Jump to content
IGNORERAD

skriva av mig lite

snömannen

Recommended Posts

Som min beskrivning, ja vet inte riktigt hur ja ska beskriva detta, men om jag har fel så får moderaterna fixa detta.

Jag vill till en början be er kolla svenska dagbladet nr 8/5-09 för att få en grund ang cancer och det va detta som fick mig att skriva.

Sjäolv fick ja dignosen cancer (testikelcancer) 2004-11-21 (mina föräldras bröllopsdag tyvärrr) när ja va på kontroll efter mycket om och men väntade alldeles för länge iom att jag kände knölen långt innan jag tog mod och gå till läkaren men man skämms ju) tyvärr.

Kom in och blev väldigt  väl bemött och fick en genomgångde öndersökning av personalen på acessakuten som visade sig mycket kompetet som ja inte trodde innan, (varit där innanan för småsaker)

Jag kom in och blev bemött på sahlgrenska med nått jag aldrig trodde helt underbart men effektivt det va som ett löpande band surt?? ja men effektivt?? ja d också men va ja tycker e underbart är att vården funkar faktiskt hur mycket man än gnäller, dom måste ju också titta vilka som har d värst, och ja tror det är inte lätt.

Har haft det tufft men är fortfarend glad

7 år kvar innan jag blir friskskriven men jag är glad för d.

Snälla stöd kampen för prostata.

Mvh Snömannen.

Ville bara skriva av mig lite.

Mathias Lundberg.

Pm om ni har frågor jag svarar gärna om inte annat gör jag allt för att hitta rätt. Ps tänk på cancerfonden

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Aschberg och fylking genomför projektet ystad till haparanda tillsammans med cancerfonden . Där kan man skänka 50 kr med ett sms . Dom är nog upp i bort åt två miljoner nu . Har haft flera i min närhet som drabbats av detta .

http://www.cancerfon...till-Haparanda/

Dela på andra sajter

Tack för att du delade med dig

Min far fick prostatacancer 2002 (frisk nu)

Min mor fick bröstcancer 2004 (frisk nu)

Nu är mina föräldrar lite till åren komna så det är ju inte helt ovanligt att man får canncer, men ändå...

Du sa att du kände en knöl, nu är jag inte precis den som går runt och klämmer mig själv på pungen (ursäkta) så hur märkte du att du hade en knöl?

Ha det gubbs

Dela på andra sajter

Förmodligen för att han klämde sig på pungen(kanske i samband med tvätt?)Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Tror inte att jag skulle märka något fören "knölen" var stor som en 3dje pungkula, men det är jag det.

Ha det gubbs

Dela på andra sajter

Ett sätt är att gå till sin läkare och be honom/henne att skriva en remiss så de kan gå in i analgången och nypa av en bit, vet inte vad, som de sedan analyserar. Är det negativt så är du cancerfri i åtminstone 20 år. (Från Prostatacancer)

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Finns väl nåt som heter PSA_prov oxå,ett enkelt blodprov,vet däremot inte hur säkert ett sådant är Mvh Måne  :wai:

Måne

Dela på andra sajter

Vid vanlig rutinkontroll för prostatacancer görs ett PSA-test på ett blodprov samt att läkaren går in med ett finger i rectum och känner på prostatan.

Om dessa tester ger anledning till misstänkt cancer, så går man vidare med andra prover - annars inte.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

hej. jag miste min svenska fru får en del år sen, hon fick skelletcancer och det tog exakt på dagen 2 månader så var hon borta, där emellan fick hon en stroke, så hon fick aldrig veta vad hon hade drabbats av, hon blev 45 år.och det var alldeles för tidigt , men man vet ju aldrig när det händer.själv har jag fått diagnosen förstadie till Kol, så jag slutade att röka 5 min efter det beskedet. och det känns faktiskt bra, ska på en del undersökningar i kommande veckor. så då får jag ett bättre besked hur läget är,så jag lever efter principen " att varje dag man kan stiga upp och vara glad" det är ett livs elexir för mig.  :great:

Dela på andra sajter

Ang Prostata cancer

Först så tar man blodprov för PSA, är det för högt får man en remiss till urologen där de kolla prostatan med ultra ljud och även känner på den.

Vidare så tar de cellprover. (Inte så skönt men gör inte ont). Tar ca en månad att få svar på de proverna.

Om man nu har cancer så blir det blir det behandlingen. Finns olika alternativ.

Att opereras i Stockholm kan ta ganska lång tid, allt beroende på stadiet av cancern.

mooton

Dela på andra sajter

Att efter ha fyllt 50 få vakna upp och känna att man kan ta sig upp för egen maskin ÄR stort,LEVE LIVET,att få vakna upp och vara frisk är ännu Större :yes: Mvh Måne  :great:

Måne

Dela på andra sajter

Tusen tack för dom fina svar ni skrev.

Jag ville skriva så att ingen ska vara rädd för detta "fenomen" det behöver inte va förenat med död som d är idag.

Jag har varit med om processen och ja d känns som man är på väg att gå i likvaka men när du väl gjort d 1 gång så är det inte så farligt som man tror, jag hatade svensk sjukvård innan men nu vet jag att d funkar, förrutom att man blir väldigt fort utskickad från operation men ja tror att dom vet vad  dom gör..

Jag hade en tuff tid då jag inte vad infektions fri, pga att jag hade inte en perfekt tandvård och fick åka dit utan bedöving (mitt fel) och rycka 1 st tand (satan vad ja ångrar att ja inte fixa detta i tid) men sen va d fritt för op.

Op va ok, fick en väldigt söt sköterska som ja kommer ihåg innan ja somnade som sa att hon villle att hon skulle ha denna op för att jag va så mycket sötare och sen sonmade ja (men d va ju kul att men fick d) vaknade att d gjorde ont som sAtan, och hade 1 som frågade om d gjorde ont o ja sa jag då sa hon gonatt.

Men man åker ändå hem samma dag, min bror kom o hämtade mig (snäll som han e) och hämtade mig med en god burgare i bagaget som snurrig som ja va tuggade i mig o sen kollade mig hela natten.

Nu är ja glad för dom kollar mig hela tiden à var 3 månad tills 2 år sen var 6 månad tills 5 år sen 1gång per år tills 10 år och ja är glad för d.

Ps förlåt men d va 06 detta hände

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Ja som vilka skriver så är detta ett fenomen som drabbar mest unga, jag var väldigt sen med att få detta ( drabbar mest folk i 15-25 åldern) jag vad 32 när ja fick detta.

Man känner att en del av pungen känns som sten (blir totalt stum) men det gör inte ont och inget obehag.

Mvh Snömannen

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...