Jump to content
IGNORERAD

Rökte på i fel land


Lars12

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • 2much

    12

  • Joints

    12

  • Nerike

    7

  • gubben4906

    6

Mest aktiva i denna tråd

gubben4906

Quote

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Hell yeah! Detsamma går för homosexuella, invandrare och busschaufförer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Just det, dom har ju begått det fruktansvärda brottet att inhallera röken av sånt där otäckt gräs i sina egna lungor...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Japp, in med alla sexturister med för fan! Bura in dräggen! Elektriska stolen FTW!! Kill Em All!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

[Och det kommer från en som jobbar på ett behandlingshem quote author=gubben4906 link=topic=4418.msg73037#msg73037 date=1241719068]

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Allvarligt, hade det hänt i Sverige så hade de antagligen fått välja mellan behandling eller fängelse. Om de inte redan är sönderrökta så väljer de nog behandling. De är ju i alla fall kring 25 år så de har säkert rökt gräs eller THC i 10 år.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Legalize it!  :mdr:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Legalize it!  :mdr:

Mvh

Kimmo

Det skulle nog inte jag rekommendera,

1. Det är inkörsporten till tyngre droger.

2. Det förstör hjärnans inlärningssystem, de blir snabbt "dementa", det normala personer oftast blir i 70-årsåldern blir de kanske

    redan i 30-årsåldern.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Allvarligt, hade det hänt i Sverige så hade de antagligen fått välja mellan behandling eller fängelse. Om de inte redan är sönderrökta så väljer de nog behandling. De är ju i alla fall kring 25 år så de har säkert rökt gräs eller THC i 10 år.

:wai: gubben :wai:

Vilket idi*tiskt resonemang du för! Dom hade köpt 20 jointar, det handlar om eget bruk. Hade vi snackat om heroin eller amfetamin, så hade varit en sak. Kamma till dig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Det skulle nog inte jag rekommendera,

1. Det är inkörsporten till tyngre droger.

2. Det förstör hjärnans inlärningssystem, de blir snabbt "dementa", det normala personer oftast blir i 70-årsåldern blir de kanske

    redan i 30-årsåldern.

gubben

Och spritmissbruk har inte heller skapat några raketforskare!

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

I Sverige är det olagligt att inneha narkotika för eget bruk, om du ertappas med narkotika i kroppen, påtänd, så kan du dömas till 3 månader i fängelse. Är det några som ska kamma sig så är det nog myndigheterna som dömmer en missbrukare för att han har narkotika i kroppen, påtänd alltså. Personer som försöker försköna droganvändning ger jag inte mycket för.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

I Sverige är det olagligt att inneha narkotika för eget bruk, om du ertappas med narkotika i kroppen, påtänd, så kan du dömas till 3 månader i fängelse. Är det några som ska kamma sig så är det nog myndigheterna som dömmer en missbrukare för att han har narkotika i kroppen, påtänd alltså. Personer som försöker försköna droganvändning ger jag inte mycket för.

:wai: gubben :wai:

Nykterist och militant anti-drogare.

Är det något ni vill berätta, min käre gubbe?

Personligen tror jag på lagstiftningen vi har i Sverige (lätta böter för innehav är tumregeln). Inte för att folk inte skall få göra som de vill, men som avskräckande exempel. Men det är ett nödvändigt ont, hur kan du VILJA straffa ett par partysugna grabbar som gjorde någonting som MÖJLIGTVIS kan ha skadat dem själva?

Du kanske skulle behöva gå tillbaka till 1960, blaza loss lite och bli lite mer peace and love?

<3

//Durian, som inte behöver knark för att ge hippie-vibbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man så jävla tom i bollen att man sysslar med dylika saker i land med höga straff för droger, kan jag bara säga en sak - GOTT ÅT DE !! In med de i finkan och ge de GOTT om tid för eftertankens kranka blekhet.

/ Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Är man så jävla tom i bollen att man sysslar med dylika saker i land med höga straff för droger, kan jag bara säga en sak - GOTT ÅT DEM !! In med dem i finkan och ge dem GOTT om tid för eftertankens kranka blekhet.

/ Uffe

Mmm...

Varför detta hat mot två unga killar som i all ensamhet, frånskilda från alla andra människor, satte sig och rökte jazztobak i lugn och ro? Ge er...

Link to comment
Dela på andra sajter

:Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): .SLÄPP DE FRITT..Å FÖRBJUD SPRITEN!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

:Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): .SLÄPP DE FRITT..Å FÖRBJUD SPRITEN!!!!!!!

Orimligt. Förbjud gärna spriten, men jag vill inte se hur vårat avlånga land skulle se ut med lagliga droger. Inte med vår drogkultur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

KANSKE INTE ALLLLLLLLLA DROGER,MEN RÖKAT E JU INTE DIREKT FARLIGT. :dance1:

Inte rent fysiskt, nej, men socialt är det förkastligt. Och både den ene och den andre får för sig konstiga saker när de puffar, så jag skulle inte uppskatta en lagalisering som gjorde så ungdommars första fylla blev deras första high.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Lås in de jäklarna bara och släng nycklarna i sjön. Låt dem leva på vatten och bröd under deras förhoppningsvis 10 år instängda i en cell av anu-kn----re. :diablo::diablo::diablo::diablo:

:great: gubben :great:

Gubben,

Oerhort pinsamt. Du ar sjalv nykter alkoholist och jobbar pa ett behandlingshem, bra nara tjanstefel skulle jag vilja saga. Du har dessutom pa forumet skrytit over vad du hallit pa med i Thailand. Jag tror det finns betydligt fler svenskar som vill lasa in gamla gubbar som betalar ett par hundringar for sex med unga tjejer an de som vill lasa in nagon som tar en joint.

Marijuana ar bara en inkorsport till tyngre droger pga att vissa lander kallar marijuana for "knark". Hade vi istallet kallat alhokol eller tobak for "knark" sa hade pastaendet gallt for dessa droger istallet. Om svenskar som super ned sig pa fredagskvallen istallet rokte pa sa skulle nog samhallet tjana en hel del pengar och framforallt skulle mycket oskyldigt lidande undvikas.

Man skadar helt klart hjarnan om man missbrukar, till skillnad fran brukar, marijuana men vi har sett ganska manga exempel pa att missbruk av alkohol inte heller ar sarskilt gynnsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hårda straff på Bali ändå blir man erbjuden att köpa knark hela tiden i Kuta (iaf 2007). Jag har själv aldrig testat marijuana. Olagligt med gräs men alkohol så accepterat, skulle vara intressant att veta hur många brott som begås på fyllan respektive gräsrus. Som jag fattat det blir man iaf inte aggressiv och så av  som vissa blir av alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Bara för att jag är en nykter alkoholist så måste jag leva i celibat resten av livet, är det det du menar Atom.

Sen kan jag hålla med dig om att det är dumt av mig att "skryta" om det här på nätet. Men vad jag vet så har jag inte gått in på detaljer här på MPR, eller? Gammal, minnet är kort. Sen vad jag kanske skriver om på andra sajter tycker jag är en sak mellan den sajten och de ansvariga där + jag.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Bara för att jag är en nykter alkoholist så måste jag leva i celibat resten av livet, är det det du menar Atom.

Sen kan jag hålla med dig om att det är dumt av mig att "skryta" om det här på nätet. Men vad jag vet så har jag inte gått in på detaljer här på MPR, eller? Gammal, minnet är kort. Sen vad jag kanske skriver om på andra sajter tycker jag är en sak mellan den sajten och de ansvariga där + jag.

:wai: gubben :wai:

Nej du behover inte leva i celibat men som alkoholist borde du fatt ett flertal 10-ariga straff om man ska anvanda ditt resonemang, drack inte du alkohol i nagot muslimskt land dar du gick i hamn?

Sex med prostituerade ar ett brott i bade Sverige och Thailand, precis som rokning av marijuana ar. Bade dessa brott ar den typ av brott som en stor del av befolkningen inte tycker ar brott. Ditt brott anses nog dock av de flesta svenskar som ett storre brott an vad de marijuanarokande grabbarnas brott. Det, precis som ditt jobb som behandlingsassistent, borde kanske fatt dig att inte slriva om 10-ars fangelse pa brod och vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Nej du behover inte leva i celibat men som alkoholist borde du fatt ett flertal 10-ariga straff om man ska anvanda ditt resonemang, drack inte du alkohol i nagot muslimskt land dar du gick i hamn?

Sex med prostituerade ar ett brott i bade Sverige och Thailand, precis som rokning av marijuana ar. Bade dessa brott ar den typ av brott som en stor del av befolkningen inte tycker ar brott. Ditt brott anses nog dock av de flesta svenskar som ett storre brott an vad de marijuanarokande grabbarnas brott. Det, precis som ditt jobb som behandlingsassistent, borde kanske fatt dig att inte slriva om 10-ars fangelse pa brod och vatten.

Nej Atom, jag drack aldrig alkohol i något muslimskt land eftersom alkoholen låstes in när vi kom till dessa länder, i alla fall på den båt jag var på. Jag vet att jag som behandlingsassistent inte ska uttrycka mig som jag gör men även jag har rätt att bli förbannad på dessa "snorvalpar". Även jag är mänsklig. Det är många gånger som jag har bitit mig i tungan för att inte svara på för mig idi*tiska inslag.

Nu har jag sagt mitt på denna tråden.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...