Jump to content
IGNORERAD

Svensk Bitcoinbedragare gripen på Koh Chang


flebbe

Recommended Posts

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev evert 1:

Investera i Bitcoin är väldigt riskfyllt, är väl något som alla borde vara medvetna om.

Investera i något så pass riskfyllt men ändå få en garanterad återbetalning i fall allt går käpprakt åt helvete visar verkligen på hur blåögd investeraren ändå är.

Vem vet, Bitcoin kanske blir framtidens betalningsmedel, å andra sidan är risken att detta totalt försvinner är mångdubbelt större.

Har Roger bara råd med en skicklig advokat kan han ändå kanske stå som vinnare när domen faller.

USA är ändå lite som Thailand eller tvärtom. Lagen för dem som har pengar ser nämligen inte ut som lagen för oss vanliga.

Här var det väl inte Bitcoin folk investerade i? Har bara ögnat igenom texterna så jag är inte helt hundra.

Kan du säga mig något jag skulle kunna investera i och få en garanterad återbetalning om det går käpprakt åt helvete så vore jag tacksam.

Åsikten du har om Bitcoin liknar väldigt mycket huvudmedians och bankernas åsikter. I övrigt håller jag med dig.

Personligen försöker jag låta bli att titta på tell lie visionen och propagandablaskorna.

 

Jag tror att det är stor chans att Bitcoin dubblar sitt värde till årsskiftet.

Skrev här vid årsskiftet att jag gick in o handlade ännu mer Bitcoin igen när den låg på 3200 dollar.

Investerar du i något själv och har det historiskt sätt gått bra? 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sangwal

    9

  • Soengsang

    7

  • M33

    6

  • flebbe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 hour ago, evert 1 said:

Investera i Bitcoin är väldigt riskfyllt, är väl något som alla borde vara medvetna om.

Investera i något så pass riskfyllt men ändå få en garanterad återbetalning i fall allt går käpprakt åt helvete visar verkligen på hur blåögd investeraren ändå är.

Vem vet, Bitcoin kanske blir framtidens betalningsmedel, å andra sidan är risken att detta totalt försvinner är mångdubbelt större.

Har Roger bara råd med en skicklig advokat kan han ändå kanske stå som vinnare när domen faller.

USA är ändå lite som Thailand eller tvärtom. Lagen för dem som har pengar ser nämligen inte ut som lagen för oss vanliga.

Jag investerade i Bitcoin men jag gick in när dom "bara" kostade 300 US$ st. En ganska liten risk när det handlar om att investera i saker som potentiellt kan ge stor avkastning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
16 minuter sedan, skrev Muimatt:

Jag investerade i Bitcoin men jag gick in när dom "bara" kostade 300 US$ st. En ganska liten risk när det handlar om att investera i saker som potentiellt kan ge stor avkastning.

Du har väl kvar dina Litecoin också. Plus alla altcoins du fick på köpet när du hade Bitcoin? Grattis...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Mr atm said:

Du har väl kvar dina Litecoin också. Plus alla altcoins du fick på köpet när du hade Bitcoin? Grattis...

Litecoinen kommer jag hålla på ett bra tag, altcoinen likaså!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-06-20 at 20:35, skrev GreenValley:

Vart tog PUTTE vägen?

Han lurar i vassen

 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fascinerande sådant jobb han lagt ned, bara att hålla reda på alla alias och epostadresser!

Intressant läsning i länken nedan, med upplägget på hela scamet, lär nog bli svårt att klara sig undan straff för vederbörande.

Samtidigt så förundras man hur jävla godtrogna folk är?

 

https://www.justice.gov/usao-ndca/press-release/file/1175581/download

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Fascinerande sådant jobb han lagt ned, bara att hålla reda på alla alias och epostadresser!

Intressant läsning i länken nedan, med upplägget på hela scamet, lär nog bli svårt att klara sig undan straff för vederbörande.

Samtidigt så förundras man hur jävla godtrogna folk är?

 

https://www.justice.gov/usao-ndca/press-release/file/1175581/download

Det första jag reagerade på var ju hans oförsiktighet vad det gäller användandet av datorer och internet när

han tydligen inte har krypterat nåt och sparat cookies. Det finns ju "helsäkra" mailservers men han var väl för

snål att anlita någon av dom, ex  https://countermail.com/  som har ett gott rykte.

 

Sen som du skriver så är det skrämmande hur godtrogna folk är trots alla varningar man läser, men det 

är väl därför bl.a Nigeria breven och andra dating scammers från Östeuropa och Ghana fortsätter att fungera.

 

Tack för länken till dokumentet.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Broskan:

Det första jag reagerade på var ju hans oförsiktighet vad det gäller användandet av datorer och internet när

han tydligen inte har krypterat nåt och sparat cookies. Det finns ju "helsäkra" mailservers men han var väl för

snål att anlita någon av dom, ex  https://countermail.com/  som har ett gott rykte.

 

Sen som du skriver så är det skrämmande hur godtrogna folk är trots alla varningar man läser, men det 

är väl därför bl.a Nigeria breven och andra dating scammers från Östeuropa och Ghana fortsätter att fungera.

 

Tack för länken till dokumentet.

 

//Broskan

Jo, bara en sån sak som att inte använda vpn, det kan ju på ett sätt tala för att han hade goda intentioner?

Men det med att skriva under flera alias kanske talar emot? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
26 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Nån som vet hur det har gått?

Han sitter i USA och åtal/rättegång är på gång.

 

Hans fru här mår tydligen helt ok, förutom att hon är utan man ett bra tag framöver. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Koh Changer
On 2020-12-29 at 03:13, skrev Surin P3:

Han sitter i USA och åtal/rättegång är på gång.

 

Hans fru här mår tydligen helt ok, förutom att hon är utan man ett bra tag framöver. 

Läste artikeln nu om domen. Hon bör se sig efter nytt boende antar jag. Amerikanerna ska beslagta alla fastigheter och resorten samt betala 140 miljoner i skadestånd. Detta utöver 15 år på kåken. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Koh Changer:

Läste artikeln nu om domen. Hon bör se sig efter nytt boende antar jag. Amerikanerna ska beslagta alla fastigheter och resorten samt betala 140 miljoner i skadestånd. Detta utöver 15 år på kåken. 

Läste det.

Brott lönar sig tydligen inte...

Vilken överraskning.

 

Få se om de tar deras hus här i trakterna också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
12 timmar sedan, skrev Surin P3:

Läste det.

Brott lönar sig tydligen inte...

Vilken överraskning.

 

Få se om de tar deras hus här i trakterna också.

Jänkarna har ett direkt samarbete med Thailand sen Vietnamkriget. 

Så, ja allt ryker

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 7/10/2021 at 11:19 PM, flebbe said:

På Rogers Fb sida i kommentarerna i första inlägget, kan man läsa om en norrman som verkar involverad också.

 

https://www.facebook.com/roger.karlsson.12532

15 år blev det 👍
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aWorWd/thailandsvensken-doms-for-miljonharva--far-fangelse-i-usa (Vet inte varför Aftonbladet var så sega)

Han ser inte nöjd ut här mohaa.

 

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför han bosatte sig i Thailand. Jag hade valt ett land utan utlämningsavtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...