Jump to content
IGNORERAD

strul med besökvisa


motivas

Recommended Posts

hej! varit tillsammans snart 3 år hon varit här 5 mån 2007,6 mån 2008 skulle komma nu på 6 mån 9 maj

      ( där i mellan har jag varit i Thailand) hon har åkt 2 gånger till Bangkok blir 250 mil med tåg, så öpnar vi

      internet idag då sitter hon där och inte fått visa för att ett intyg från skolan att hon studerar hon har ju

      studerat innan hon kom förra gången vill höra vad ni tycker nu fick hon ny tid 22 juni kan då komma i juli hit

      häl. thomas mjölby

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Är problemet att hon måste ha ett intyg från sin skola att hon får ledigt under den tid besöket varar i Sverige?

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

hej! hon sa att intyg att hon gått i skolan och inte kom från något bar jobb.

    det är nu snart 3 år sedan hon gjorde en 6 mån bar arbete på i lamai

    på backstage häl. thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga att ambassaden skiter i om tjejerna har jobbat i bar varför skulle dom det. Då skulle inte mån så mång komma hit. Även om man ljuger så fattar nog ambassaden en hel del. Min tjej sa precis som det var att hon jobbat på Soi Cowboy och att vi träffats där. Och jag vet andra som sagt liknande och inga problem att få visum. Och en en gång vad har det med saken och göra ? Nada!

Fan det är ju skit lätt att få besöksvisum. Fattar inte vad ni gör för fel. Jag har bjudit hit sammanlagt 8 Thailändska medborgare och 1 kubansk på ca 9 års tid och alltid fixat allt själv och aldrig haft problem. Se bara till att ha alla papper med och korrekt ifyllda . Och berätta saningen! Och var trevlig!

Snucke

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

tack! ska ring ner och kolla vi har ju gjort detta 2 gånger utan problem verkar ha lite otur vem vet

        skriver när jag vet mera häl. thomas mjölby

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Vad tjejen jobbar med har ringa intresse vid en visumansökan såvida inte ambassaden fått för sig att tjejen ska resa till Sverige för att sälja sex. Ibland får visumassistenterna för sig märkliga saker som rimmar illa med det regelverk de ska följa. Handlar ibland mer om ett subjektivt tyckande än en objektiv handläggning.

Har tjejen ett jobb eller går i skolan brukar ambassaden kräva att tjejen visar upp ett intyg på att hon fått ledigt från jobbet eller skolan den tiden hon beviljas visum.

Blir det besvärligt får du ta upp frågan med Conny Larsson som är chef för visumavdelningen på ambassaden.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har tjejen ett jobb eller går i skolan brukar ambassaden kräva att tjejen visar upp ett intyg på att hon fått ledigt från jobbet eller skolan den tiden hon beviljas visum.

 

Mvh Thaikonsult

Förstår inte varför. Det kan väl inte vara Svenska ambassadens uppgift att kontrollera skolk från skola eller jobb. :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mankan, nej dom vill inte kontrolera om hon skolkar från skola eller jobb. Dom vill vara säkra på att hon åker tillbaka efter besöksvisa, därför vill ambasaden ha ett intyg från skola eller jobb. Men det går ju att fixa för några hundra TBH om man vill.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Mankan, nej dom vill inte kontrolera om hon skolkar från skola eller jobb. Dom vill vara säkra på att hon åker tillbaka efter besöksvisa, därför vill ambasaden ha ett intyg från skola eller jobb. Men det går ju att fixa för några hundra TBH om man vill.

Sakaeo

Finns väl dock inget krav på varken skola eller jobb. Så går de varken i skola eller jobbar behövs alltså inget intyg.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för att ni skriver, ringde idag men kommer inte fram ring senare är en röst som säjer.

Conny Larsson som är chef för visumavdelningen hur når man denna person bäst vet inte om jag ringde

rätt idag hoppas på hjälp. häl. thomas mjölby

Link to comment
Dela på andra sajter

Motivas,lycka till med visat.Hur är vädret i Mjölby Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hängt på Backstage i många år både under Krilles tid och "nalle knutssons" Tosses tid,så där har man hållit dagskassorna stabila för ägarna  ;) Mvh Måne nu är det tydligen nån libanes som tagit över men det funkar tydligen inte,synd skönt ställe att hänga på  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

hej ! takar det rengnar öser ner började kvart över 4 och nu är klockan 18.59 och ser inte slutet.

      var ner i lamai över jul 2008-2009 5 v var efter flygplatsen varit stängd så det var lungt i lami

      bet blir alldrig som förr men så ska det kanske vara allt har ju sin tid mina 2 vänner här som

      du också känner har ju barn och en har henne här och även vi andra tänker så också( nu börjar vist oskan också)

      SKA NOG UT OCH KOLL hej så länge häl. wernis mjölby anders klas

     

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Motivas,hälsa alla från mig,osså får vi hoppas att det blir en kanonsommar här hemma iår.Kanske tar en snabbsväng ner till lamai i juni men det är högst osäkert.Mvh Måne  :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...