Jump to content
IGNORERAD

Träff kvällar/grill helger.. (Gröndal 16. Maj 2009)


honken

Recommended Posts

Tjena.

Jo, jag är ny här, men efter min resa och läst lite på detta forum så undrar jag om det är så att det förekommer kvällar där medlemmar samlas och snackar och har det kul?

Skulle nämligen tycka det var kul att möta folk som har massa kul att berätta, falang som thai.

Om detta redan förekommer så skulle det va kul att få reda på när och var desa sker.

Mvh

Håkan

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    34

  • honken

    28

  • swedenfarang

    25

  • gubben4906

    18

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Vart finnes du? Jag är på vilken dag som helst i Stockholmsområdet. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vart finnes du? Jag är på vilken dag som helst i Stockholmsområdet. ;)

Tjena grabbhalva.

Det finns en perfekt grillplats längst ut på udden vid Vinterviken (Aspudden/Gröndal)

Det skulle vara skitkul om man hade kunnat samla lite dårar härifrån

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle ju kunna vara jätteenkelt att anordna, man ställer upp ett antal tända kolgrillar. Den som vill får grilla sitt medhavda käk å sitta i gräset och dricka vad man önskar och snacka skit med folk.

Det är inte så väldigt långt till närmsta busshållplats har jag för mej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det skulle ju kunna vara jätteenkelt att anordna, man ställer upp ett antal tända kolgrillar. Den som vill får grilla sitt medhavda käk å sitta i gräset och dricka vad man önskar och snacka skit med folk.

Det är inte så väldigt långt till närmsta busshållplats har jag för mej...

Låter som ett trevligt tillfälle att träffas, kollar Du med Pohlman betr, vädret oxå.

Baa (som tillbringar delar av sommaren på Åsen)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får väl kolla så långt det går med väderprognoser, jag kan fixa grillar och kol o även fixa det övriga logistiska.

Bara jag vet att intresse finns, har ju ingen lust att stå där ensam om ni förstår vad jag menar.

Men jag kollar prognoser inför nästa helg och återkommer m. uppg. så får vi väl se var det landar...//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Finns en viss risk att jag kommer...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns en viss risk att jag kommer...

Det ser jag inte som en risk- det ser jag som en uppenbar fara...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vart finnes du? Jag är på vilken dag som helst i Stockholmsområdet. ;)

Juste, kanske var det där med vart folk befinner sig i landet  ;)

Bor själv i Stockholm, så jag är iaf med på sthlm's möten.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tanke var att försöka träffas längst ut på udden vid Vinterviken som ligger mellan Aspudden och Gröndal.

Där är det både naturskönt och i förekommande fall barnvänligt, att det även är någolunda centralt gör ju inte heller ont.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Risken med sjön är ju att det kan bli lite blåsigt o kallt. Men det ligger kanske i skaplig lä? Googlade lite bilder och det ser fint ut.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Risken med sjön är ju att det kan bli lite blåsigt o kallt. Men det ligger kanske i skaplig lä? Googlade lite bilder och det ser fint ut.

Mer kläder, mer alkohol och ta med någon som kan värma dig.

Jag kommer garanterat ... om jag inte har internettjänst den designerade dagen. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kommer ju som vanligt ensam. Min fru följer aldrig med på något som innefattar svenskar som dricker alkohol..tyvärr.

Men som sagt alkohol värmer!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Kommer ju som vanligt ensam. Min fru följer aldrig med på något som innefattar svenskar som dricker alkohol..tyvärr.

Men som sagt alkohol värmer!

Inte jag heller, men jag kan göra ett undantag.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Odin

Går det inte att åka tvärbannan någon/ några hållplats från liljeholmen.Det var så länge sedan man var i trakterna. Kan jag skulle det vara väldigt trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

J.K. Jag tror att tvärbanan stannar i Gröndal, men kolla på SL.se så får du en korrekt vägbeskrivning.

Sw.F. va synd att frugan tänker så men det kommer förhoppningsvis att finnas många Thai där as well så hon måste ju inte beblanda sej med beskänkta Svennar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Odin

Går det inte att åka tvärbannan någon/ några hållplats från liljeholmen.Det var så länge sedan man var i trakterna. Kan jag skulle det vara väldigt trevligt.

Tvärbanan stannar i gröndal, sen kan man gå, eller ta buss 133 från gröndal (alt liljeholmen där den börjar)  :mdr:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Odin:

Ja, det är ju beklagligt att hon är svårflörtad att få med. Verkar som hon knappt vill umgås med thai heller. Hon har lite dåliga erfarenheter med thai i min hemstad så sedan dess är det inte lätt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sw.f.:

Det beteendet är inte helt ovanligt min fru är likadan, är reserverad mot Thai alltså.

Hon sa nån gång att dom snackar för mycket. Och jag har ju sett att uppe i småbyarna i Dalarna är det nästan inbördeskrig mellan klanerna.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat med Smhi. men deras femdygnsprognos sträcker sej ju bara till Fredag än så länge.

Men det ser iaf. lovande ut, nu e de ju bara att hoppas att det på Lörd.16/5 blir fint väder

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sw.f.:

Och jag har ju sett att uppe i småbyarna i Dalarna är det nästan inbördeskrig mellan klanerna.

Hej Odin,

Hehe...jag är ju från Dalarna, men inte hört eller sett att det skulle vara eller

har varit så tufft i småbyarna.

Men jag har väl missat något.  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer från Älvdalen eller Thaidalen som grannkomunerna har döpt om det till däruppe finns det 3 klaner av Thaitjejer.

Och det är ett jäkla tjafs mellan grupperingarna det har förekommit ``regelrätta´´ slagsmål.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kommer från Älvdalen eller Thaidalen som grannkomunerna har döpt om det till däruppe finns det 3 klaner av Thaitjejer.

Och det är ett jäkla tjafs mellan grupperingarna det har förekommit ``regelrätta´´ slagsmål.

Jaha, då förstår jag...där i norr finns det väl inte

mycket annat att göra.skojar bara.  ;)

``regelrätta´´ slagsmål...mellan damerna?  :whistle:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...