Jump to content
IGNORERAD

Samui IT complex mot KK ?


Guest Mr Lamai

Recommended Posts

Guest Mr Lamai

Hej! Jag satt o tradade vilt och som vanligt ballar complexets wifi ur. Sladdar iväg på moppen med laptoppen i väskan.

Har varken tid eller ork att tjata med dem om dess URUSLA täckning utan sätter mig ner o "jobbar" vidare. Lite plus plus senare packar jag ihop. Men döm min förvåning när tanten i informationen på XX miljon dollarhaket vill ha 10 ;D ;D ;D baht för strömen.

Kan det månne vara tuffa tider för folket i glashuset :laugh:

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Med tanke på att Sawadee har en årlig omsättning på ca 1,6 miljarder baht så undrar jag ;D

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Quote

Hej,

Med tanke på att Sawadee har en årlig omsättning på ca 1,6 miljarder baht så undrar jag ;D

Sure! De omsätter grova kulor säkerligen 1 600 000 000 baht men deras nya ITC 2 eller vad det nu heter är ju ett tomt glas,stål skelett. Ohhh inte färdigt ropar vissa ohhh hade varit färdigt för länge sedan om hyresgäster fanns ropar andra.

Om någon kallar det succe så hycklar vederbörande.Förövrigt var väl kåken till salu för ca 2 år sedan? Då var det inte mycket till hus man fick för 75 000 000 US$.

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Stål/glaskåken är ett kapitel, deras inkomst från andra "sysslor" ett annat. Helt klart!

Kikar man på hemsidan så upptäcker man att den tydligen fortfarande till salu för 420 miljoner baht: http://www.isamui.com/itc2/index.htm

Ska vi slå till? Vi kan ju öppna ett bibliotek där.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Ps. Det skall nog tilläggas att deras wifi har jag också haft en del synpunkter på. Bor man inte nära en hotspot kan det vara ganska dött. Ibland har jag och polarn fått gått ut och sätta oss på en stock i skogsbrynet om vi inte kunnat publicera något på FTP:n, haha

Annars tycker jag deras framgång är ganska "inspirerande" eller i varje fall intressant. Generellt tror jag inte det går någon nöd på dem. För inte så väldans många år sedan hade de ett litet internetcafé och en informations/hotellbokningssajt och i dag omsätter de miljarder med baht. En Google-saga i miniformat kan man väl säga.

Men ursprungsämnet med wifin är ju trots allt en annan historia...

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Quote

Ska vi slå till? Vi kan ju öppna ett bibliotek där.

;D :D ;D Partade igår sov länge nu kom dagens första garv. CT din humor e BRA :laugh::laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...