Jump to content
IGNORERAD

Förste svensk i Thailand League?


Esspe

Recommended Posts

3 hours ago, Esspe said:

Buriram får förstärkning. Vet att Niclas Nyhlén spelade lite i något Bangkok lag men inte på den här nivån. Har också för mig att någon hasip/hasip kille lirat där? Fler?

 

https://www.sydsvenskan.se/2019-07-01/rasmus-jonsson-lamnar-hif-for-bra-for-att-inte-hoppa-pa

På den nivån är det nog första gången det inträffar, annars finns det några stycken med dubbla pass. Bl. a finns två i Udons trupp och en i NongBuaPichaya som båda spelar i T2 samt någon/några till i Bkk regioonen. 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två stycken i Port FC. Kevin som bland annat spelat i Djurgården tidigare. Har spelat i svenska u-17 och u-19, men nu "bytt" till Thai u-23.

Elias har spelat i Lund bland annat.

Båda är Thai-svenskar.

 

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns en svensk i Ratchaburi för något år sedan om jag minns rätt.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fans även en i Buriram för 3-4 år sen

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-02 at 08:26, skrev Soengsang:

Fans även en i Buriram för 3-4 år sen

Kommer du ihåg namnet?

 

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Han heter  August Gustafsson kom  till Buriram 2014 men spela ingen match blev utlånad till Surin

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Janne said:

Han heter  August Gustafsson kom  till Buriram 2014 men spela ingen match blev utlånad till Surin

 

 

Gjorde väl inger väsen av sig bland "elefanterna" heller, Udon spelade i samma serie som Surin men kan inte påminna mig ha sett honom. Har ett svagt minne av en svensk i League 3 men, namnet o klubb har jag förträngt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

August Gustafsson Lohaprasert

År
2012–2014
2014
2014
2015
2016–2017
2017–
Klubb
Sverige Gais
Thailand Buriram United
Thailand Surin City (lån)
Thailand Army United
Sverige Gunnilse IS
Sverige Qviding FIF
SM (GM)
4 (0)
0 (0)
12 (2)
2 (0)
21 (5)
30 (1)

 

 

 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Ska kolla marchen Prauchap -Buriram 14 juli  live ,då vi befinner oss i Prauchap så kan man ju som omväxling till strandlivet kolla lite fotboll 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tittade på matchen på Tv:n,han vart utbytt i andra,gjorde väl inget större match,men hela burinam var dåliga,men det regnade mycket så planen var dålig😁👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som Buriram får konkurrens i år. Trött på alla dessa Buriram tröjor som springer omkring överallt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, Esspe said:

Verkar som Buriram får konkurrens i år. Trött på alla dessa Buriram tröjor som springer omkring överallt. 

Det blir ingen konkurrens från Sin City, här är fotbollen lite på dekis sedan Pattaya United såldes och flyttades till Samut Prakan. 

 

Numera får vi njuta av matcher från division fyra, med Pattaya Discovery United. Kvalitén på fotbollen är såpass medioker att man funderar på att själv erbjuda ett inhopp i halvtid, men rätt kul stämning trots allt på matcherna. Nästa säsong går i gång i mars, bara att haka på om du är i stan :-) 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det blir ingen konkurrens från Sin City, här är fotbollen lite på dekis sedan Pattaya United såldes och flyttades till Samut Prakan. 

 

Numera får vi njuta av matcher från division fyra, med Pattaya Discovery United. Kvalitén på fotbollen är såpass medioker att man funderar på att själv erbjuda ett inhopp i halvtid, men rätt kul stämning trots allt på matcherna. Nästa säsong går i gång i mars, bara att haka på om du är i stan :-) 

 

 

Visste inte att det laget sålts. American style.

 

Pattaya hade en hyfsat stor ungdomsturnering när jag tränade pojklag. Vi hade faktiskt lite planer på att delta men det blev Danmark och Holland i stället :) 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det blir ingen konkurrens från Sin City, här är fotbollen lite på dekis sedan Pattaya United såldes och flyttades till Samut Prakan. 

 

Numera får vi njuta av matcher från division fyra, med Pattaya Discovery United. Kvalitén på fotbollen är såpass medioker att man funderar på att själv erbjuda ett inhopp i halvtid, men rätt kul stämning trots allt på matcherna. Nästa säsong går i gång i mars, bara att haka på om du är i stan :-) 

 

 

 

Har alltid lyckats att missa säsongen tidigare, den ligger ju liksom fel om man har semester dec-jan. Inte än ens lyckats pricka in en Swat Cat match i Korat, alltid kommit något emellan. Pga förra årets värme tänkte vi avsluta mars-april i Vietnam men skulle jag vara i Pattis hakar jag gärna på. Kommer till Pattis mitten på oktober ett par dagar för konsulatbesök, vi kanske kan ta en Magge på Tequila baren då?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, Esspe said:

Kommer till Pattis mitten på oktober ett par dagar för konsulatbesök, vi kanske kan ta en Magge på Tequila baren då?

Yes, det ser jag fram emot! :-) . 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Oerhörd dramatik i kväll när Chiang Rai stal guldet från Buri Ram med hjälp av Chiang Mai. CM låg obotligt sist o hade inget att spela för. Buri Ram tog ledningen i början av andra men sen trummade CM på ordentligt. Chiang Rai avgjorde sin match tidigt men Buri Ram måste tappa poäng om CR skulle ta guldet. CM kvitterade på hörna i 87 min. Målskytten blev utvisad då han tog av sig tröjan o fick sitt andra gula. Rasmus Jönsson hade en jättechans att fixa guldet i 90 min men mv räddade o guldet gick till Chiang Rai. Har aldrig sett ett lag som redan åkt ut visa en kämpaglöd o inställning. Dom fira som om dom vunnit guldet o det är helt obegripligt att dom åker ut. 

 

Nakhon Ratchasima klara sig kvar med ett nödrop trots förlust mot Sukothai och det var en riktig biramatch. Chiang Mai var flera klasser bättre. Undrar om den allsvenska avslutningen blir lika dramatisk.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...