Jump to content
IGNORERAD

Försiktig med maten! Larm på Phi Phi.


Jojje

Recommended Posts

Två turister dog i turistparadis

Inom loppet av ett dygn dog två kvinnliga turister efter att plötsligt ha blivit sjuka på Phi Phi-öarna i Thailand. Både polis och läkare misstänker att de blivit matförgiftade.

En 22-årig norska dog på måndagen ett par timmar efter att en 26-årig amerikanska plötsligt blev sjuk och dog på väg till sjukhus, skriver Verdens Gang på nätet.

Även den norska kvinnans väninna insjuknade och skickades till sjukhus på fastlandet där hon tillfrisknade.

De två norska kvinnorna hade pluggat i Australien och var bara på ett kort besök i Thailand innan de skulle återvända till Norge.

Den amerikanska kvinnan bodde tillsammans med sin pojkvän, på samma hotell som de norska kvinnorna, när hon plötsligt blev sjuk, skriver den thailändska tidningen Andamantimes.

Thailändsk polis har inlett en utredning av det inträffade och kvarlevorna efter den amerikanska kvinnan har förts till Bangkok för obduktion.

Enligt VG dog en 46-årig norrman på Phi Phi-öarna för en månad sedan. Han var på bröllopsresa när han blev sjuk. Även han ska ha drabbats av matförgiftning.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, (säger en som blir magsjuk varje gång han e i Thailand) hoppas att man kommer att få reda på vad dom åt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag har varit magsjuk en gång sen min första resa 1988 och det kom jag mycket väl ihåg.  Det var den 29:onde Januari 1996.

Sen brukar jag äta rätt mycket mat från matvagnarna och dom har ju i regel dagsfärska varor

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt tidningen Expressen:

  Giftlarm i thaländskt turistparadis 

  En norsk och en amerikansk kvinna avled mystiskt med några timmars mellanrum på Phi Phi-öarna i Thailand.

Polisen misstänker nu att de kan ha blivit förgiftade, skriver Verdens Gang på nätet.            http://www.expressen...t-turistparadis   

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja magsjuka är inte roligt, har själv haft en riktig på 25 år.

Då köpte jag grillade kycklinghalsar från två tjejer som stod på en ödetomt i Udon Thani,

och folk på andra sidan gatan ropade och varnade mig för att köpa dom.

Men man är ju van att kunna äta allt och klara sig så jag köpte och åt 5 kycklinghalsar.

Men då blev jag ordentligt sjuk, provade med imodium m.m men inget hjälpte,

så frugan tog med mig till en doktor som satte en spruta i skinkan på mig.

Och sedan fick jag smyga igång magen med ris soppa och te med bröd.

Efter 2-3 dagar var jag helt frisk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För mej blir det läkarbesök ungefär varannan gång...

Sist så satt jag på ett pickup flak och kaskadspydde över hela second road. Hade käkat Hummer på Nang nuan i Jomtien.

Tydligen så hade dom fyllt på ett gammalt skal med ny stuvning, (syrrans dotter som vägrade äta sin hummer dissekerade sitt skal och köttet inne i benen var torrt och svart) efter det så sov jag på toalettgolvet i ett dygn...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är väl inte riktigt den goda maten phi-phi är känt för? Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till saken hör att frugan tog en liten smakbit av min mat, och hon blev åxå dålig.

Vi åt på den restaurangen ett flertal gånger på varje resa  men aldrig igen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike Läs överskriften på denna tråd, enl. den så har den inget m. Phi phi att göra eller har jag fattat/ läst fel?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det ibland öppnas 2-3 trådar som handlar om samma sak. Även den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger inget om just dessa trådar men för att undvika flera trådar på samma ämne så kan det ju vara bra med tydliagre rubriker.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Trådarna ihopslagna samt rubrik förtydligad.

Klicka hellre på Anmäl till moderator-länken som syns nere till höger i varje inlägg.

Så slipper vi få tokiga kommentarer i trådarna. (som denna) ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Cyanid...

Ingen direkt matförgiftning iaf.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Cyanid...

Dålig räka, kanske!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den thailändska polisen, som granskar dödsfallen, säger sig inte ha skäl att tro att något brott har begåtts, men polisen "utesluter inget".

Krydda maten med cyanid är kanske inget brott i Thailand?

Ibland blir jag bara så trött på thaisnutar...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Poet_Prato

1995 besökte jag Phi Phi för första gången. Då fanns det bara en polis på ön, och ville man ha tag i honom kunde man säkrast besöka Tintin Bar efter klockan 21 eftersom han ofelbart shakade sina lurviga där tillsammans med backpackertjejerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att de har ätit av en tropsk rotfrukt som heter kassava, den har ett annat namn i Thailand, kommer just nu inte ihåg vad, men den innehåller blåsyra, som är en typ av cyanidgift, precis under skalet, och måste skalas noggrannt, och dessutom lakas ur innan den kan tillagas.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...