Jump to content
IGNORED

Svensk Bitcoinbedragare gripen på Koh Chang

flebbe

Recommended Posts

Mr  atm
1 timme sedan, skrev evert 1:

Investera i Bitcoin är väldigt riskfyllt, är väl något som alla borde vara medvetna om.

Investera i något så pass riskfyllt men ändå få en garanterad återbetalning i fall allt går käpprakt åt helvete visar verkligen på hur blåögd investeraren ändå är.

Vem vet, Bitcoin kanske blir framtidens betalningsmedel, å andra sidan är risken att detta totalt försvinner är mångdubbelt större.

Har Roger bara råd med en skicklig advokat kan han ändå kanske stå som vinnare när domen faller.

USA är ändå lite som Thailand eller tvärtom. Lagen för dem som har pengar ser nämligen inte ut som lagen för oss vanliga.

Här var det väl inte Bitcoin folk investerade i? Har bara ögnat igenom texterna så jag är inte helt hundra.

Kan du säga mig något jag skulle kunna investera i och få en garanterad återbetalning om det går käpprakt åt helvete så vore jag tacksam.

Åsikten du har om Bitcoin liknar väldigt mycket huvudmedians och bankernas åsikter. I övrigt håller jag med dig.

Personligen försöker jag låta bli att titta på tell lie visionen och propagandablaskorna.

Jag tror att det är stor chans att Bitcoin dubblar sitt värde till årsskiftet.

Skrev här vid årsskiftet att jag gick in o handlade ännu mer Bitcoin igen när den låg på 3200 dollar.

Investerar du i något själv och har det historiskt sätt gått bra? 

• Ge karma 3

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Sangwal

9

• Soengsang

7

• M33

6

• broder tuk tuk

4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Folk som skriver hela "meningar" med versaler borde straffknullas, förutom de som skriver med stora versaler då såklart....

Off topic: Varför ska du in i varenda tråd och göra om den till något du tänkte på eller menar? Är det så jävla svårt att hålla sej till ämnet? 

Gott att de tog honom, stjäla andras pengar i den skalan bör bestraffas hårt! Han borde ha stannat i Sverige, här lägger polisen ner utredningar om liknande brott, sekunderna efter att de fått an

Posted Images

Muimatt
1 hour ago, evert 1 said:

Investera i Bitcoin är väldigt riskfyllt, är väl något som alla borde vara medvetna om.

Investera i något så pass riskfyllt men ändå få en garanterad återbetalning i fall allt går käpprakt åt helvete visar verkligen på hur blåögd investeraren ändå är.

Vem vet, Bitcoin kanske blir framtidens betalningsmedel, å andra sidan är risken att detta totalt försvinner är mångdubbelt större.

Har Roger bara råd med en skicklig advokat kan han ändå kanske stå som vinnare när domen faller.

USA är ändå lite som Thailand eller tvärtom. Lagen för dem som har pengar ser nämligen inte ut som lagen för oss vanliga.

Jag investerade i Bitcoin men jag gick in när dom "bara" kostade 300 US$ st. En ganska liten risk när det handlar om att investera i saker som potentiellt kan ge stor avkastning.

• Ge karma 1
  • Skål 1
Mr  atm
16 minuter sedan, skrev Muimatt:

Jag investerade i Bitcoin men jag gick in när dom "bara" kostade 300 US$ st. En ganska liten risk när det handlar om att investera i saker som potentiellt kan ge stor avkastning.

Du har väl kvar dina Litecoin också. Plus alla altcoins du fick på köpet när du hade Bitcoin? Grattis...

• Ge karma 1

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

Muimatt
1 hour ago, Mr atm said:

Du har väl kvar dina Litecoin också. Plus alla altcoins du fick på köpet när du hade Bitcoin? Grattis...

Litecoinen kommer jag hålla på ett bra tag, altcoinen likaså!

• Skål 1
Soengsang

Fascinerande sådant jobb han lagt ned, bara att hålla reda på alla alias och epostadresser!

Intressant läsning i länken nedan, med upplägget på hela scamet, lär nog bli svårt att klara sig undan straff för vederbörande.

Samtidigt så förundras man hur jävla godtrogna folk är?

https://www.justice.gov/usao-ndca/press-release/file/1175581/download

Edited by Soengsang
  • Ge karma 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Broskan
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Fascinerande sådant jobb han lagt ned, bara att hålla reda på alla alias och epostadresser!

Intressant läsning i länken nedan, med upplägget på hela scamet, lär nog bli svårt att klara sig undan straff för vederbörande.

Samtidigt så förundras man hur jävla godtrogna folk är?

https://www.justice.gov/usao-ndca/press-release/file/1175581/download

Det första jag reagerade på var ju hans oförsiktighet vad det gäller användandet av datorer och internet när

han tydligen inte har krypterat nåt och sparat cookies. Det finns ju "helsäkra" mailservers men han var väl för

snål att anlita någon av dom, ex  https://countermail.com/  som har ett gott rykte.

Sen som du skriver så är det skrämmande hur godtrogna folk är trots alla varningar man läser, men det 

är väl därför bl.a Nigeria breven och andra dating scammers från Östeuropa och Ghana fortsätter att fungera.

Tack för länken till dokumentet.

//Broskan

• Ge karma 3

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Soengsang
Precis nyss, skrev Broskan:

Det första jag reagerade på var ju hans oförsiktighet vad det gäller användandet av datorer och internet när

han tydligen inte har krypterat nåt och sparat cookies. Det finns ju "helsäkra" mailservers men han var väl för

snål att anlita någon av dom, ex  https://countermail.com/  som har ett gott rykte.

Sen som du skriver så är det skrämmande hur godtrogna folk är trots alla varningar man läser, men det 

är väl därför bl.a Nigeria breven och andra dating scammers från Östeuropa och Ghana fortsätter att fungera.

Tack för länken till dokumentet.

//Broskan

Jo, bara en sån sak som att inte använda vpn, det kan ju på ett sätt tala för att han hade goda intentioner?

Men det med att skriva under flera alias kanske talar emot? 

• Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!