Jump to content
IGNORERAD

Hur kreditvärdig är DU?

Kenneth4618
 Dela

Recommended Posts

Passa er för denna reklam!

Om du inte läser villkoren som är lite dolda så kan det bli dyrt

Ska MPR ha sådana annonser?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

• Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Surin P3

21

• pigge01

16

• måne

5

• broder tuk tuk

4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Varför inte??

Det är väl ändå upp till var och en att ta sitt egna beslut om sin egen ekonomi.

Mpr kan inte vara pappa åt någon som har dåligt omdöme.

Alla har eget ansvar över sina beslut...ingen annan.

Bara för att man blir serverad direkt framför näsan så kan man ändå säga nej

Dela på andra sajter

Annonsen blockad. Kommer att vara borta inom 2 timmar.

Men som alltid både på internet och i dagliga sammanhang så bör man läsa villkoren innan man godkänner någonting.

Vare sig det handlar om att skriva under ett kontrakt eller klicka på en OK-knapp efter att man fyllt i sina uppgifter på nätet.

Dela på andra sajter

Varför klicka på den länken?

Inge för mig att göra det!

Det är sällan annonser lockar mig!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Ska vi rösta om vilket som är bäst, pigge01?

Medlemmar betalar en medlemsavgift per månad eller annonser?

Eller så gör vi så... att de som vill betala en månadsavgift, som du pigge01, gör det och de som inte vill betala blir bländade av alla dessa annonser.

"Annonser är inte bra!" - Dagens citat.

PS. din länk funkar inte.

Dela på andra sajter

Varför inte en liten årsavgift på 50 kr.Det har väl alla råd med +att de som är upphov till att vi får sitta här och ha roligt får lite lön för mödan.En del av avgiften kunde ju gå till att stödja något välgörande ändamål eller varför inte en liten fest  :drinks: Men till syvende och sist så gäller det att vara uppmärksam på vad man skriver på eller..Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Ang. Landgången så har de för det första ca 10% av trafiken som vi har, så de behöver inte betala mer än kanske en hundring eller två för webbhotell.

För det andra så undrar jag varför det helt plötsligt går bra med en google annons idag, men inte igår???

När du läser en tråd här på MPR så har du en google annons högst upp på sidorna och en längst ner.

What is the problemet?

Dela på andra sajter

Och förresten...

PASSA ER för thailovelinks reklamen... Det kan bli fruktansvärt dyr om ni klickar på den...!!!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Och förresten...

PASSA ER för thailovelinks reklamen... Det kan bli fruktansvärt dyr om ni klickar på den...!!!

Haha...den var bra

Dela på andra sajter

Och förresten...

Saknades bara en länk i ditt medellande för att fullända ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Dela på andra sajter

Och förresten...

Som om jag redan visste det.

Träffade frugan där för 2 år sedan.  :na:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

:no: Jag har sett denna diskussition på andra forum men då var det värdering av  bilar som det gällde. Typ bli inte lurad och sälj din bil för billigt. Det var samma upplägg där försöka sno lite pengar av dom som klickar på länken med minst sagt otydliga vilkor :na::rtfm: .

Det går att ha både gratismedlemskap och betalande medlemar det finns flera forum (och liknande) som har det så där kan betalande medlemar få lite fler funktioner  :whistle:   och andra fördelar.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Det går att ha både gratismedlemskap och betalande medlemar det finns flera forum (och liknande) som har det så där kan betalande medlemar få lite fler funktioner :whistle:   och andra fördelar.

Tror inte det finns tillräckligt intresse för att betala en medlemsavgift för att slippa annonserna.

Men självklart, finns det intresse så fixar jag det. ;)

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu skall jag inte vara en sådan där dryg en och kräva siffror, men jag måste ur min ödmjukaste nyfikenhet fråga om reklamen faktiskt ger några pengar? Folk är väl rätt inskolade i att man inte skall prata med fula banners?

Dela på andra sajter

Om jag var risbonde i Thailand så skulle jag vara ganska glad över extrainkomsten som annonserna ger.

Den dagen vi kan sluta jobba och leva på annonserna ser ut att ligga rätt långt i framtiden. Typ år 2194 tidigast. ;)

Sen finns det väl en tråd där "våra" intäkter diskuteras redan. 125 kronor om dagen heter väl tråden, eller nåt liknande.

Och som Kim säger i den tråden så vill vi först se era inkomstdeklarationer på forumet innan vi publicerar våra. :)

Dela på andra sajter

Om jag var risbonde i Thailand så skulle jag vara ganska glad över extrainkomsten som annonserna ger.

Den dagen vi kan sluta jobba och leva på annonserna ser ut att ligga rätt långt i framtiden. Typ år 2194 tidigast. ;)

Sen finns det väl en tråd där "våra" intäkter diskuteras redan. 125 kronor om dagen heter väl tråden, eller nåt liknande.

Och som Kim säger i den tråden så vill vi först se era inkomstdeklarationer på forumet innan vi publicerar våra. :)

Tyckte att jag läst nån stans att du skulle bli om inte risbonde men iaf. innevånare i konungadömet Thailand.

Så då kanske du kan leva på det här då då, vilket är dej väl förunnat.  :wai:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har inga problem med att deklarera mina inkomster. Jag är heller inte ett dugg interesserad utav hur mycket pengar ni drar in eller vad ni gör med dem.

Jag trodde bara att bannerreklamen var död. :-)

EDIT:

.men såg precis Thai Love Links och förstod direkt. :D

Dela på andra sajter

Nja, det jag skrev var att som "extrainkomst" om man är risbonde så.

Alltså inte ens som sådan skulle jag säga upp mitt dag-arbete ;)

Det är bara att jobba på.

Dela på andra sajter

Surin.

Vad ska du hitta på i Los? Jag menar jobb å så eller är du en sån som kan jobba varifrån du vill?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nja, det jag skrev var att som "extrainkomst" om man är risbonde så.

Alltså inte ens som sådan skulle jag säga upp mitt dag-arbete ;)

Det är bara att jobba på.

Hårda bud i mellerud >_<

Kanske dags att öppna en forumsdel för Thailändska alt. 50/50-ungdomar och garantera att inga föräldrar kommer åt delen? Det kan nog ge rätt bra spinn på reklamintäkterna!

Dela på andra sajter

Surin.

Vad ska du hitta på i Los? Jag menar jobb å så eller är du en sån som kan jobba varifrån du vill?

Jag är en sån som kan jobba var jag vill. Men oftast är arbetslös när jag kommer dit.

Sen är det bara att börja bygga på sitt imperium, igen och igen ;)

Turligt nog så har vi två hus i Thailand så vi har i allafall någonstans att bo.

Sen vad man ska göra för att få in pengar brukar lösa sig.

Precis som i Marlo Morgans bok 'Budskap från Andra Sidan' om någon har läst den...

Dela på andra sajter

Ja P3 har ju klarat av 7 år som boende i Thailand innan MPR fanns så jag gissar att han kommer att göra ungefär det han gjorde då för att överleva, dvs allt möjligt.

Får väl bara hoppas att det han hittar på inte kommer att kräva all den tid han nu lägger ner på denna sajt, vore ju tråkigt om vi tvingades stänga ned för att tiden som krävs här behövs till något mer prioriterat som att skaffa mat för dagen. För jag personligen kommer definitivt inte kunna lägga ned lika mycket ideelt arbete extra som innefattar det enorma arbete P3 gör för MPR idag. Med småbarn och heltidsjobb och diverse extrajobb finns helt enkelt inte den tiden. Och tjänar man på sitt vanliga jobb lika mycket per timme som man tjänar på MPR per halvår så är ju prioriteringen enkel att göra om tiden inte räcker till både och.

Med andra ord, vi driver inte MPR för att tjäna pengar. Då skulle vi lägga ned tiden på något helt annat istället. Nej, vi driver forumet MPR för att vi tycker det är kul och inte för att vi ska kunna leva på det arbete vi lägger ned.

Forumets reklamintäkter täcker med nöd och näppe kostnaderna och forumet kommer nog aldrig att kunna genera just mer än just sina egna kostnader. Det ligger liksom i sakens natur men vi är nöjd så länge vi slipper ta pengar ur egen börs för att bekosta driften.

Däremot skulle vi gärna se att sajten www.maipenrai.se kunde utvecklas till att bli en portal som berör mycket mer Thairelaterat än den gör idag, där forumet bara är en liten olönsam mini-del av det hela men där huvudsajten kunde generera lite inkomster för utfört arbete. Men till det är det lång väg att vandra och som sagt, jag hoppas ju att P3 inte ger upp när han i Thailand ställs inför valet att använda sin tid till något lönsamt istället. :)

Att ta ut medlemsavgifter och samtidigt överleva som forum är dömt att misslyckas eftersom dom allra flesta människor idag inte är villiga att betala för internettjänster. Så reklamen kommer vi helt säkert att få fortsätta leva med. Däremot kanske det skulle kunna funka att ge någon form av mervärde till ett fåtal frivilligt betalande medlemmar. Det tål att tänkas på.

Ungefär som aftonblandets sajt som är helt gratis, men där du får tillgång till en massa extramaterial om du blir betalande sk plusmedlem. På af kan du t ex ladda ner diverse reseguider, receptsamlingar mm som betalande läsare. Exakt vilka förmånder som ryms i ett plusmedlemsskap på aftonbladet vet jag dock inte för själv nöjer jag mig med att vara ickebetalande läsare. Men visst skulle även vi kunna tillhandahålla en del inköpta, nedladdningsbara tjänster och dylikt för enbart betalande medlemmar. Men det är bara en tanke som slår mig, inget vi planerat eller ens diskuterat. För tillfället är vi nöjd med att reklamintäkterna räcker till för att bekosta själva forumdriften och att vi här kan fördriva lite fritid med att diskutera med likasinnade. För nog skulle det lite torftigt internetsurfande om MPR inte fanns. Men det är förstås en personlig uppfattning.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...