Jump to content
IGNORERAD

Min första, men inte sista Thailands resa i bilder... till viss del.

honken
 Dela

Recommended Posts

Tjena.

Kan börja med ett förord:

Ibörjan har jag haft nått emot Thailand då alla berättelser om vad folk åker dit för.

Men jag hängde med en kompis då jag fått tok nog av den svenska vintern som gick mig på nerverna.

2 månaders sparade gick snabbt och så var biljetter och hotell bokat. Och här kommer min resa i ord.

Vi börjar med landstigning i Bangkok, en flygvärd kännde att det va kul att ta en bild på mig med min kamera, så det var bara att spela med.

IMG_0427.JPG

Ball staty på flygplatsen i Bangkok...

IMG_0431.JPG

Taxi med NOS? i think not, vilken skit... det var gas eller nått sånt skit.

IMG_0445.JPG

Nu på Swan inn 4 på Sukumwit rd, soi si (4) *tala thai*

IMG_0446.JPG

IMG_0447.JPG

Första ever tuk tuk resan för mig.. coolt som fan, Leo leo!!!

IMG_0449.JPG

MBK första dagen, ohhh satan va stort det var, och varje våningsplan tog ju fasen aldrig slut.

IMG_0458.JPG

Tid för dagens första öl på Soi si.

Sen brände jag 5000 bath första kvällen i baren.. på mig själv.. ja det gick om man bara dricker sprit som är dyr i import kostnad  :whistle:

IMG_0466.JPG

Dagen efter, bakfull som en gris och vi inväntar vår minibuss för resan till Koh Chang.

IMG_0471.JPG

Efter dryga 5 timmar var vi vid färjan.

IMG_0495.JPG

IMG_0496.JPG

Framme i White Sands, *Äntligen*... Hoppas Star Trek teknologin med "beem me up scotty" är i drift nästa gång..

IMG_0529.JPG

Ahh, hotellet, billigt och bra.

Tror vi gav ca 700 bat per natt på detta ställe. Helt okej enligt mig.

IMG_0532.JPG

Ett av många besök hos polarens resturang på ön.

Kocken gjorde en riktigt grym Köttbullar och potatismos tallrik till oss.

IMG_0537.JPG

Nån/Några kvällar senare besöktes barområdet.

Hittade en massa svenskar där, men tröttnade på "thai-popen" som verkar vara nån speedad version av hip-hop med 1000 gånger mer bas. Så det blev bar byte efter denna kväll.

IMG_0555.JPG

Tjuvstart för Songkran. She got wet!

IMG_0574.JPG

En gaddning var tvungen att göras.

Gillade klangen i orden så den åkte fast på benet, ni får själva tyda skriften  :na:

IMG_0616.JPG

Utsikts punkt, vackert som fasen.

IMG_0622.JPG

IMG_0623.JPG

Efter ett par dagar med ölande på ön, så behövdes lite träning.

IMG_0662.JPG

Mina damer och herrar, här kommer Lilo!

Den hund som vi gillade mest, då den tillhörde grannbaren från polarens resturang.

Samt att den inte riktigt gillade sin ristallrik som den fick dagligen, och att hon fött valpar rätt nyligen.

Så jag och polaren köpte ett halvt kilo kött varje dag och kocken stekte upp det så matade vi hunden  :great:

IMG_0671.JPG

Mums!

IMG_0720.JPG

De var varmt, så slappa kunde de små göra (1 av 4 på bilden)

IMG_0722.JPG

En natt fisketrip från Bangbao bokades in och vi drog iväg, 2 svenskar och 7 Swizz ostar.

De utlyste tävling på största fisken vinner, och Sverige tog guld!

DSC_0825.jpg

DSC_0835.jpg

DSC_0859.jpg

Koh Chang från backen ner, så vackert.

DSC_0883.jpg

Tempel markaden besöktes, och polisen var sammlad, en bild togs.

Och 2 sekunder senare sprang en ikapp mig och ville ha 2.000 bat, skrattade och viftade bort snuten på ett trevligt sätt.

IMG_0733.JPG

IMG_0735.JPG

Våra motorfordon vi hade på Koh Chang.

IMG_0741.JPG

IMG_0742.JPG

Sorgen slog till ett par dagar senare när Johan Wester omkom i en moppe olycka sent på natten.

En tyst minut utfördes på 15 Palms puben i hans ära.

IMG_0748.JPG

Sista heldagen på Koh Chang, så sammlades vi ett gäng som möts upp och druckit bira.

På bilden: Finnen, Cormac (irlänadaren), Me! och Tysken Roland.

IMG_0749.JPG

Tebax i Bangkok, och nu var det EditionBangkok på gång.

Marcus Shultz *stava* och Ferry Corsten på scenen.

Men först bild från Zen Central World på taket där spelningen ägde rum.

IMG_0811.JPG

IMG_0906.JPG

IMG_0940.JPG

Sen mitt i vimlet av allt folk blev det hysteri, tydligen är denna snubbe på bilden någon Thai super-duper-mega-star.

Så bild var man tvungen att ta, fast jag var rätt nöjd med att titta frammåt på DJ'n.

IMG_0949.JPG

IMG_0959.JPG

Sen ett besök på ett Zoo utanför Bangkok.

IMG_1008.JPG

IMG_1015.JPG

Slutsummering:

Har nu fått helt Thai-hysteri, måste tillbaka i nästa år.. dessa 25 dagar var inte nog även om det bara var Koh Chang o Bangkok som besöktes.

Rå älskar landet och folket efter man fått lite hum om hur saker och ting fungerar.

Och sen R.I.P Johan vi ses igen snart!

Same same, but different!

Dela på andra sajter

• Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• honken

8

• Kim

3

• måne

3

• Avregistrerad clion

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej honken,

Välkommen in på MPR!  :great:

Tack för att du delar med dig, mycket trevligt!

Men, men, fram med damerna nu!  ;)

Lycka till farang! (på benet)  :whistle:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Härliga bilder

Lika roligt varje gång när någon vill dela med sig av sin resa..

Ha det gubbs

Dela på andra sajter

Hej honken,

Välkommen in på MPR!  :great:

Tack för att du delar med dig, mycket trevligt!

Men, men, fram med damerna nu!  ;)

Lycka till farang! (på benet)  :whistle:

Man tackar!

Kan nog lägga upp lite bilder på damer också, körde en snabb summering nu, har dryga 1000 bilder och film från semestern  :mdr:

Exakt! vet bara inte hur man skriver "schokdi" i våra bokstäver, hade vart kul o veta, så stavningen blir som det låter  :mdr:

Dela på andra sajter

Trevligt :great: ..

Kan man skymta världens snyggaste tröja där i början??..

# 27 RIP

Dela på andra sajter

Trevligt :great: ..

Kan man skymta världens snyggaste tröja där i början??..

Ptja, får väl lägga upp en till bild från annat tillfälle så din nyfikenhet inte går i taket  :yes:

DSC_0852.jpg

Dela på andra sajter

Honken,shut men shut

Hmms, jadu... så bra på thai e jag inte och har nog ingen översättare heller  :mdr:

Detta är mitt thailänska ordföråd:

Farang

schokdi

leo-leo

ki

Sawade krap

Kab kun krap

Si

Si sip si

pompoie

peng

mak mak

doo doo doo do ter tam *fniss*

Men shut men shut har jag ingen aning om, men det verkar lätt att komma ihåg så en förklaring kanske man kan få?  :mdr:

Dela på andra sajter

Kanske felstavat men MERA bilder(fortsätt,fortsätt)Mvh Måne  :drinks:

Ahh, hehe men det kommer.

Håller fortfarande på att pilla på alla de minnes kort man hade till kameran.  :drinks:

Dela på andra sajter

Då ska ni få se lite folk och övrigt, blir lätt platt men lägger upp annat senare.

Några Svenskor hittade oss i barområdet.

IMG_0556.JPG

Och här får ni en varning för er som besöker Koh Chang, undvik denna kvinna.

Hon överröstar allt och alla, och vill hela tiden bli bjuden på drinkar.

IMG_0557.JPG

Parkeringsvakterna utan för 7-eleven i Bangbao.

(förövrigt, så anser jag att som västerlänning så är 7-eleven vår bästa vän!)

IMG_0681.JPG

BBQ kväll på Jungel Qeen, baren mitt emot polarens resturang.

IMG_0686.JPG

Svenskar finns det gott om, vi kommer och vi går..

IMG_0693.JPG

Jungel Qeen igen här då.

Men va gör dom? Spelar dom om pengar vilket är olagligt?

IMG_0724.JPG

Lill-killen försöker ta sig till Lilo för att få sin dagliga dos med mjölk.

IMG_0730.JPG

Min stammis bar här, och ägarinnan Hui.

Där jag lyckades få dom att sluta upp med Thai-poppen, och vi dunkade igång sakta men säkert rocken.

Men sista skivan med trash metal pallade de inte av, och klaggade på kundtapp? vaddå liksom, jag var ju kvar!

IMG_0751.JPG

Minibussen från Koh Chang till Bangkok var trevlig, träffade 3st finnar som var på väg att äventyra i Pattaya, så dom hoppade av en bit fram på vägen och tog en annan minibuss.

IMG_0753.JPG

Tukta vill vänster med vänner från EditionBangkok.

IMG_0869.JPG

Tukta, jag och Marcus, o vän till Tukta.

IMG_0870.JPG

Polarens flickvän Sang när vi var på zoo't.

IMG_1031.JPG

De tar hand om sina djur.

IMG_1056.JPG

Dela på andra sajter

Ser ju ut som en trevlig första resa.  :great:

Var rädd om bilderna, om 30 år när Koh Chang är fullutbyggt med lyxresorter och höghus så kommer bilderna från bambubarer och dom gamla stamgäster där att vara guld värda. ;)

Bodde själv faktiskt på Paddy´s palms i vintras (dec), nybyggda fräscha rum till mycket bra pris jämfört med dom omgivande ställena. Att slinka in i puben för en stilla Jameson lugnt tillbakalutad i skinnfåtöljerna var inte heller helt fel.  :yes:

Sist men inte minst, välkommen hit till MPR.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Ser ju ut som en trevlig första resa.  :great:

Var rädd om bilderna, om 30 år när Koh Chang är fullutbyggt med lyxresorter och höghus så kommer bilderna från bambubarer och dom gamla stamgäster där att vara guld värda. ;)

Bodde själv faktiskt på Paddy´s palms i vintras (dec), nybyggda fräscha rum till mycket bra pris jämfört med dom omgivande ställena. Att slinka in i puben för en stilla Jameson lugnt tillbakalutad i skinnfåtöljerna var inte heller helt fel.  :yes:

Sist men inte minst, välkommen hit till MPR.

Tack för de vänliga orden!  :mdr:

Kan hålla med om 30åren, för jag såg en video på youtube from koh chang 2007 white sands, såg inte alls ut som det gjorde nu när jag var där.

Så saker och ting där förändras snabbt, men fick många nya vänner på Koh Chang.

Bl.a folk som styrde och ställde på Paddys Palms och 15 Palms, så har nu direkt kontakt när man återvänder för bokning av rum mm.

Och det känns rätt skönt, smidigt och bra.

Men nu kommer en tuff period, då jag råkat ut för Thailands febern och tycker livet i Sverige är piss och pyton just nu.

Så nu ska allt saneras i pengarväg och jag gissar på att om mina planer går in, så är allt klart inom 7månader och sen spara en liten buffert igen på 3-4 månadet så kan man sticka iväg och njuta av Thailand i upp till 2 månader på en gång.

Nu gäller att självdissiplinen kickar in och allt går som planerna säger  :wai:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mycket kul med alla bilderna, ös på bara!

Varmt välkommen hit!

Dela på andra sajter

Tack för de vänliga orden!  :mdr:

Kan hålla med om 30åren, för jag såg en video på youtube from koh chang 2007 white sands, såg inte alls ut som det gjorde nu när jag var där.

Så saker och ting där förändras snabbt, men fick många nya vänner på Koh Chang.

Bl.a folk som styrde och ställde på Paddys Palms och 15 Palms, så har nu direkt kontakt när man återvänder för bokning av rum mm.

Och det känns rätt skönt, smidigt och bra.

Men nu kommer en tuff period, då jag råkat ut för Thailands febern och tycker livet i Sverige är piss och pyton just nu.

Så nu ska allt saneras i pengarväg och jag gissar på att om mina planer går in, så är allt klart inom 7månader och sen spara en liten buffert igen på 3-4 månadet så kan man sticka iväg och njuta av Thailand i upp till 2 månader på en gång.

Nu gäller att självdissiplinen kickar in och allt går som planerna säger  :wai:

Jo den där härliga Thailandsfebern man ådrog sig efter första trippen dit kommer man ju ihåg med jätteleende på läpparna. Själv reste jag allena den gången men hittade många vänner under månaden jag tillbringade med att kuska runt med ryggsäck. Jag var dock inte säker på att just Thailand var det allra bästa landet och inspirerad av en skotte jag rest runt med mest hela första resan så blev resa nr 2 till Indonesien. Tog mig 3,5 mån från hemkomst till avfärd och i Indonesien stannade jag 2 mån. Och väl hemma därifrån så tog det ca 4,5 mån innan jag åter stod på thailändsk mark för ytterligare en månads vistelse. Så första året blev det tre backpackerresor på totalt 4 mån och på den sista lyckades jag även locka med mig två kompisar hemifrån. Sedan dess har det rullat på i 12 år nu med flitiga resor till Thailand och dess grannländer. Kan väl inte påstå att thailandsfebern fortfarande gör sig gällande i lika hög utsträckning som efter första resan, men det är ändå alltid skönt att komma dit. Numer ser man väl lite mer nyktert på tillvaron där och har inte lika stort resesug mellan resorna längre. En annan sak är att man efter några år i Thailand inser hur jäkla vackert och välordnat vi har det i Sverige. Så jag gissar att det man tappar i entusiasm för Thailand under åren istället läggs på känslan av ökad harmoni för sitt eget hemland. Visst gillade jag Sverige mycket även innan jag började resa men dom många resorna har gjort att jag numer fullkomligt älskar mitt hemland. På samma gång som jag också älskar Thailand.

Tror nog att resandet gjort mig både mer harmonisk och tacksam som människa och det gissar jag gäller dom flesta andra thaipendlare också. Så du har satt en förhoppningsvis bra kurs i livet. Ser fram emot fler av dina bilder. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Kannonfina bilder Så kände jag efter min första resa också FEEEEEEEBER

lycka till :yes:

12533_Bild 428_jpgec278b994262003e538e44

12533_Bild 428_jpgec278b994262003e538e44

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Sawadee.

Arbetskläder förmodligen. Det står ju ICA på den. Hon jobbar kanske i kassan där.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

HA HA Den var bra men nu jobbar hon hos kia. ville bara reta honken lite :kort:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Kim kan du inte visa bilderna igen för dom nya medlemmarna då du träffade din fru det var ju en del bilder

från när hon gick i skolan mm plus din trevliga berätelse. mvh clion 

Dela på andra sajter

Kim kan du inte visa bilderna igen för dom nya medlemmarna då du träffade din fru det var ju en del bilder

från när hon gick i skolan mm plus din trevliga berätelse. mvh clion

Ja den gamla storyn finns kvar här på mpr fortfarande.

http://www.maipenrai...affade-min-fru/

Dela på andra sajter

Hej Honken,

Alltid kul att se bilder från någons Thailandsresa, tackar för det!

Första gången är ju lite speciell, själv kunde jag inte hålla mig mer än tre veckor innan jag åkte igen. Men som Kim skriver, efter ett antal resor försvinner en del av attraktionskraften. Jag är nu på resa nummer 34, och kommer givetvis att åka igen. Sitter dock icke och längtar tillbaka varje dag i Sverige, det är ganska bra där med.

Det är förstås även skillnad om man har sin thaidam med sig i Sverige.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Sitter och går igenom minneskorten till kameran, så hittade jag lite bilder från snorkling/dykningen jag och polaren drog på i Koh Chang.

Så häng med!Slänger upp dom lite nu utan någon större text.

pict0001.jpg

pict0105.jpg

pict0109.jpg

pict0111.jpg

pict0113.jpg

pict0114.jpg

pict0116.jpg

pict0117.jpg

pict0131.jpg

pict0151.jpg

pict0162.jpg

Kan påpeka att bilderna inte vart dom bästa, men för 700baht fick man hyra en undervattenskamera av dom, samt att dom editera bilderna i photoshop åt en, för innan editering såg man inte ett skit  :whistle:

//H

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...