Jump to content
IGNORERAD

Svensk Bitcoinbedragare gripen på Koh Chang


flebbe

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sangwal

    9

  • Soengsang

    7

  • M33

    6

  • flebbe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

En bekant... Det skulle jag aldrig gissat. 

Kul present på sin födelsedag... 

Har också haft lite kontakt med han, såg på fb att han fyllde år .

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att de tog honom, stjäla andras pengar i den skalan bör bestraffas hårt!

Han borde ha stannat i Sverige, här lägger polisen ner utredningar om liknande brott, sekunderna efter att de fått anmälan...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner honom ytligt..

Detta kom som en chock..

Då han hade gott om pengar innan han flyttade ner tilll Thailand , så förstår jag inte hans agerande..

 

Rock on 

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
38 minuter sedan, skrev Sangwal:

Känner honom ytligt..

Detta kom som en chock..

Då han hade gott om pengar innan han flyttade ner tilll Thailand , så förstår jag inte hans agerande..

 

Rock on 

Mycket vill ha mer ...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev jlh66:

Mycket vill ha mer ...

 

Verkar som detta hände innan flytten till Los..

 

Rock on 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har väl precis byggt en resort, undrar vad som händer med den ? Hans fru lär väl inte få behålla den.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sangwal:

Känner honom ytligt..

Detta kom som en chock..

Då han hade gott om pengar innan han flyttade ner tilll Thailand , så förstår jag inte hans agerande..

 

Rock on 

Den förmögheten kanske kom från the darkside?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som många andra svenskar som rört sig mycket i Pattaya är jag också bekant med honom. Han skapade sig en förmögenhet genom att sälja ett IT-bolag i Sverige mot slutet av IT-bubblan. Han brukade säga att han investerade sina pengar i guld, vilket indirekt visade sig vara korrekt 😕 Jag hoppas att det finns mer till den här storyn så att han kan bli rentvådd, men det verkar väldigt mörkt :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
1 timme sedan, skrev Sangwal:

Verkar som detta hände innan flytten till Los..

 

Rock on 

Okej

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kajjan:

Som många andra svenskar som rört sig mycket i Pattaya är jag också bekant med honom. Han skapade sig en förmögenhet genom att sälja ett IT-bolag i Sverige mot slutet av IT-bubblan. Han brukade säga att han investerade sina pengar i guld, vilket indirekt visade sig vara korrekt 😕 Jag hoppas att det finns mer till den här storyn så att han kan bli rentvådd, men det verkar väldigt mörkt :(

Nu verkar den historian  dikterad, då denna scam verkar ha börjat -06..

Har själv hört allt det du skrev,att han sålde sitt företag efter sin dotters bortgång..

Att hans dotter gick bort i cancer betvivlar jag inte, men allt annat.

 

Enligt egen utsago, ska han ett tag varit börsmäklare på wall street

 

Rock on 

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Sangwal:

Nu verkar den historian  dikterad, då denna scam verkar ha börjat -06..

Har själv hört allt det du skrev,att han sålde sitt efter sin dotters bortgång..

Att hans dotter gick bort i cancer betvivlar jag inte, men allt annat.

 

Enligt egen utsago, ska han ha varit börsmäklare på wallstreet

 

Rock on 

 

Jag har läst mer från andra nyhetskällor nu och det verkar inte bättre... Nu lider jag med hans fru och nyfödda dotter. 

Ändrades av Kajjan
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kajjan:

 

Jag har läst mer från andra nyhetskällor nu och det verkar inte bättre... Nu lider jag med hans fru och nyfödda dotter. 

Får hoppas att han lyckas gömma en del till sin oskyldiga familj, så dom kan gå vidare i livet 

 

Rock on 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon verkar skadeglad på fejjan ivf:)

 

 

HI ROGER !!! !!! HOW'S LIFE TREATIN YA THESE DAYS !!! ??????? LISTEN MAYBE YOU OUGHTTA LOOK AT YOURSELF AND YOUR LIFE AND THINK ABOUT WHY THESE PROBLEMS KEEP FOLLOWING YOU ? (remember when you said this to me??? HAHAHAHAHHAH LOL and you posted all those insults and laughed and didn't tell everybody how those were actually the insults you had said to me first ? that I sent back to you but stronger ? well FUCK YOU NOW !!! EAT SHIT !!! )

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

En till som är glad..

 

 

Roger Karlsson! WHOOOO HOOO EAT SHIT MFKR!! HAHAHA KARMA IS A BITCH !! YOU F'D WITH THE WRONG PEOPLE ONCE AGAIN AND TALKED YOUR SHIT ON FACEBOOK AND NOW YOUR ENTIRE LIFE IS F'D!! AND YOU THOUGHT YOU WERE SO SMART!! 555!! KARMA THAT WAS WELL DESERVED !!! I AM CELEBRATING!!! AND FK ALL YOU PEOPLE WHO CHIMED IN WITH HIM AND ROSE, AGAINST ME! GUESS WHO WAS RIGHT ALL ALONG !!! I TOLD YOU THIS GUY WAS A FING AHOLE !! AND HE TRULY GOT WHAT HE DESERVED JUST AFTER ATTACKING ME ON FACEBOOK AND CLAIMING I WAS THE BAD PERSON AND NOW WHAT? EPIC! LOOOOOOOOOZERRRR !!!! POETIC JUSTICE!!!!! JUS SAYIN !!!! HE TRIED TO SEND POLICE TO MY CONDO AND HE GOT F'D !! BACKFIRED DIDN'T IT? THAT'S WHAT I CALL KARMA! I NEVER DID SHIT TO ROGER OR ROSE, AND THIS IS THE UNIVERSE SAYING STOP THAT UGLY ASS BULLSHIT! BECAUSE IT COMES BACK TO BITE YA! EVENTUALLY!!! 555, I LOVE IT !!! LIFE IS GOOD WHEN THE SHITTY PEOPLE GET THEIR JUST DESSERT AND THE GOOD PEOPLE GET DEFENDED, REWARDED AND LOVED, WHICH IS UNUSUAL, SO I'M REVELLING IN THIS RARE MOMENT OF JUSTICE.

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Sangwal:

En till som är glad..

 

 

Roger Karlsson! WHOOOO HOOO EAT SHIT MFKR!! HAHAHA KARMA IS A BITCH !! YOU F'D WITH THE WRONG PEOPLE ONCE AGAIN AND TALKED YOUR SHIT ON FACEBOOK AND NOW YOUR ENTIRE LIFE IS F'D!! AND YOU THOUGHT YOU WERE SO SMART!! 555!! KARMA THAT WAS WELL DESERVED !!! I AM CELEBRATING!!! AND FK ALL YOU PEOPLE WHO CHIMED IN WITH HIM AND ROSE, AGAINST ME! GUESS WHO WAS RIGHT ALL ALONG !!! I TOLD YOU THIS GUY WAS A FING AHOLE !! AND HE TRULY GOT WHAT HE DESERVED JUST AFTER ATTACKING ME ON FACEBOOK AND CLAIMING I WAS THE BAD PERSON AND NOW WHAT? EPIC! LOOOOOOOOOZERRRR !!!! POETIC JUSTICE!!!!! JUS SAYIN !!!! HE TRIED TO SEND POLICE TO MY CONDO AND HE GOT F'D !! BACKFIRED DIDN'T IT? THAT'S WHAT I CALL KARMA! I NEVER DID SHIT TO ROGER OR ROSE, AND THIS IS THE UNIVERSE SAYING STOP THAT UGLY ASS BULLSHIT! BECAUSE IT COMES BACK TO BITE YA! EVENTUALLY!!! 555, I LOVE IT !!! LIFE IS GOOD WHEN THE SHITTY PEOPLE GET THEIR JUST DESSERT AND THE GOOD PEOPLE GET DEFENDED, REWARDED AND LOVED, WHICH IS UNUSUAL, SO I'M REVELLING IN THIS RARE MOMENT OF JUSTICE.

Folk som skriver hela "meningar" med versaler borde straffknullas, förutom de som skriver med stora versaler då såklart....

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev M33:

Folk som skriver hela "meningar" med versaler borde straffknullas, förutom de som skriver med stora versaler då såklart....

Vart tog PUTTE vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
6 minuter sedan, skrev M33:

Folk som skriver hela "meningar" med versaler borde straffknullas, förutom de som skriver med stora versaler då såklart....

Ställer du upp och straffknullar dom? Med eller utan betalning? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Ställer du upp och straffknullar dom? Med eller utan betalning? 

Tveksamt oavsett, kommer du kommentera straffknullningen? Du har ju en fallenhet av att kommentera tycker du.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ställer du upp och straffknullar dom? Med eller utan betalning? 

Nix, vi fixar en dvärg eller en huvahindinge, bättre med erfaret folk till sånt:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev hamnoi:

Nix, vi fixar en dvärg eller en huvahindinge, bättre med erfaret folk till sånt:)

Frågan är om dom ska straffknullas av en lillpitt eller en stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sangwal:

Får hoppas att han lyckas gömma en del till sin oskyldiga familj, så dom kan gå vidare i livet 

 

Rock on 

Gömma undan andras pengar?

 

Om nu det stämer vad det står, så hoppas jag mer att de som i så fall blivit lurade på SINA penar får dem tillbaka, men det är ju inte troligt...

 

Men helt klart stragiskt för fru och barn!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Gömma undan andras pengar?

 

Om nu det stämer vad det står, så hoppas jag mer att de som i så fall blivit lurade på SINA penar får dem tillbaka, men det är ju inte troligt...

 

Men helt klart stragiskt för fru och barn!

@Sangwal menar såklart att han lyckas gömma undan de ärliga pengar snubben dragit in innan sina scams. 

Om det nu finns några är ju jag som åskådare jävligt tveksam till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...