Jump to content
IGNORERAD

Rökte på i fel land


Lars12

Recommended Posts

Sam sip sam

Quote

Sam sip sam, Durian

Nej det är bara förbjudet att köpa sex i Sverige, om jag köper utomlands så kan jag ej ställas inför rätta i Sverige det är bara Norge som har det så men Sverige vill göra samma sak men kommer inte anta det förslaget då det inte kommer finnas några svenska poliser i andra länder så lagen skulle li meningslös.

Och som flera har skrivit så är det förbjudet att sälja sex i Los, som att sälja sig själv,sälja porrfilmer samt spela in porrfilmer samt att ta bilder på thaitjejer nakna och ha i sin dator, kamera samt på fotopapper (tror inte at det gäller din fru om ni är gifta och att det är för privat bruk)

Men det är inte förbjudet att köpa sex (självklart 18 årsgräns), och det är inte förbjudet att köpa porrfilm i Los men att inneha den är förbjudet.

Mvh

Nerike

sverige har poliser i Thailand

åldersgränsen är 20 år i Thailand för farang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • 2much

    12

  • Joints

    12

  • Nerike

    7

  • edvardpop

    6

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

det kan nog stämma (20 år), och det med Svenska poliser i Los dom är väl där för att hämta hem folk som är efterlysta och dom är inte där för att kolla vad torkarna gör eftersom det inte är olagligt.

Om man inte håller på med sjuka saker som grisen i kambodja

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder :yes:

Quote

Vi som besökt bordeller i bland annat Tyskland och Belgien vet ju att det på inget sätt går att jämföra dessa löpandeband ställen med en beerbar i Pattaya.

Visst lilla shorttimenoi kan ju mycket väl avverkat en tre fyra gubbar senaste timmarna innan man själv kryper på, men hela miljön andas ju en betydligt mer familjär stämning och som många gubbar vet så är det ju lätt att se lilla Noi som ens nya flickvän.Om så bara för några dagar.

Hororna på Reperbahn i Hamburg eller i hamnkvarteren i Antwerpen vill ha betalt så fort taxametern börjar ticka, snabba stålar så snabbt som möjligt.

Lilla Noi i baren kan ju i många fall stanna i flera dagar innan det börjar knorras om stålar.

Man kan ju tom få en hel veckas kredit om man träffar på rätt tjej.Är man snäll och schysst och bjussar på mat och taxipengar så kan man få sig ganska många nummer innan penningdiskussionen börjar på allvar.

Detta fenomen är totalt osannolikt på en bordell i vår del av världen.

Att Pattaya är en favoritplats för många horbockar beror inte enbart på billig kisse, utan minst lika mycket på den kärvänliga miljön.

Som ex gubben4906 säkert håller med om.

Tänk bara att få bli tvättad över hela kroppen plus sex för 200 kronor helnatten och att priset blir ännu billigare ju längre man behåller tjejen. Såvida man är snäll mot henne.

BTT

Äntligen!

Här kommer dina ovärderliga kunskaper väl till pass.

Nu kan alla vi andra lägga ner - forumets expert har tagit vid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, men jag skyller inte på någon annan eller staten heller om jag åker fast.

Det har jag aldrig påstått att man ska göra. Jag har ju snarare argumenterat för att man själv ska få lov att ansvara för sitt liv och därför befria staten från sitt överförmynderi i fall som dessa.

Alla länder har givetvis rätt att skapa sina egna lagar med påföljande straff. Tyvärr så finns det många sådana lagar som starkt strider mot mänskliga rättigheter och där straffet saknar all sans och balans. Exempel på sådana är när en man i en bok skriver en mindre smickrande mening om en fiktiv prins och sedan döms till flera år i fängelse, man sexar till det med grannen och sedan blir stenad till döds, har sex med fel kön och hängs i en lyftkran eller att man sitter på en strand och röker lite gräs med tio år i finkan som följd. Bara för att nämna några snabba exempel.

Då är det inte på sin plats att "stå för vad man gjort", eftersom brottet i rimlighetens namn inte existerar eller är ringa. Hade jag varit en av pojkarna som rökte på så hade jag gjort det mesta för att slippa sitta i finkan. Jag tror det flesta resonerar så och samtidigt kan leva med sig själva även om de inte vill "stå för vad de gjort". Att spela modig, moraliskt högstående och präktig bakom en dataskärm är väldigt enkelt. Verkligheten bortanför trygghetssverige är något helt annat. Jag har sett och upplevt den, har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpp fångarne loss det är vår!

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alla förstås ;) Men Karl och Kjell.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Själv så konsumerar jag enbart di där blåa valium, diazepam sömngivande medel som man kan inhandla på en del apotek för mellan 20 och 100 baht tabletten.

Förmodligen inte helt lagligt det heller, men jag står inte ut med lilla Nois snarkningar ifall nummret måste inväntas till på förmiddagen eller tidig eftermiddag.

Brukar även bjuda en del damer på tabletten också så att hon kan vara något sånär utvilad när det ska till.

Fast ibland har dosen blivit så stark att man nästan har fått stötta tjejen till motorbiketaxin till rummet.

En blev så groggy att hon låg i sängen ett helt dygn.

Jag hade inte mage att tvinga ut henne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Wille,

Om Du istället för att läxa upp andra med Dina sanningar kanske det vore mer trevligt att debattera med Dig, något jag tycker totalt ointressant då andras uppfattningar skall hammras ner.

Var har jag sagt att alla Thaidamer är lyckliga glädjeflickor?

Självklart finns det väldigt många olyckliga omständigheter som tvingat ut dem i en situation de själva ej skulle valt om det funnes alternativ, vilket det finns, ibland, och mitt påstående om att EN DEL ändå väljer "the easy way out" är långt ifrån en påstådd eller förskönande bild av "den lyckliga horan" Vem har sagt att hon är lycklig för att hon gjort detta val?

Har Du som reser runt en hel del sett under vilka förhållanden de prostituerade lever under i bl.a. de forna öststaterna med fler platser. Själv är jag ingen "horexperert" men nog ser det f-n så mycket trevligare ut i en bar i Thailand än en bordell på många andra ställen.

Som sagts, den uppfattningen har jag via media, själv har jag ingen erfarenhet men Du kanske kan hjälpa en okunnig i ämnet.

Baa (som aldrig varit i Pattaya men det finns ju andra barer i LOS)

Var inte meningen att predika eller laxa upp aven om jag i efterhand kan se att inlagget kan tolkas sa. Jag forsokte bara forklara ett ganska vanligt fenomen dvs att folk ofta skonmalar bilden av prostituerades liv och leverne for att gora situationen mindre jobbig att hantera. Detta gjordes dessutom for att fortydliga poangen i det i mina ogon konstiga att bedomma olika typer av olagligheter sa valdigt olika.

Min bild ar dessutom valdigt ensidig da jag oftast kommer i kontakt med de som hamnat riktig illa ut och darmed far jag da se den kanske varsta sidan av fenomenet. Jag ar intelektuellt medveten om att de inte representerar alla men samtidigt sa reager jag ibland med magsacken.

Sen ar jag inte helt klar pa hur jamforeslen med prostituerade i tex Europa och deras situation gor de thailandskas battre? Det blir val inte battre bara for att nagon annan har det annu samre eller? Kanske det blir relativt satt men knappast i verklig mening eller? Det finns ju alltid nagonstans som ar varre. De Europeiska prostituerade har det kanske battre an de systematiskt valdtagna kvinnorna i Kongo osv.Kanns som poangen undgar mig sa forklara garna for en lite trogtankt sa har pa kvallskvisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagts tidigare är jag ingen expert i ämnet och kan därför inte redogöra för de förhållanden de prostiturade lever under i vår stora värld.

Under en kort sejour på 80 talet var jag stationerad i Brasilien, den enda jämförelse jag då drog var att "måsta vara f-n så mycket bättre att vara h-ora i Rio än i t.ex Hamburg".

Men jag vet ju inte detta, bara uppfattar detsamma när man går på etablissemang här i LOS, även om man inte (ut)nyttjar utbudet utan bara bjuder på drink eller spelar nåt spel med damerna så är dom lika trevliga, och, det bästa med alltihop, det finns vad jag kan förstå inte nån j-la hallik som snor alltihop, därför tror jag att även om dom inte är repressentanter för den lyckliga ho-ran så är det ett avsevärt behaglgare klimat i Thailand, i alla fall mestadels.

TYCKER

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Fast ibland har dosen blivit så stark att man nästan har fått stötta tjejen till motorbiketaxin till rummet.

En blev så groggy att hon låg i sängen ett helt dygn.

Jag hade inte mage att tvinga ut henne.

BTT

Världsklass Broder!

Ett oförglömligt reserepotage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det har jag aldrig påstått att man ska göra. Jag har ju snarare argumenterat för att man själv ska få lov att ansvara för sitt liv och därför befria staten från sitt överförmynderi i fall som dessa.

Alla länder har givetvis rätt att skapa sina egna lagar med påföljande straff. Tyvärr så finns det många sådana lagar som starkt strider mot mänskliga rättigheter och där straffet saknar all sans och balans. Exempel på sådana är när en man i en bok skriver en mindre smickrande mening om en fiktiv prins och sedan döms till flera år i fängelse, man sexar till det med grannen och sedan blir stenad till döds, har sex med fel kön och hängs i en lyftkran eller att man sitter på en strand och röker lite gräs med tio år i finkan som följd. Bara för att nämna några snabba exempel.

Då är det inte på sin plats att "stå för vad man gjort", eftersom brottet i rimlighetens namn inte existerar eller är ringa. Hade jag varit en av pojkarna som rökte på så hade jag gjort det mesta för att slippa sitta i finkan. Jag tror det flesta resonerar så och samtidigt kan leva med sig själva även om de inte vill "stå för vad de gjort". Att spela modig, moraliskt högstående och präktig bakom en dataskärm är väldigt enkelt. Verkligheten bortanför trygghetssverige är något helt annat. Jag har sett och upplevt den, har du?

Ja. Tyvärr.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bör väl påpekas att di blå tabletterna inte bör imundigas förrän man blivit relativt nykter.

Men det är tusan så gött att ta en eller ett par och kunna slappna av framåt morgontimmarna efter en stressfylld natt bland barern

Tyvärr har det blivit svårare med åren att införskaffa sömnmedel på vanliga apotek.

Annat var det för 10- 15 år sedan då kunde man tom köpa tabletter för 500 baht med medel som används för att söva folk vid operationer.

Rena knockoutpillren.

Tog ca 3 minuter sen sov man som en stock i 10 timmar.

Minns en tablett som heter Dormicum.

500 baht på apoteket tvärs över wat Chaimongkol Pattaya thai.

Gick bra att köpa ett tag, men så plötsligt så vägrade ägaren att sälja mer.

Tydligen så hade dåvarande flickvännen sagt åt honom att inte sälja mer till crazy falang.

Rätt imponerad av att en bartjej kunde tvinga en apotekare att sluta sälja dyrt till en falang.

Men förmodligen så hotade hon väl honom med att falangen kanske sätter eld på hela center Condo.

Så han slutade väl att sälja för att rädda sitt eget skinn ifall en olycka skulle inträffat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints. Jag kör fritext istället för att citera. Funkar bättre för mig.

Du argumenterar för att man ska ansvara för sitt liv.

Visst. Det låter bra men nu har vi det lands regelverk vi befinner oss i  att leva efter. I min position i samhället kan jag inte påverka detta regelverk. Du kanske har en position där man kan det.

Då återstår att leva efter detta liv. Eftersom jag har ett ansvar för mitt liv borde jag rimligtvis ha ett ansvar för mina handlingar. Annars är jag inte fri och har därmed inget ansvar. Slaveriet försvann för länge sen.

Vissa lagar strider mot mänskliga rättigheter...straff saknar sans och balans...

Håller med. Men återigen kan jag inte påverka det i någon större utsträckning. Man kan uppmärksamma olika händelser och försöka skapa en stor samhällsdebatt som i fallet med svensk/eritrianen som är fängslad och därigenom försöka påverka så att han får en rättegång till att börja med.Du nämner ett flertal straff som är helt bisarra i våra ögon och det håller jag med om.

Eftersom brottet pojkarna gjort existerar och straffet också så får dom ta ansvarsfrågan för sina handlingar. Sen hur dom väljer att gå tillväga är upp till pojkarna. Köpa sig loss kanske är det smidigaste sättet att slippa straff.

Har inte gjort några större försök att spela modig, moralisk högstående eller präktig bakom en dataskärm. Det är inte min grej.

Men jag vet vad som är rätt och fel.

Att sedan argumentera för saker som kan tyckas rätt men som inte är verkliga i dagens läge, ja det får andra göra.

Jag försöker leva i nuet och komma överrens med min omgivning och det är ingen som har klagat än. Snarare tvärtom.

Ha en bra arbetsvecka med rättvisa löner mm.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Quote

Bör väl påpekas att di blå tabletterna inte bör imundigas förrän man blivit relativt nykter.

Men det är tusan så gött att ta en eller ett par och kunna slappna av framåt morgontimmarna efter en stressfylld natt bland barern

Tyvärr har det blivit svårare med åren att införskaffa sömnmedel på vanliga apotek.

Annat var det för 10- 15 år sedan då kunde man tom köpa tabletter för 500 baht med medel som används för att söva folk vid operationer.

Rena knockoutpillren.

Tog ca 3 minuter sen sov man som en stock i 10 timmar.

Minns en tablett som heter Dormicum.

BTT

Hahaha...ja Dormicum kommer jag mycket väl ihåg  :mdr:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Joints. Jag kör fritext istället för att citera. Funkar bättre för mig.

Du argumenterar för att man ska ansvara för sitt liv.

Visst. Det låter bra men nu har vi det lands regelverk vi befinner oss i  att leva efter. I min position i samhället kan jag inte påverka detta regelverk. Du kanske har en position där man kan det.

Då återstår att leva efter detta liv. Eftersom jag har ett ansvar för mitt liv borde jag rimligtvis ha ett ansvar för mina handlingar. Annars är jag inte fri och har därmed inget ansvar. Slaveriet försvann för länge sen.

Vissa lagar strider mot mänskliga rättigheter...straff saknar sans och balans...

Håller med. Men återigen kan jag inte påverka det i någon större utsträckning. Man kan uppmärksamma olika händelser och försöka skapa en stor samhällsdebatt som i fallet med svensk/eritrianen som är fängslad och därigenom försöka påverka så att han får en rättegång till att börja med.Du nämner ett flertal straff som är helt bisarra i våra ögon och det håller jag med om.

Eftersom brottet pojkarna gjort existerar och straffet också så får dom ta ansvarsfrågan för sina handlingar. Sen hur dom väljer att gå tillväga är upp till pojkarna. Köpa sig loss kanske är det smidigaste sättet att slippa straff.

Har inte gjort några större försök att spela modig, moralisk högstående eller präktig bakom en dataskärm. Det är inte min grej.

Men jag vet vad som är rätt och fel.

Att sedan argumentera för saker som kan tyckas rätt men som inte är verkliga i dagens läge, ja det får andra göra.

Jag försöker leva i nuet och komma överrens med min omgivning och det är ingen som har klagat än. Snarare tvärtom.

Ha en bra arbetsvecka med rättvisa löner mm.

Hej, För Mycket!

Tack för en liten minidebatt med trevlig ton. Jag tror att jag förstår vad du menar men jag är inte helt övertygad om att du förstår vad jag menar. Det som störde mig lite var din åsikt om att man alltid ska stå för vad man gör. Jag menar att detta ibland blir omänskligt och att man måste vara en slags supermänniska för att leva upp till de idealen även om grundtanken är god. Jag själv kan det iallafall inte i alla lägen.

Till sist är jag ledsen att konstatera att slaveriets dagar ej är förbi. Miljontals människor lever fortfarande i en sådan hemsk verklighet. Jag är förvånad att du inte känner till det. För övrigt så tycker jag att du verkar vara en trevlig kille. :great:

Hälsar Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej, För Mycket!

Tack för en liten minidebatt med trevlig ton. Jag tror att jag förstår vad du menar men jag är inte helt övertygad om att du förstår vad jag menar. Det som störde mig lite var din åsikt om att man alltid ska stå för vad man gör. Jag menar att detta ibland blir omänskligt och att man måste vara en slags supermänniska för att leva upp till de idealen även om grundtanken är god. Jag själv kan det iallafall inte i alla lägen.

Till sist är jag ledsen att konstatera att slaveriets dagar ej är förbi. Miljontals människor lever fortfarande i en sådan hemsk verklighet. Jag är förvånad att du inte känner till det. För övrigt så tycker jag att du verkar vara en trevlig kille. :great:

Hälsar Joints

Slaveri förbjöds var det jag skulle skriva men blev fartblind.

Över 10 miljoner lever som slavar i dag och vi gnäller över bensinpriset.

Tack själv för en helg med lite hjärngympa.

Mvh 2MUCH

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Sam sip sam

det kan nog stämma (20 år), och det med Svenska poliser i Los dom är väl där för att hämta hem folk som är efterlysta och dom är inte där för att kolla vad torkarna gör eftersom det inte är olagligt.

Om man inte håller på med sjuka saker som grisen i kambodja

Mvh

Nerike

Finns svensk polis året runt i Thailand på svenska ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sedan 2005 kan svenskar dömas för allvarliga sexualbrott mot barn i utlandet, men inte de som köper sexuella tjänster av vuxna prostituerade

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Sätter en tia på att ni aldrig läst något av Lester Grinspoon

http://en.wikipedia.org/wiki/Lester_Grinspoon

Sätter en tia till på att ni inte läst:

Kanadensiska senatens rapport från 2002.

http://www.parl.gc.ca/common/Committee_SenRep.asp?Language=E&Parl=37&Ses=1&comm_id=85

Du är skyldig mig en tia!

Jag har iaf skummat igenom den Kanadensiska senatens rapport. Det borde räcka tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen i Bangkok får inte agera ute i fält. De arbetar med informationsutbyte med myndigheter, andra länders poliser etc. De får inte gripa svenskar aktivt.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde de iaf på Koh samui när de slog till mot en stor knarklangare utan den lokala polisens vetskap(mutor?)Det var Bangkoks insatsstyrka.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen i Bangkok får inte agera ute i fält. De arbetar med informationsutbyte med myndigheter, andra länders poliser etc. De får inte gripa svenskar aktivt.

Nu höll jag på att gå i taket. Men du menar förstås svensk polis i Bangkok, som givetvis inte har särskilt stora befogenheter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...