Jump to content
IGNORERAD

Häng dom högt, Svensk gripen i Kambodja


Nerike

Recommended Posts

Fy fan varför skall sjuka männsikor skämma ut oss andra, gör som England ta ifrån dom passen.

Hoppas att han får ett långt straff så vi slipper honom mer han är inte värd att få gå fri, och att Sverige inte tar hem han till våra hotell.

http://www.aftonblad...ticle5090935.ab

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    8

  • måne

    5

  • omarama

    4

  • Tujtuj

    4

Mest aktiva i denna tråd

Häng dom sakta är en bättre överskrift.

Sverige borde låta honom avtjäna sitt straff i Kambodja som du säger Nerike, fängelserna där är nog ingen dans på rosor.

Läste att nu har kriminalvården i Sverige byggt en särskild avdelning på en anstalt avsedd för sexbrottslingar och hustru/barn misshandlare. Är det inte bättre att dom behandlas på vanlig avdelning där det blir lite självsanering?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var inte mer än 10-11 år sedan som jag själv gillade 12-åringar!

Och ta det lugnt, go' vänner. Den där mannens liv är tämligen slut såfort han blir dömd och hans identitet läcker till familj och vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,kan inte annat än hålla med.Tror att Härnösandskåken är speciellt för sånt drägg.Sen har vi ett antal typ Växjö på några ställen,det bästa vore väl om de fick avtjäna sitt straff i det land brottet är begånget(min åsikt)men tyvärr så kan ju många köpa sig fria i vissa länder :diablo: vore bra om världen kunde enas om en sån sak,vore väl avskräckande om något,hoppas jag,kom nu inte och snacka om vård av förövaren när inget görs för offret  :kort: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, och kemisk kastrering borde vara prio ett.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mmm, och kemisk kastrering borde vara prio ett.

Nej en liten operation med låg lokalbedövning!

För att avlägsna svällkropparna.

Kan därmed alldrig få stånd igen!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilka som är värst, pedofiler eller ni som skrivit ovan ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

:yes::yes::yes: ..BÖDELN INSTÄMMER :triniti: !!!!!..men nu blir de väl ett JÄÄÄÄVLA liv igen..DE FINNS JU DOM SOM TYCKER DOM SKA HA "VÅRD" m.m m.m m.m..NÄÄÄÄ SLÅ KNIVEN I DOM.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Here it comes people, buckle up!

Om man KAN vårda en pedofil eller mördare eller våldtäcksman så innebär det ju att de lidit utav en sjukdom och att det legat utanför deras kontroll. Om de då kan botas, så vad är meningen med ett straff? Låt mig påminna er om att vårat straffsystem inte bygger på hämnd, utan på att hålla samhället säkert.

Vad tycker ni alla? Vad vill ni ha för samhälle?

Jag tyckte dock att operera bort svällkroppar var en helt brilliant idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ DÄR JA!!!!.SITTER "SVÄLLKROPPARNA"I HUVUDET???..för de e ju där problemet ligger...I SÅNA FALL HUGG HUVUDET AV DOM DÅ. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...  Om de då kan botas, så vad är meningen med ett straff? ...

Om jag inte missminner mig, så drivs de anläggningar som härbärgerar kriminella av kriminalVÅRDsverket, så något STRAFF i egentlig mening förekommer väl i o m det inte i Sverige?  :whistle:

Kanske landstingen skulle ta över!  :crazy:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag vill själv understryka att jag finner barnövergrepp motbjudande jag med, jag vill bara skapa lite debatt.

Med det sagt, så är det ju faktiskt så att många som har en pedofilistisk dragning söker hjälp för det. De skulle aldrig våldföra sig på ett barn, men de tänder på tanken. Skall dessa också halshuggas? De är vanliga människor med ett mörkt problem som de försöker jobba bort, de vill inte ha det så, men det finns där.

Vad gör man?

Jag hörde ett citat någonstans, någon gång...

Quote

Det är ytterst få pedofiler som är våldtäktsmän, men det är en stor del av alla våldtäktsmän som är pedofiler.
Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Exactemente, avliva allt löskefolk!

Pedofiler, mördare, våldtäcksmänn, horbockar, tidelagare, hustrumisshandlare, rattonyktra, halta, sinnesslöa, lata samt di med fotsvett.

Hårdhandsken Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Exactemente, avliva allt löskefolk!

Pedofiler, mördare, våldtäcksmänn, horbockar, tidelagare, hustrumisshandlare, rattonyktra, halta, sinnesslöa, lata samt di med fotsvett.

Hårdhandsken Arne

Du är en knepig man att hänga med i svängarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vill själv understryka att jag finner barnövergrepp motbjudande jag med, jag vill bara skapa lite debatt.

Med det sagt, så är det ju faktiskt så att många som har en pedofilistisk dragning söker hjälp för det. De skulle aldrig våldföra sig på ett barn, men de tänder på tanken. Skall dessa också halshuggas? De är vanliga människor med ett mörkt problem som de försöker jobba bort, de vill inte ha det så, men det finns där.

Vad gör man?

Jag hörde ett citat någonstans, någon gång...

att ha en pedofilistisk dragning är inte olagligt,det är det däremot att att utagera en pedofilistisk läggning.

om någon utsätter ett barn för något sådant så är det väl bara att låsa in dom.dom vet ju om att det dom gör är fel

och skapar ett stort lidande.angående vård kontra straff så måste väl ett offer må extra dåligt om förövaren blir frisläppt

efter en reletivt kort så ett straff är väl inte fel även om man kan få vård under tiden

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

att ha en pedofilistisk dragning är inte olagligt,det är det däremot att att utagera en pedofilistisk läggning.

om någon utsätter ett barn för något sådant så är det väl bara att låsa in dom.dom vet ju om att det dom gör är fel

och skapar ett stort lidande.angående vård kontra straff så måste väl ett offer må extra dåligt om förövaren blir frisläppt

efter en reletivt kort så ett straff är väl inte fel även om man kan få vård under tiden

Håller absolut med dig. Jag tänkte komma med en längre vinkel här, men pga. sänkt hjärnkapacitet (se: sömnbrist) för tillfället så fick det räcka så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

att ha en pedofilistisk dragning är inte olagligt,det är det däremot att att utagera en pedofilistisk läggning.

om någon utsätter ett barn för något sådant så är det väl bara att låsa in dom.dom vet ju om att det dom gör är fel

och skapar ett stort lidande.angående vård kontra straff så måste väl ett offer må extra dåligt om förövaren blir frisläppt

efter en reletivt kort så ett straff är väl inte fel även om man kan få vård under tiden

Ja, att dessa personer bör låsas in är det nog ingen som argumenterar emot. Frågan är dock var och hur. Att straffa individerna i fråga tilltalar ju iofs vårt primattänk - öga för öga, tand för tand osv- men tänker man steget längre så inser man ju ganska snabbt att denna strategi helt saknar konstruktiva inslag och inte, i det långa loppet, kommer att lösa några problem. Detta eftersom det återkommande har påvisats att enbart bestraffning inte är särskilt effektivt då man vill motverka ett beteende.

Bestraffning kan dock fylla en funktion förutsatt att den bestraffade ges möjlighet till reflektion samt hjälp att hitta alternativa beteenden.

Just denna kombination av bestraffning och hjälp är vad kriminalvården arbetar utifrån då man vårdar t.ex. sexualförbrytare -

straff genom det frihetsberövande som en verkställighet innebär, och hjälp genom olika former av vård, t.ex. genom den jättesatsning på behandlingsprogram som bedrivits och fortfarande bedrivs inom kriminalvården. Dessa program är näst intill uteslutande grundat utifrån s.k. KBT (kognitiv beteendeterapi) vilket aldrig kommer att eliminera t.ex. en pedofils impulser att begå ett övergrepp, men däremot skall skapa  reflektion och därigenom kontroll över dessa impulser. Sedan finns det ju alltid undantagen som vi läser om i tidningarna vilka är bortom all sådan form av hjälp. Man skall dock ha klart för sig att den absoluta majoriteten av de individer som hamnar på våra anstalter inte är psykopatiska monster utan oftast ganska tragiska och rädda människor. Forskning visar att 58% av de som inte har gått något behandlingsprogram under sin verkställighet återfaller i brott medan "bara" 50% av de som behandlats gör detsamma.

Kort sagt: Att efterlysa lobotomi, dödsstraff, självsanering o.s.v. som en generell lösning kan ju vara lockande men inte särskilt genomtänkt eller konstruktivt då man applicerar det på verkligheten.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

durian,i ditt senaste inlägg utgår du hela tiden ifrån förövaren.under den tid en dömd pedofil eller våldstäktsman sitter av sin tid så kommer han inte att begå liknande brott och kanske slipper då

ett annat barn  att bli utsatt.

jag tycker inte att det är fel att det finns ett pris att betala i form av tid,alltid avskräcker det någon.

har inget emot vård av kriminella men men  jag tycker att det talas för mycket om fångars  rättigheter

och för lite om offrens.varför inte ha en stegrande straffskala för återfallförbrytare.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

durian,i ditt senaste inlägg utgår du hela tiden ifrån förövaren.under den tid en dömd pedofil eller våldstäktsman sitter av sin tid så kommer han inte att begå liknande brott och kanske slipper då

ett annat barn  att bli utsatt.

jag tycker inte att det är fel att det finns ett pris att betala i form av tid,alltid avskräcker det någon.

har inget emot vård av kriminella men men  jag tycker att det talas för mycket om fångars  rättigheter

och för lite om offrens.varför inte ha en stegrande straffskala för återfallförbrytare.

Jag håller absolut med dig om att straffet i form av tid kan verka avskräckande. Problemet tror jag dock är att detta inte gäller de som, p.g.a olika former av störningar, ändå kommer att återfalla om inte ytterligare insatser sätts in. Forskarna menar ju t.ex. att de stater i USA som tillämpar dödsstraff inte är mer skonade ifrån grova brott än övriga stater. Svensk forskning pekar på att ca. 75% av de som är intagna på våra slutna anstalter lider av antisocial personlighetsstörning, och ca. 25% av dessa har diagnosen psykopati. Alltså gäller det att försöka optimera verkställighetstiden.Sedan kan det ju förståss diskuteras om just den strategi som används inom svensk kriminalvård idag är optimal eller ej.

Angående offrens rättigheter så håller jag även med dig om att dessa tenderar att ges lägre prioritet än vad man skulle önska. Åtminstånde om man skall tro hur detta framställs i kvällspressen vilket är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig i ämnet. Men jag tycker samtidigt att man kan vända på resonemanget om behandling på anstalt och se det vara potentiella framtida offers rättighet att vi vårdar kriminella.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är ochså för vård på anstalt men som ett komplement.har sätt fall där förövare blivit dömda

till vård "istället" för fängelse och kommit ut väl fort efter friskskrivning.kan inte vara roligt för ett

offer som ofta lider lång tid att höra att förövaren blivit frisläppt pga av att en psykiatiker anser

han botad när han är dömd någon form av psykvård istället fängelsestraff.

om man är tillräckligt frisk för att förstå att man gör fel när man begår ett brott borde man sitta

en minimitid.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag är ochså för vård på anstalt men som ett komplement.har sätt fall där förövare blivit dömda

till vård "istället" för fängelse och kommit ut väl fort efter friskskrivning.kan inte vara roligt för ett

offer som ofta lider lång tid att höra att förövaren blivit frisläppt pga av att en psykiatiker anser

han botad när han är dömd någon form av psykvård istället fängelsestraff.

om man är tillräckligt frisk för att förstå att man gör fel när man begår ett brott borde man sitta

en minimitid.

Japp, jag håller med dig till 100%.

Jag skall också förtydliga att Durian och Durian1 är två helt olika personer. Eventuell förvirring ang. detta skall skyllas på min begränsade fantasi när jag valde nick här på forumet!  :mdr:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

blandar faktiskt ihopa er ibland,speciellt när ni skriver i samma tråd

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad ni menar,förövaren blir "vårdad" och utsläppt,offret får en livstidsdom,och 50% blir återfallare vad f-n ska man riskera fler barns hälsa för :diablo: ,nej,gör tvärtom,offret får vård och förövaren får livstid.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...