Jump to content
IGNORERAD

Rökte på i fel land


Lars12

Recommended Posts

edvardpop

Och jag vill ha statistik på under vilket tillstånd flest våldsbrott begås. Efter inmundigande av

alkoholhaltiga drycker eller efter att ha inhallerat grejer som man blir fnittrig av. Procentuellt sett.

Eller för all del, hur många av de som någon gång nyttjat alkohol eller rökt gräs som blivit beroende.

Även det procentuellt sett förstås. I Sverige, Norge, England, Thailand, Akrobatien eller vart fan

som helst. Orkar inte googla. Själv är jag i detta nu nykter. Men känner för en feting :crazy:  

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • 2much

    12

  • Joints

    12

  • Nerike

    7

  • edvardpop

    6

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Alla har hört de där argumenten och de biter inte, för ingen vill acceptera att knark skulle kunna vara jämförelsevis ofarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

Nu vill jag inte att någon ska få för sig att jag sitter å röker braj för jämnan även om vissa kanske skulla

kunna tro det. Kanske sker i snitt vart 4:e eller 5:e år eller så. Kan bara inte förstå att alkohol kan va

så ok med tanke på så mycket elände som det ställer till men inte jazztobak(skönt ord det där

föresten durian).

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

Quote

Alla har hört de där argumenten och de biter inte, för ingen vill acceptera att knark skulle kunna vara jämförelsevis ofarligt.

Så det kanske är ordet som det är fel på då. Smurfa kanske? Klingar det bättre?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fel svar/fråga på min fråga. Men eftersom du inte verkar vara speciellt upplyst samt använder dig av klyschor och bekväma sanningar så ger jag dig ett svar ändå: den svenska staten. Det finns säkert andra stater som anser att människan ej kan ta ansvar för sitt eget liv men Sverige kallas ju för inte för en förmyndarstat.

Är detta frågan du vill ha svar på men som du blandar i staten i?

Om jag utför en handling, laglig eller olaglig(det spelar ingen roll) så kan jag inte lasta någon annan för det.(man kan skylla på grupptryck eller påverkan av olika saker).

Att olika stater har olika regelverk kan varken du eller jag påverka särskilt mycket.

Då återstår att leva efter detta regelverk. Väljer jag att utföra en gärning som är straffbar och åker dit då får jag stå mitt kast. Även om straffet i vissa fall kan tyckas väl högt, som för dom här två grabbarna.

Om inte situationen är sådan att även om jag gjort en brottslig handling blir det ingen rättslig påföljd. Även kallat exscess(kan vara felstavat, orkar inte kolla lagboken).

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Edvardpop, vad hade hunden i din avatar rökt eftersom den sover?

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

Hunden är ju död för bövelen! Annars han väl inte ställt upp på bilden... Såvida han inte fick redigt bra

betalt förståss. Eller ett saftigt köttben och sedan somnade in mätt och belåten.  Fattar väl vem som

helst att en normalt funtad jycke varken röker eller dricker vare sig det är gräs eller Beer Singh...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min rättighet borde ju rimligen vara att jag får göra vad jag vill med min kropp om jag inte skadar någon annan - eller?

Kan ju synas rimligt vid en första tanke, men (det svenska) samhället kommer ändå att göra allt för att reparera dina självförvållade skador. Röker du ned dig i en livslång psykos så är det vi skattebetalare som får stå för vården av dig - vare sig du vill eller inte.

    Om man gav rökande lungcancerpatienter, alkoholiserade med skrumplever etc. ett nackskott alt. nekade dem vård som de inte själva direkt betalade så skulle kanske ditt resonemang vara hållbart. (Antagligen skulle rökaren kunna hävda att han, som alla andra (skattebetalande) medborgare, har rätt till vård, och det med all rätt.)

Nä, tyvärr hänger vi ihop och det medför naturligtvis en stor inskränkning i den personliga friheten i de flesta avseenden. Förhoppningsvis överväger de fördelar som samhället erbjuder - annars är det väl bättre att bo i en jordkula ute i skogen.  ;)

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan ju synas rimligt vid en första tanke, men (det svenska) samhället kommer ändå att göra allt för att reparera dina självförvållade skador. Röker du ned dig i en livslång psykos så är det vi skattebetalare som får stå för vården av dig - vare sig du vill eller inte.

Liksom vi får betala för ifall en bergsklättrare trillar ner, men om man åker bil utan säkerhetsbälte så får man man böter. Märkligt.  :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Kan ju synas rimligt vid en första tanke, men (det svenska) samhället kommer ändå att göra allt för att reparera dina självförvållade skador. Röker du ned dig i en livslång psykos så är det vi skattebetalare som får stå för vården av dig - vare sig du vill eller inte.

    Om man gav rökande lungcancerpatienter, alkoholiserade med skrumplever etc. ett nackskott alt. nekade dem vård som de inte själva direkt betalade så skulle kanske ditt resonemang vara hållbart. (Antagligen skulle rökaren kunna hävda att han, som alla andra (skattebetalande) medborgare, har rätt till vård, och det med all rätt.)

Nä, tyvärr hänger vi ihop och det medför naturligtvis en stor inskränkning i den personliga friheten i de flesta avseenden. Förhoppningsvis överväger de fördelar som samhället erbjuder - annars är det väl bättre att bo i en jordkula ute i skogen.  ;)

:wai:

Det var just det där med alkoholen och röken... De kostar mer än alla psykoser i världen. Dessutom är Majja-psykoser fruktansvärt ovanliga.

Jag behöver inte flytta någonstans, jag varken röker (/på) på eller dricker alkohol. Mja, någon öl slinker väl ned någon gång varannan månad, men du förstår vad jag menar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Kan bara inte förstå att alkohol kan va så ok med tanke på så mycket elände som det ställer till men inte jazztobak

Visst ar det totalt ologiskt ur en medecinsk och logisk synvinkel, precis som att snus ar forbjudet men cigg tillatet i nastan hela Europa. Ur en praktsik synvinkel ar det dock logiskt; alkohol och cigg gar inte att stoppa i Europa da det ar en del av vart kulturarv, braj och snus ar det inte. Manga politiker antar formodligen att det blir "ytterligare en drog" istallet for "byte till en battre drog". Skulle alkohol "uppfunnits" idag hade det givetvis blivit totalforbud, det ar trots allt ett valdigt destruktivt knark till skillnad fran braj.

Sjalv haller jag mig dock till alkohol pga att ett byte till braj innebar alltfor stora legala risker, bade i Thailand och Sverige, plus att jag tycker framforallt bars ar javligt gott. Ska dock tillagga att vatten givetvis ur halsosynpunkt ar ett battre alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska dock tillagga att vatten givetvis ur halsosynpunkt ar ett battre alternativ.

Det beror på. Får man för mycket vatten i sig kan man dö på mindre än en minut :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är detta frågan du vill ha svar på men som du blandar i staten i?

Om jag utför en handling, laglig eller olaglig(det spelar ingen roll) så kan jag inte lasta någon annan för det.(man kan skylla på grupptryck eller påverkan av olika saker).

Att olika stater har olika regelverk kan varken du eller jag påverka särskilt mycket.

Då återstår att leva efter detta regelverk. Väljer jag att utföra en gärning som är straffbar och åker dit då får jag stå mitt kast. Även om straffet i vissa fall kan tyckas väl högt, som för dom här två grabbarna.

Om inte situationen är sådan att även om jag gjort en brottslig handling blir det ingen rättslig påföljd. Även kallat exscess(kan vara felstavat, orkar inte kolla lagboken).

Du står kvar och stampar på ruta ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints.

Ser att en del av de saker jag skrivit inte har kommit med när jag har citerat. Får kolla bättre hur citat funktionen fungerar. Det som saknas är inget som spelar större roll.

Du har nog en annan syn på samhället än vad jag har så jag kommer nog inte kunna presentera ett svar som du blir nöjd med.

Ur min synpunkt så har du svaret i det första jag skrev. Jag tar ansvar för mina handlingar, lagliga som olagliga oavsett i vilket land jag befinner mig i.

Det var det jag menade att grabbarna på Bali också får göra även om det är ett strängt straff.

Ha en bra söndag med mycket sol och brons för 3 kronor. :wai:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och jag vill ha statistik på under vilket tillstånd flest våldsbrott begås. Efter inmundigande av

alkoholhaltiga drycker eller efter att ha inhallerat grejer som man blir fnittrig av. Procentuellt sett.

Eller för all del, hur många av de som någon gång nyttjat alkohol eller rökt gräs som blivit beroende.

Även det procentuellt sett förstås. I Sverige, Norge, England, Thailand, Akrobatien eller vart fan

som helst. Orkar inte googla. Själv är jag i detta nu nykter. Men känner för en feting :crazy:

Av tjejer som blivit misshandlade och kommer till akuten är 100% alkoholpåverkade. För killarna är det en nästan lika hög siffra (från SR). Är säkert lika många av misshandlarna som är påverkade också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Joints.

Ser att en del av de saker jag skrivit inte har kommit med när jag har citerat. Får kolla bättre hur citat funktionen fungerar. Det som saknas är inget som spelar större roll.

Du har nog en annan syn på samhället än vad jag har så jag kommer nog inte kunna presentera ett svar som du blir nöjd med.

Ur min synpunkt så har du svaret i det första jag skrev. Jag tar ansvar för mina handlingar, lagliga som olagliga oavsett i vilket land jag befinner mig i.

Det var det jag menade att grabbarna på Bali också får göra även om det är ett strängt straff.

Ha en bra söndag med mycket sol och brons för 3 kronor. :wai:

När du gjort något olagligt anmäler du dig själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När du gjort något olagligt anmäler du dig själv då?

Nej, men jag skyller inte på någon annan eller staten heller om jag åker fast.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Hmmmm!!!!

Att (ut)nyttja unga flickor som tvingats in i prostitution är väl inget att skryta om, emellertid finns en otrolig skillnad på de stackare som tvingas till prostitution p.g.av knarkbehov, trafficking eller utslängda av sina gubbs i västvärlden utan pass etc. och de "stackare" som finns i barerna i Thailand. Självklart är inte alla som gör detta frivilligarbetare men, handen på hjärtat, många väljer, i alla fall enligt min uppfattning, den alltför lätta vägen till plånboken genom att ta ett par månader eller år i exempelvis då, Pattaya.

En ganska sa vanlig skonmalning av barscenen i Thailand och framforallt Pattaya. Dock ar det forstaerligt att man som utnyttjar/t dessa flickor och dess tjanster ar de sista att erkanna att de inte ar dar av egen fri vilja. Ger de upp myten "om den lyckliga ho-ran" sa maste de ju borja rannsaka sitt egna samvete och det ar ju en relativt plagsam process ibland.

Quote

Att överhuvudtaget blanda så vitt skilda "brott" känns faktiskt ganska avlägset.

Gräs eller vad det nu heter, har ingen kunnskap i ämnet, är ju klart uttalat förbjudet så varför  måsta man då chansa och "tända på" i ett land där man inte känner till farorna/straffen? OK kan hålla med om att straffsatsen kan tyckas hård men, som sagts, kolla var Du är innan det barkar åt h-vete.

Baa

Haller med om att man ibland skall tanka sig for. Dock sa ar det relevant att titta pa olika brott och se hur olika manniskor ser pa olika typer av brottslighet. Tex. Gubben hojtar om harda straff hit och dit medans han sjalv bryter mot lagen i Thailand med ett leende pa lapparna. Och da har jag inte ens adresserat den moraliska aspekten av beteendet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

En ganska sa vanlig skonmalning av barscenen i Thailand och framforallt Pattaya. Dock ar det forstaerligt att man som utnyttjar/t dessa flickor och dess tjanster ar de sista att erkanna att de inte ar dar av egen fri vilja. Ger de upp myten "om den lyckliga ho-ran" sa maste de ju borja rannsaka sitt egna samvete och det ar ju en relativt plagsam process ibland.

 

Haller med om att man ibland skall tanka sig for. Dock sa ar det relevant att titta pa olika brott och se hur olika manniskor ser pa olika typer av brottslighet. Tex. Gubben hojtar om harda straff hit och dit medans han sjalv bryter mot lagen i Thailand med ett leende pa lapparna. Och da har jag inte ens adresserat den moraliska aspekten av beteendet.

Ah, men det där är en mycket inskränkt och ofri syn på människors varietet, varför skulle INTE en tjej eller kille kunna välja det välbetalda sexlivet?

Jo, du adresserade precis den moraliska apekten, och även om även jag undrar så är det gubbens bizniz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Ah, men det där är en mycket inskränkt och ofri syn på människors varietet, varför skulle INTE en tjej eller kille kunna välja det välbetalda sexlivet?

Jo, du adresserade precis den moraliska apekten, och även om även jag undrar så är det gubbens bizniz.

Nja, huruvida maniskor valjer att nyttja prostituerade eller ej ar onekligen deras personliga val sa lange det ar lagligt. Nu rakar det ju vara olagligt med prostitution i Thailand och darmed sa blir det ju relevant att se pa hur folk ser pa olika typer av lagbrott. Att man bedommer det ena (puffa pa) som valdigt hemskt medan man sedan sjalv stoltserar med att vara delaktig i det andra brottet blir i mina ogon lite tvetydigt och tyder onekligen pa ett stort matt av dubbelmoral hos vissa. Lika konstigt som nar vissa medlemmar pratar hur hemskt det ar med vissa typer av brott medan de sjalva berattar om hur de tex. kor pa fyllan i Thailand osv. Dvs hur extremt subjektivt folk valjer att se radande lagar.

Sa visst adresserar jag det konstiga i moralen att bedomma brott sa olika - det har du ratt i, dock inte det moraliska eller omoraliska i att brtya mot respektive lag.

Off topic: Sen ar det sakerligen sa att det finns manga prostituerade som valjer yrket av frihet och det har jag inga som helst synpunkter pa. Jag har heller inte skrivit sa. Kanske arde  inte mitt eget val eller nagot jag onskar min dotter skulle syssla med men som sagt sa tror jag pa den individuella friheten for en vuxen manniska att bestamma over sin egen kropp. Dock sa finns det manga fall (manga studier visar pa att det galler en majoritet av de prostituerade) dar sjalvbestammande ar satt ur spel och den s:k valfriheten inte existerar langre. Da blir det genast knivigare och fragan ar da hur samhallet bast skyddar manniskor mot utnyttjande och inskrankning av deras frihet.

Manga verkar leva med illusionen att alla prostituerade i Thailand tex Pattaya ar just de tjejer som gor de av enbart egen fri vilja. Detta ar med garanterad sakerhet inte sant.

ps. Just nu sker en intressant debatt pa newsmill angaende detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En ganska sa vanlig skonmalning av barscenen i Thailand och framforallt Pattaya. Dock ar det forstaerligt att man som utnyttjar/t dessa flickor och dess tjanster ar de sista att erkanna att de inte ar dar av egen fri vilja. Ger de upp myten "om den lyckliga ho-ran" sa maste de ju borja rannsaka sitt egna samvete och det ar ju en relativt plagsam process ibland.

 

Wille,

Om Du istället för att läxa upp andra med Dina sanningar kanske det vore mer trevligt att debattera med Dig, något jag tycker totalt ointressant då andras uppfattningar skall hammras ner.

Var har jag sagt att alla Thaidamer är lyckliga horor?

Självklart finns det väldigt många olyckliga omständigheter som tvingat ut dem i en situation de själva ej skulle valt om det funnes alternativ, vilket det finns, ibland, och mitt påstående om att EN DEL ändå väljer "the easy way out" är långt ifrån en påstådd eller förskönande bild av "den lyckliga horan" Vem har sagt att hon är lycklig för att hon gjort detta val?

Har Du som reser runt en hel del sett under vilka förhållanden de prostituerade lever under i bl.a. de forna öststaterna med fler platser. Själv är jag ingen "horexperert" men nog ser det f-n så mycket trevligare ut i en bar i Thailand än en bordell på många andra ställen.

Som sagts, den uppfattningen har jag via media, själv har jag ingen erfarenhet men Du kanske kan hjälpa en okunnig i ämnet.

Baa (som aldrig varit i Pattaya men det finns ju andra barer i LOS)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Wille i sverige är det olagligt att köpa sex och gäller även svenskar utomlands det vet vi

men i Thailand är det ju inte olagligt att köpa sex endast sälja sex och bötesbeloppet ligger runt 1000 bath

uppgifterna är för visso några år gamla kan ha ändrats ( rätta mig om jag har fel)

däremot brottet att röka på eller innehava narkotka är ju långa fängelsestraff i Thailand

vad ville jag ha sagt med det ja det vet jag inte he he

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vi som besökt bordeller i bland annat Tyskland och Belgien vet ju att det på inget sätt går att jämföra dessa löpandeband ställen med en beerbar i Pattaya.

Visst lilla shorttimenoi kan ju mycket väl avverkat en tre fyra gubbar senaste timmarna innan man själv kryper på, men hela miljön andas ju en betydligt mer familjär stämning och som många gubbar vet så är det ju lätt att se lilla Noi som ens nya flickvän.Om så bara för några dagar.

Hororna på Reperbahn i Hamburg eller i hamnkvarteren i Antwerpen vill ha betalt så fort taxametern börjar ticka, snabba stålar så snabbt som möjligt.

Lilla Noi i baren kan ju i många fall stanna i flera dagar innan det börjar knorras om stålar.

Man kan ju tom få en hel veckas kredit om man träffar på rätt tjej.Är man snäll och schysst och bjussar på mat och taxipengar så kan man få sig ganska många nummer innan penningdiskussionen börjar på allvar.

Detta fenomen är totalt osannolikt på en bordell i vår del av världen.

Att Pattaya är en favoritplats för många horbockar beror inte enbart på billig pussy, utan minst lika mycket på den kärvänliga miljön.

Som ex gubben4906 säkert håller med om.

Tänk bara att få bli tvättad över hela kroppen plus sex för 200 kronor helnatten och att priset blir ännu billigare ju längre man behåller tjejen. Såvida man är snäll mot henne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam, Durian

Nej det är bara förbjudet att köpa sex i Sverige, om jag köper utomlands så kan jag ej ställas inför rätta i Sverige det är bara Norge som har det så men Sverige vill göra samma sak men kommer inte anta det förslaget då det inte kommer finnas några svenska poliser i andra länder så lagen skulle li meningslös.

Och som flera har skrivit så är det förbjudet att sälja sex i Los, som att sälja sig själv,sälja porrfilmer samt spela in porrfilmer samt att ta bilder på thaitjejer nakna och ha i sin dator, kamera samt på fotopapper (tror inte at det gäller din fru om ni är gifta och att det är för privat bruk)

Men det är inte förbjudet att köpa sex (självklart 18 årsgräns), och det är inte förbjudet att köpa porrfilm i Los men att inneha den är förbjudet.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...