Jump to content
IGNORERAD

Myggbekämtning


gst

Recommended Posts

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad är det som används för att bekämpa myggorna? Något som är helt ofarligt för människor?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Naam kaeng:

Vad är det som används för att bekämpa myggorna? Något som är helt ofarligt för människor?

 

 

Har absolut ingen aning. Vi får hoppas att det åtminstone vädras ut, så inte svärfar blir förgiftad :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Här stängs alla dörrar och fönster när dessa marodörer dyker upp. Det luktar fan av den röken.

 

Min frus dotter har haft denna feber 2 ggr. Är inte att leka med. Låg isolerad på sjukhus i nästan 1 vecka andra gången. Kunde vara feberfri efter en halvtimme hade hon runt 40 grader, likadant med hennes blodtryck det åkte bergodalbana upp och ner hela tiden. 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju myggfångare, både gasdrivna och elektriska, som skall hålla myggfritt 50 m i diameter.

Dom kostar ju en slant, men dom är kanske värda priset, om det nu inte är så att den speciella myggan som sprider dengufeber inte lockas till dessa myggfångare.

 

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev born41:

Det finns ju myggfångare, både gasdrivna och elektriska, som skall hålla myggfritt 50 m i diameter.

Dom kostar ju en slant, men dom är kanske värda priset, om det nu inte är så att den speciella myggan som sprider dengufeber inte lockas till dessa myggfångare.

 

Born 41

Jag har en sån myggfångare i Sverige, överväger faktiskt att ta med mig den ner.

Någon här som har en Mosquito magnet i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev bimmer:

Jag har en sån myggfångare i Sverige, överväger faktiskt att ta med mig den ner.

Någon här som har en Mosquito magnet i Thailand?

Vi har en och den funkar, men jag skulle aldrig lita på att den tar 50% av myggorna... Många klarar sej.

 

Myggspiraler och annat hjälper till, men i Vårt sovrum hade vi myggnät och jagade dessutom mygg varje kväll innan vi lade oss.

 

Det finns en MPR medlem som nästan dog av Denguefeber, han hade en schysst kåk i Jomtien men tror inte han varit till Thailand sedan han kommit från sjukhuset där, efter 8 veckors behandling.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiten myggbekämparna sprutar ut i Thailand skulle inte jag vilja inandas,det räcker med svetsröken från verkstan hemmavid.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

....vad jag menar är att....jag tycker, generellt sett, att det är ett gott ändamål om myndigheterna griper in bekostar och utför bekämpning av myggor (speciellt när det är så att man kan bli allvarligt sjuk av myggorna).

Men om det nu är staten (kommunen?) så torde det väl på sin plats att man långt innan går ut med information till den berörda befolkningen om hur det hela skall genomföras, vad man använder, och vilka effekter (biverkningar) detta kan tänkas ha. Då ges medborgarna en möjlighet att förhålla sig till detta. 

Kanske någon som har länk till informationen om den aktuella myggbekämpningen?

 

🐝

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

....vad jag menar är att....jag tycker, generellt sett, att det är ett gott ändamål om myndigheterna griper in bekostar och utför bekämpning av myggor (speciellt när det är så att man kan bli allvarligt sjuk av myggorna).

Men om det nu är staten (kommunen?) så torde det väl på sin plats att man långt innan går ut med information till den berörda befolkningen om hur det hela skall genomföras, vad man använder, och vilka effekter (biverkningar) detta kan tänkas ha. Då ges medborgarna en möjlighet att förhålla sig till detta. 

Kanske någon som har länk till informationen om den aktuella myggbekämpningen?

 

🐝

 

 

Thailändare och giftinformation....:rotfl:Ursäkta mig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

he he , Glömmer inte när jag var i Udon för x antal år sen , Kommer in till rummet o luktar som fan, visst förstod det var något slag av bekämpningsmedel , Kallade på städerskan o kollade vad hon hade i sin städkorg , Försökte förklara för henne att inte spruta i mitt rum med dessa medel . Dagen efter luktade det ännu värre i rummet, Fick till svar, Du ville inte ha i går mer nu ,, Bara o älska thai 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vitlök både på och i kroppen, persilja, citrusfrukter, ljusa löst sittande kläder är några gamla klassiker som fungerar mer eller mindre bra.

Man ska också veta att vi människor påverkas olika mycket eftersom man utsöndrar olika dofter och är olika attraktiva för myggorna..

Duscha ofta, UNDVIK ATT ANVÄNDA PARFYM

 

Medlet som sprutas kan vara VectoBac, Repel 100, eller gamla härliga DDT, Ingen är så hälsosamt vid direkt kontakt, men efter man vädrat ordentligt går det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev JJC:

Vitlök både på och i kroppen, persilja, citrusfrukter, ljusa löst sittande kläder är några gamla klassiker som fungerar mer eller mindre bra.

Man ska också veta att vi människor påverkas olika mycket eftersom man utsöndrar olika dofter och är olika attraktiva för myggorna..

Duscha ofta, UNDVIK ATT ANVÄNDA PARFYM

 

Medlet som sprutas kan vara VectoBac, Repel 100, eller gamla härliga DDT, Ingen är så hälsosamt vid direkt kontakt, men efter man vädrat ordentligt går det bra.

Efter att man vädrat ordentligt så är myggen tillbaks...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en gång en med ljuskälla uv tror jag men thaimyggor är gammalmodiga så det fungerade inte alls.

Förra året hade vi såna där små grejer med gaspatron och liten filt med giftämnen och de ser ut och ha en viss funktion.

Thailändsk myggmedel är suveränt och får plats i fickan. Köper i sprayformat så man kommer åt ryggen också.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde vara en "oskadlig" form av DDT som sprayas, men de jag pratat med säger att de ofta blandar i diesel (eller bara använder det).

Känns inte direkt hyperfarligt, men skulle kanske inte lägga det i kategorin "Schweizisk alpluft".

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Vi har en och den funkar, men jag skulle aldrig lita på att den tar 50% av myggorna... Många klarar sej.

 

Myggspiraler och annat hjälper till, men i Vårt sovrum hade vi myggnät och jagade dessutom mygg varje kväll innan vi lade oss.

 

Det finns en MPR medlem som nästan dog av Denguefeber, han hade en schysst kåk i Jomtien men tror inte han varit till Thailand sedan han kommit från sjukhuset där, efter 8 veckors behandling.

 

 

MVH

Han bor numera i en schysst kåk på Mallis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Efter att man vädrat ordentligt så är myggen tillbaks...

 

 

MVH

Man dödar eventuella larver, myggor och kemikalien som finns kvar gör att de håller sig borta ett bra tag. 

De som kommer in dör. Giftet finns inte bara i luften utan sätter sig på vägarna, inredning överallt.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jodå, visst går det väl att bli av med några myggor i ett hus. Man kan prova med senapsgas, agent orange eller Novichok. Det är hela tiden bara frågan om hur man väger plus och minus.......

 

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Jive:

Han bor numera i en schysst kåk på Mallis.

Jag följer honom på Facebook!

Kommer han någonsin att återvända till Thailand, tror du?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev JJC:

Man dödar eventuella larver, myggor och kemikalien som finns kvar gör att de håller sig borta ett bra tag. 

De som kommer in dör. Giftet finns inte bara i luften utan sätter sig på vägarna, inredning överallt.

Vi gillade inte tanken på kvarvarande gifter i huset, varken på väggar eller i sängkläder, så myggnät och myggjakt var det som gällde när vi bodde i Thailand...

Lite gift ner i avloppen för att irritera kackerlackor nyttjade vi, men sparsamt.

 

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag följer honom på Facebook!

Kommer han någonsin att återvända till Thailand, tror du?

 

 

MVH

Nä, det tror jag inte. Han har funnit sin plats med hus, tjej och herrejössesbåt.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Tommy:

Vi gillade inte tanken på kvarvarande gifter i huset, varken på väggar eller i sängkläder, så myggnät och myggjakt var det som gällde när vi bodde i Thailand...

Lite gift ner i avloppen för att irritera kackerlackor nyttjade vi, men sparsamt.

 

 

MVH

 

Särskild ska man akta sig för DDT och alla avarter av det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Jodå, visst går det väl att bli av med några myggor i ett hus. Man kan prova med senapsgas, agent orange eller Novichok. Det är hela tiden bara frågan om hur man väger plus och minus.......

 

:crazy:

Istället för varmt och kallt vatten i rören så kan man byta ut dom mot Zyklon-A och Zyklon-B.

Man kan även använda pesticiden Fluor☠️ till mygg, kackerlackor, råttor och även människor.

Spraya saltsyra, går även bra mot finnar i ansiktet o arslet.

chris rock what GIF

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev Mr atm:

även bra mot finnar i ansiktet o arslet.......

 

Jo, just Finnar är ju ett otyg. Vad gör man åt dem som inte finns i ansiktet eller arslet......?

 

 

 

 

 

:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...