Jump to content
IGNORERAD

Träff kvällar/grill helger.. (Gröndal 16. Maj 2009)


honken

Recommended Posts

Oregistrerad

Ok, nu gör vi det här!

Lördag med start kl 13.00?

Väderprognoserna sträcker sig bara till Fredag, men med lite sunt förnuft så ser de lovande ut.

Be there or be square.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    34

  • honken

    28

  • swedenfarang

    25

  • gubben4906

    18

Mest aktiva i denna tråd

hejsan alla!

ja det låter ju trevligt .

Då blir det väl bara att pallra sig dit då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint.

Så lite klar text.

Nu på lördag 16 Maj i gröndal (gå en liten bit till vattnet). Klockan 13:00

Men den som är duktig på kartor kan väl göra en google/hitta karta och publicera så blir det ingen som kliar sig på huvet och blir osäker och skiter i att komma för att det vart för jobbigt?

Sen kanske lite kontakt nummer:

Jag lämnar mitt då jag jobbar hos en kund i Gröndal 2ggr i veckan så vet jag huffsat hur man tar sig dit, men inte helt säker åt vilket vattenhåll det är  :mdr:

Men mitt nummer är iaf: 073-509 1000

Och Håkan var namnet.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Hej Odin,

Hehe...jag är ju från Dalarna, men inte hört eller sett att det skulle vara eller

har varit så tufft i småbyarna.

Men jag har väl missat något.  ;)

Har du inte märkt att det är två grupperingar mellan thaitjejerna i Borlänge???

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en länk till kartan över Vinterviken hoppas den funkar (jag e inget datasnille precis) Zooma in till steg 8 så ser ni Vinterviken och jag tänkte att vi skulle vara längst ut på udden

Mitt telefon nr. 070-273 31 30

Mvh. Janne

http://www.hitta.se/...&cy=1624668&z=2

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Detta hittade jag på Googles, den blå markeringen med A. SL förklarar att man ska ta Norsborgstunnelbanan och gå 1600 meter från Aspuddens T-banestation. OK, är det fint väder så. Men, frågan är ju om jag törs komma eller :whistle:   Jag verkar ju inte stå så högt i kurs bland vissa på MPR

:wai: gubben :wai:

http://maps.google.s..._gb16dX6Bg&cd=1

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspad att du ska komma Gubben...

Jag hoppas att alla lämnar gamla dispyter vid tangentbordet (för det är där dom hör hemma)

Och i och med att du inte dricker pilsner så lovar jag att jag ska ta en eller två i ditt ställe :drinks: .

Jag ska dessutom bjuda dej på grillad Älgfile med Pepsi Max (om jag inte missminner mej)

Väl mött.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Klart som korvspad att du ska komma Gubben...

Jag hoppas att alla lämnar gamla dispyter vid tangentbordet (för det är där dom hör hemma)

Och i och med att du inte dricker pilsner så lovar jag att jag ska ta en eller två i ditt ställe :drinks: .

Jag ska dessutom bjuda dej på grillad Älgfile med Pepsi Max (om jag inte missminner mej)

Väl mött.

Låter bra Odin, jag dyker upp om vädret är bra.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bra väder så skjuter vi på hela tillställningen. De är ju grundförutsättningen för att det ska funka. Vem f-n vill stå å grilla i regn å snålblåst?

Skulle det bli tjafs så är Durian närmare 2m. lång å elak som tusan så Odin med söner har enough firepower att freda dej.  :tommy:

Haha ska bli kul att träffa dej.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej igen ! de går en buss från liljeholmen nr 133 mot Ekensberg 12:45 åk till hållplats mörtviken , promenera ca 500 m till vinterviken..

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag är en riktig bråkstake :)

Solsken, bärs och grillning kan få vem fan som helst förbannad! :yes:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

hej igen ! de går en buss från liljeholmen nr 133 mot Ekensberg 12:45 åk till hållplats mörtviken , promenera ca 500 m till vinterviken..

Jag tar bussen 12.45 tennek

Quote

Gubben är det inte närmare att gå av vid örnsberg

John Khonken, jag tar bussen som ovan.

:whistle: Enligt Expressen idag så ska det bli soligt Lördag 16/5 och Söndag 17/5. Tyvärr så är prognosen "Östra Svealand" men det brukar inte slå så mycket fel och det är ju en stor fet sol utan moln på.  :whistle:

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Är det inte bra väder så skjuter vi på hela tillställningen. De är ju grundförutsättningen för att det ska funka. Vem f-n vill stå å grilla i regn å snålblåst?

Skulle det bli tjafs så är Durian närmare 2m. lång å elak som tusan så Odin med söner har enough firepower att freda dej.  :tommy:

Haha ska bli kul att träffa dej.

Ha! Våld kan de dumma hålla sig med. Däremot så kommer jag hacka era konton (paypal och ICA alike) om ni börjar bråka. Och jag är _alltid_ online. ;)

Skall bli kul att träffa er allihopa, och iaf mina tidigare debattämnen får gärna florera för min egen räkning om man kan hålla det på en lugn diskussionsnivå.

Synes till helgen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att ta med er kamerorna och använd dom.

Jag och helt säkert andra med mig vill se foto från tillställningen.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Gå av tunnelbanan vid Örnsberg och gå Instrumentvägen längst ner. Gå sen ner vid vattnet och följ gåneg nere vid vattnet så kommer ni rätt.

Jobbar själv där i närheten på lördag så har jag tid över så kommer jag ner en sväng.

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gå av tunnelbanan vid Örnsberg och gå Instrumentvägen längst ner. Gå sen ner vid vattnet och följ gåneg nere vid vattnet så kommer ni rätt.

Jobbar själv där i närheten på lördag så har jag tid över så kommer jag ner en sväng.

Skåneljungen

Ah, skattefritt lördagsjobb?  :mdr:

//Durian, som var tvungen att hjälpa Odin igång med sin dator.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent!

Jag tar familjen och kommer ut! Enda gruset i maskineriet är att ena sonen ska på kalas på Surbrunnsgatan. Måste kolla om han kan åka med någon annan när pappa vill grilla o dricka öl!

Väl mött!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Quote

Ah, skattefritt lördagsjobb?  :mdr:

//Durian, som var tvungen att hjälpa Odin igång med sin dator.

[/quote

Vet inte riktigt vart det står att jag jobbar skattefritt.

Men det får man väl inte göra.

och jag är ju den laglydiga typen. :whistle:

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag kan fixa grillar och kol o även fixa det övriga logistiska.

Annars engångsgrill eller?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En fråga om titeln.

Grilla?

Hur Sköts det?

Vi har varit nere vid Vinterviken å rekat, och det ser väldigt bra ut.

Grillplats finns i en stor cementerad grill.

( Jag hoppas att Durian postar bilder därifrån snart) Vi tillhandahåller kol, engångstallrikar, bestick och skaffar ett nytt grillgaller.

Jag ska också kolla med min andra son om han kan hjälpa till med att transportera folk från tex. Liljeholmens station. Återkommer ang. det

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde en sak... Å för f-n se till att få arselet ur vagnen och förgyll vår tillvaro med Din närvaro...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

( Jag hoppas att Durian postar bilder därifrån snart)

Jag hoppas jag vinner en miljon på lotto.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...