Jump to content
IGNORERAD

Söker bilder från Khao Lak


Guest Matilda

Recommended Posts

Guest Matilda

Hej
 

Skulle vilja fråga om lite hjälp 😋
 

Jag har forskat om tsunamikatastrofen i Khao Lak sedan början av år 2005. Efter drygt 15 år börjar mitt arbete äntligen bli klart. Jag håller på att avsluta mitt arbete med att göra en 3D karta över Khao Lak hur det såg ut där år 2004, men har totalt kört fast... Det finns flera hotell som jag överhuvudtaget inte vet hur de såg ut.


Finns det någon som har bilder på hotell, restauranger och andra byggnader i framförallt Bang Niang området och skulle vilja visa mig hur det såg ut där? 

Vill poängtera att jag bara ska skissa av bilderna. De får gärna vara små, i sämre skick eller vara "vattenstämplade". 🤗
 

M.V.H Matilda
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske har fel men min tolkning av Matildas inlägg är dock att hon söker bilder på hur det såg ut innan vågen drog in.

De "gamla vanliga bilderna" på eländet med uppspolade fiskar och bilar på hustak är kanske lite svårt att göra en 3D-karta på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Matilda

Tack för tipset Esspe. 🤗
 

Tack för dina ansträngningar Scandinaviancorner ☺️ Har du möjligtvis bilder innan katastrofen? Har fått en del hjäp av två thailändare som under år 2004 åkte runt och fotade större hotell i Khao Lak.
Däremot de mindre bungalowbyggnaderna i Bang Niang utom "Mai's Quiet Zone" är det idag 15 år senare väldigt svårt att hitta bilder på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Matilda:

Tack för tipset Esspe. 🤗
 

Tack för dina ansträngningar Scandinaviancorner ☺️ Har du möjligtvis bilder innan katastrofen? Har fått en del hjäp av två thailändare som under år 2004 åkte runt och fotade större hotell i Khao Lak.
Däremot de mindre bungalowbyggnaderna i Bang Niang utom "Mai's Quiet Zone" är det idag 15 år senare väldigt svårt att hitta bilder på. 

Ja skall se om jag kan få fram nånting..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...
Guest Matilda

Stort tack till alla som hjälpt mig.... Förhoppningsvis är jag färdig till år 2024 😃 . Jag bugar och bockar.

Jag gör ett sista försök sen får tråden dö ut 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Han har  nog glömt det han har högsäsongen nu PM a honom den boknings sidan skummar han flera gånger om dagen om han inte groggar och pratar mef gästerna 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...