy

Recommended Posts

Frugan och grabben skall till Pattaya om ett par veckor.

Jag tar tacksamt emot tips på ett hyfsat hotell med riktigt bra pool, vi brukade ofta åka ner till Jomtien och föredrog Silver sand villa, men önskar nåt bättre och i Pattaya.

Prisklass, upp till 3000 Thb per dygn är OK, gärna centralt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
36 minuter sedan, skrev Tommy:

Frugan och grabben skall till Pattaya om ett par veckor.

Jag tar tacksamt emot tips på ett hyfsat hotell med riktigt bra pool, vi brukade ofta åka ner till Jomtien och föredrog Silver sand villa, men önskar nåt bättre och i Pattaya.

Prisklass, upp till 3000 Thb per dygn är OK, gärna centralt.

 

 

MVH

 

Flipper house på soi 7 har två bra pooler.

 

1400 baht natten.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Katalina är riktigt bra. Soi 7 jomtien. Kanonpool. 2eller 3 rums condo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Arecas pooler är bra även för barn (utan att veta hur gammal barnet är). Centralt läge, dock förekommer vissa byggstörningar för tillfället då man bygger om entrén mot Sol Diana. Areca går just nu bara att nå från andra sidan, via Evergreens ingång.

Enda anledningen till att jag inte längre bor på Areca är att jag inte tycker om att duscha i badkar, för mig är det ett livsfarligt moment att kliva ur karet på ett blött golv. Sådan spänning i livet klarar jag mig utan...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Frugan och grabben skall till Pattaya om ett par veckor.
Jag tar tacksamt emot tips på ett hyfsat hotell med riktigt bra pool, vi brukade ofta åka ner till Jomtien och föredrog Silver sand villa, men önskar nåt bättre och i Pattaya.
Prisklass, upp till 3000 Thb per dygn är OK, gärna centralt.
 
 
MVH


Jag har inte bott på så många hotell i Pattaya. Centara Grand Mirage har dock helt ok pool och transferbussen till Centrals shoppingcenter. Dock så ligger det i Naklua, men då transferbussen existerar så kanske det inte spelar så stor roll.
Priset är väl kanske inte helt optimalt, men det kanske går att få för 3000thb per dygn om man bokar lite längre vistelser.
I övrigt ett ok hotell även om det fanns kineser där.
Kineserna var civiliserade.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla The Fifth, Soi 5 Jomtien till höger om Immigration office.
Ett bra och Prisvärt Hotell.
Bra mat och humana priser i restaurang och Bar.
Bott där ofta, och alltid nöjd.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla The Fifth, Soi 5 Jomtien till höger om Immigration office.
Ett bra och Prisvärt Hotell.
Bra mat och humana priser i restaurang och Bar.
Bott där ofta, och alltid nöjd.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Och i Pattaya får jag rekommendera ett annat favvo hotell. Holiday Inn.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
10 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Kolla The Fifth, Soi 5 Jomtien till höger om Immigration office.
Ett bra och Prisvärt Hotell.
Bra mat och humana priser i restaurang och Bar.
Bott där ofta, och alltid nöjd.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Bra hotell med bra läge. Men om jag inte minns fel så var poolen i skugga mest hela dagen? Om det nu är ett problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Jag har inte bott på så många hotell i Pattaya. Centara Grand Mirage har dock helt ok pool och transferbussen till Centrals shoppingcenter. Dock så ligger det i Naklua, men då transferbussen existerar så kanske det inte spelar så stor roll.
Priset är väl kanske inte helt optimalt, men det kanske går att få för 3000thb per dygn om man bokar lite längre vistelser.
I övrigt ett ok hotell även om det fanns kineser där.
Kineserna var civiliserade.

 

Hmmm...

Det var det hotellet frugan googlade fram.

Lite väl dyrt? Jag såg priser motsvarande 6000Thb.

Speciellt eftersom jag inte åker med på resan...

 

Tack för tipsen, skall kolla igenom dem!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Bra hotell med bra läge. Men om jag inte minns fel så var poolen i skugga mest hela dagen? Om det nu är ett problem?

Solen är vår fiende!

Bara inte poolen är för kall, så är skugga att föredra.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Bra hotell med bra läge. Men om jag inte minns fel så var poolen i skugga mest hela dagen? Om det nu är ett problem?

Inget vidare pool där. Taskiga solstolar. I vintras höll dom på att bugga på tomten bredvid men det kanske är färdigt.

 

Rekar Blue Sky på Soi 5 i Pattaya (bra frukost mycket trevlig personal) eller August på Klang precis vid Second Rd krysset (kanonläge). Båda med bra pooler.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Kolla The Fifth, Soi 5 Jomtien till höger om Immigration office.
Ett bra och Prisvärt Hotell.
Bra mat och humana priser i restaurang och Bar.
Bott där ofta, och alltid nöjd.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Faller på poolen...

 

Funderar på Grand Jomtien Palace, riktigt schyssta pooler, och deras bungalower är precis vid den största poolen https://www.agoda.com/sv-se/grand-jomtien-palace-hotel/hotel/Pattaya-th.html?checkin=2019-07-23&los=1&adults=2&rooms=1&cid=1763336&searchrequestid=812aff6c-76dd-4daa-aa9c-cecef4c7f621&travellerType=-1&tabbed=true

 

Sist vi bodde där var det en massa Ryssar, tror det är ryssägt nu mera, men bra priser och som sagt bra pooler.

 

Hur är ryssplågan i Pattaya/Jomtien i år?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tommy said:

Faller på poolen...

 

Funderar på Grand Jomtien Palace, riktigt schyssta pooler, och deras bungalower är precis vid den största poolen https://www.agoda.com/sv-se/grand-jomtien-palace-hotel/hotel/Pattaya-th.html?checkin=2019-07-23&los=1&adults=2&rooms=1&cid=1763336&searchrequestid=812aff6c-76dd-4daa-aa9c-cecef4c7f621&travellerType=-1&tabbed=true

 

Sist vi bodde där var det en massa Ryssar, tror det är ryssägt nu mera, men bra priser och som sagt bra pooler.

 

Hur är ryssplågan i Pattaya/Jomtien i år?

 

 

MVH

I Pattaya är det väl mest Indier och Kineser i flock som är dom största irritations individerna.

Det är en del Ryssar i Jomtien men inte i samma antal som för 3-4 år sedan.

20181212_165315.jpg

20181212_155125.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hmmm...
Det var det hotellet frugan googlade fram.
Lite väl dyrt? Jag såg priser motsvarande 6000Thb.
Speciellt eftersom jag inte åker med på resan...
 
Tack för tipsen, skall kolla igenom dem!
 
 
MVH



6000 lät dyrt.
Dom har ofta bo 3 dagar betala för två och 10% om man bokar på deras hemsida (som till 99% alltid är billigast)
Du kommer nog inte helt ner till 3000, men med någon kampanj så kanske du inte ligger allt för långt ifrån.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-05 at 00:01, skrev Tommy:

Frugan och grabben skall till Pattaya om ett par veckor.

Jag tar tacksamt emot tips på ett hyfsat hotell med riktigt bra pool, vi brukade ofta åka ner till Jomtien och föredrog Silver sand villa, men önskar nåt bättre och i Pattaya.

Prisklass, upp till 3000 Thb per dygn är OK, gärna centralt.

 

 

MVH

Detta hotel ligger bra till. Två pooler en på varje sida. nära shopping.

http://www.thebayviewpattaya.com/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...