Jump to content
IGNORERAD

Är ditt andra hem också Udon Thani?


NangYak

Recommended Posts

Hej!

När jag läste tråden http://www.maipenrai...du-din-tjejfru/ slogs jag av att det är väldigt många som har en tjej/fru från Udon Thani. Inte minst min underbara blivande fru.

Vi får väl anordna nån MaiPenRai-fest i Udon nån gång.  :yes:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vi hade faktiskt ett litet meeting i julas, närmare bestämt på annandagen. Det var inte så många, 4 st, men trevligt hade vi. Avsikten är att vi skall försöka göra annandagsträffen till tradition så om Du är på plats, håll utkik i MPR så kommer det en blänkare.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Min blivande fru kommer också från Udonthani så nu till jul så kommer vi att vara med.

Hälsningar

HansG :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer missa evenemanget detta år, då vi ska ner nu sensommaren/hösten.

Synd! Men det kommer ju fler tillfällen.  :mdr:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag kommer att vara i byn 3 månader i vinter, och en avstickare till Udon på annandagen är möjlig.

Hoppas kunna närvara där och även på den tänkta träffen i Nong Khai.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag kommer att vara i byn 3 månader i vinter, och en avstickare till Udon på annandagen är möjlig.

Hoppas kunna närvara där och även på den tänkta träffen i Nong Khai.

Mvh Isan Lover

Det man "minns" från NongKhai är lite diffust men glöggen var god, heder åt sådana kamrater.

Annandag jul är redan bokat i Udon, bara att hänga på, sanningen att säga så förflyttade sig församlingen från den mer städade eftermiddagen till ett mer livligt nattliv när skymningen föll, repris?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks: Trevlig! Somnamna håller ögonen öppna för ev, evanemang. Är i Nam Song över julen/Nyår.

/Somnamna

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vi kommer också att vara i trakten från den 1:a december till 23:e januari

då äntligen har kommer till  skott och börjat med husbygge

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

:drinks: Trevlig! Somnamna håller ögonen öppna för ev, evanemang. Är i Nam Song över julen/Nyår.

/Somnamna

Trevligt, har tant från Nam som, åker dit över jul. Svinga nån bägare?

Link to comment
Dela på andra sajter

    xx.gifhttp://www.maipenrai...45527/#msg45527 

Annandagsträff i Udon Thani.

Då har vi startat en traditon, alla forummedlemmar inbjudes till träff Annandag Jul 12.00 på NB Hotel. Lägg in i era kalendrar!  [img alt= :victory: ]http://../../Smileys/default/victory.gif

Gott Nytt År

/Sven Arne

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SvenArne

inlagt och inpräntat, vi får se till att dom har lite mer Chang hemma, synd om de stackarna som fick springa och hämta innan Changbilen kom förra året.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Hoppas att ni kan övertyga mig om Udon Thani. Vad har det att erbjuda? Är det bra shopping etc.?

Hoppas att jag kommer att gilla stället har aldrig varit där. En viktig sak för mig är sjukhus... råkar ju ut för allt eftersom jag är född med otur.

Mvh

Flores :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoppas att ni kan övertyga mig om Udon Thani. Vad har det att erbjuda? Är det bra shopping etc.?

Hoppas att jag kommer att gilla stället har aldrig varit där. En viktig sak för mig är sjukhus... råkar ju ut för allt eftersom jag är född med otur.

Mvh

Flores :diablo:

Finns nog inte många bättre ställen att bli sjuk på. :crazy:

Sjukhus finns det gott om och farangerna som bor här kan inte nog lovorda dem.

Shoppingen kan tömma de flesta plånböcker, restauranteutbudet är superbt, finns såväl Thai som farangrestauranter från snikpluska till rålyx, bara att ta för sig. Beachen däremot får Du kolla på i datorn. Utflyktsmålen är även de lätträknade, avser man att "dagsemestra" klarar man av detta på ett par veckor, men, Udon är en hyggligt trevlig stad att leva i, dock skall erkännas, lite sliten och inte speciellt attraktiv i dagsljus men å andra sidan, på dagarna sitter man mest i skuggan med nåt kallt i nypan vid nån pool eller driver omkring inne på stora varuhuset i airconditionkyla.

Såg på någon annan tråd att Du, Flores, avser att resa runt i landet och då lan jag rekommendera Udon som "centralort" för denna del av Issan.

Välkommen

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

råkar ju ut för allt eftersom jag är född med otur.

Då kan jag rekommendera ett besök på närmaste buddhisttempel, så kan du får en sai sin för lycka av någon trevlig thai-munk.  :wai:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...