Jump to content
IGNORERAD

Bo Fink funderar, gravid flickvän i LOS?


Bo Fink

Recommended Posts

Påskyndas (Behandlas snabbare) en UT ansökan om en svensk man gjort sin flickvän gravid, de har träffats och levt ihop i ca 2 månader i Los. Hon har ej varit utanför Thailand.

Thats the question !

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai-Scan

Hon kommer troligen inte att beviljas UT över huvud taget då de bara levt tillsammans i 2 månader vilket MIG anser vara för kort tid. Om inte graviditeten är långt gånget så kan hon söka visum till Sverige (tyvärr drygt 2½ månads väntetid för att lämna in ansökan). Väl i Sverige så kan hon söka UT i Sverge med hänvisning på en långt gången graviditet som gör att hon inte får flyga.

/Lasse, Thai Scan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för ditt svar Lasse, då antar jag att det är den korta tiden tillsammans som gör att det inte blir UT. Hur lång tid vill dom att man ska känna varandra.

Är ett besöksvisum ett bättre alternativ, eller blir hon inte insläpt pga graviditen ?

Hoppas du kan ge mig ett bra svar

Tack än en gång.

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lasse Thai-Scan där har du fel det tar bara en till två veckor att lämna in ansökan på ambasaden för interjuv för besöksvisa. Ock kan hon intyga att hon är gravid går det mycket lättare att få visa när hon är i Sverige det gäller bara att stå på sig och fadern säger att jag vill att mitt barn ska födas i SverigeMVHSakaeo 

Link to comment
Dela på andra sajter

rogga_rigga

Om jag var i din situation skulle jag vara beredd att gifta mig med tjejen.

Det skulle göra det enklare för henne att få UT för familjeanknytning.

I vilket fall som helst tycker jag att du ska anlita Thaikonsult. Det är viktigt

att allt görs rätt från början. Om din tjej föder barnet i Sverige när hon endast

är på besök här kan det bli mycket dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det är som Lasse säger - tiden ni umgåtts anses normalt vara för kort för att söka UT. Det som talar till er fördel är graviditeten så jag tycker att din flickvän ska söka ett UT ändå och hon har en bra chans att få det beviljat. När ärendet väl kommit till Sverige söker ni förtur på grund av graviditeten med en gång.

Det är ingen idé att söka visum och försöka söka ett UT från Sverige. Ni är varken gifta eller sambos vilket är ett av grundkraven för att lyckas med en ansökan från Sverige.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren, det bör tilläggas att de har känt varandra sedan mars 2008 via internet och sedan så gott som dagligen haft kontakt 2-3 ggr per telefon sedan de träffades i början på april 2008. Om det kan va någon hjälp för dom!

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...